اطلاعات عمومی کشور دانمارک

کشور دانمارک ، کشوری در شمال اروپا می باشد که پایتخت آن شهر کپنهاگ است زبان رسمی این کشور ، دانمارکی است . زبان های فاروئی ، گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان های محلی در این کشور رسمیت دارند . واحد پول کشور دانمارک ، کرون دانمارک می باشد و به این که در سال 1973 میلادی به اتحادیه اروپا پیوست ولی هنوز به حوزه یورو نپیوسته است. 80.4 درصد مردم کشور دانمارک، مسیحی لوتری می باشند . جزیره های فارو و گرینلند جز کشور دانمارک محسوب می شوند اما به ترتیب در سال های 1948 و 1979 میلادی به آنها خودگردانی اعطا شده است . کشور دانمارک ، جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی می باشد و تنها با کشور آلمان مرز مشترک دارد . پل دریایی به نام پل اورسوند ، کشور دانمارک را به سوئد متصل می کند . در این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور دانمارک ” قصد داریم بیشتر با این کشور آشنا شویم .

اطلاعات عمومی کشور دانمارک کشور دانمارک ، شادترین کشور دنیا

کشور دانمارک از اعضای مؤسس سازمان ملل و ناتو می باشد و دارای دولت رفاه ‌است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. این کشور از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «راضی ‌ترین» مردم جهان اعلام می ‌شوند و همچنین شرکت یونیورسام با انتشار شاخص سالانه شادی در سال ۲۰۱۶ میلادی ، کشور دانمارک را در رتبه نخست شادترین و راضی‌ترین نیروی کار در دنیا قرار داد. این کشور به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان محسوب می شود .

اطلاعات عمومی کشور دانمارک سیاست کشور دانمارک

کشور دانمارک پس از کشور ژاپن دارای قدیمی ‌ترین خاندان پادشاهی است و دو سرود ملی دارد: یکی سرود شهروندان (با نام سرزمینی است دوست‌ داشتنی) و دیگری سرود سلطنتی (به نام شاه کریستیان نزد دکل رفیع ایستاد). این کشور حکومت مشروطه پادشاهی دارد و از سال ۱۹۴۵ میلادی در سازمان ملل متحد عضو شد .  نظام دموکراسی کشور دانمارک بر اساس قانون اساسی دانمارک در سال ۱۸۴۹ میلادی بنیاد شد که این قانون در تمام این سال ‌ها تغییر کرده ‌است ولی بیشتر اصول آن از شکل اولیه خود بدون تغییر باقی مانده‌ است. کشور دانمارک قوانین را به رأی گذاشته و تصویب می‌کند که این پارلمان دانمارک دارای ۱۷۹ عضو می ‌باشد و از احزاب سیاسی مختلف برخاسته ‌اند. اعضای پارلمان در هر نوبت برای یک دوره 4 ساله انتخاب می‌شوند و با این حال نخست‌ وزیر می ‌تواند قبل از این دوره 4 ساله پارلمان را منحل کرده و خواستار انتخابات عمومی شود. دو تن از اعضای پارلمان کشور دانمارک در جزیره گرینلند و دو تن از آن‌ها در جزایر فارو انتخاب می‌شوند. در کشور دانمارک «حزب مردم» تقریبا از سال ۲۰۰۱ میلادی با نمایندگان خود در مجلس حامی یک دولت اقلیت دست راستی است ، توانسته با این حمایت تا حدود زیادی بر سیاست‌ های مهاجرتی دولت تأثیر بگذارد و آن را به سوی سخت ‌تر شدن سوق دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به دانمارک شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به دانمارک ” بیاندازید.

کشور دانمارک با عضویت در شورای اروپا به عهدنامه حقوق بشر اروپا پیوسته ‌است که تأثیر فراوانی روی قوانین دانمارک دارد . دانمارک یکسری عهدنامه‌های بین‌المللی با هدف دفاع از حقوق بشر را امضاء کرده ‌است به عنوان مثال قطعنامه‌ های سازمان ملل علیه شکنجه، مبارزه با هر نوع تبعیض نژادی، هر نوع تبعیض علیه زنان و حقوق کودکان را امضا کرده‌ است.  این کشور از سال ۱۹۷۳ میلادی عضو اتحادیه اروپا بوده‌ است و در طی دوران عضویت دانمارک، اتحادیه اروپا در فعالیت ‌های بی شماری نفوذ پیدا کرده ‌است و مردم کشور دانمارک اغلب در مسائل مربوط به رابطه کشور با اتحادیه اروپا به دو دسته تقسیم شده ‌اند .

کشور دانمارک با عضویت در سازمان ملل در کمک به نیازمندان و برقراری صلح و ایجاد رشد و پیشرفت در دنیا و پیشبرد احترام به حقوق بشر کوشیده ‌است و همچنین با عضویت در سازمان نظامی ناتو و سازمان همکاری‌ های اقتصادی و بنیادی جهان غرب (او ای سی دی) این کشور را به ایالات متحده آمریکا، کانادا و یکسری کشورهای اروپایی نزدیک تر کرده ‌است .

این کشور یکی از کشورهای معدودی می باشد که بیش از میزان تعیین شده سازمان ملل برابر هفت دهم درصد از درآمد ناخالص ملی را صرف همکاری ‌های بنیادی در کشورهای فقیر قاره آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین می‌ کند و این کمک مالی از طریق سازمان ملل و دیگر سازمان‌ های بین ‌المللی و همچنین مستقیماً از دانمارک به کشورها تقدیم می‌شود.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Denmark.mp4″]

اطلاعات عمومی کشور دانمارک اقتصاد کشور دانمارک

واحد پولی دانمارک کرون دانمارک می باشد و یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که از واحد پول یورو استفاده نمی‌کند با رکود اقتصادی شدیدی روبه‌روست که از جنگ جهانی دوم تاکنون با چنین رکودی مواجه نبوده‌ است. بحران اقتصادی سبب شده که مازاد مالی به کسری بودجه تبدیل شود . از جمله مهم ترین کالاهای صادراتی دانمارک به فراورده‌های لبنی و گوشتی، کشتی و نفتکش، توربین‌های بادی، پوست سمور و روباه، اسباب ‌بازی، دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد.  از نظر شاخص فساد اقتصادی، کشور دانمارک (به همراه کشورهای دیگری همچون فنلاند و نیوزلند) طی چندین سال به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته ‌است، معرفی شده‌ است .

اطلاعات عمومی کشور دانمارک مردم کشور دانمارک

بیشتر مردم دانمارک اسکاندیناویایی و با مردم سوئد و نروژ خویشاوندند زیرا اسکاندیناویایی ‌ها از تبار وایکینگ ‌ها و شاخه ‌ای از نژاد ژرمن هستند. ۸.۵٪ مردم کشور دانمارک مهاجرانی هستند که بیشتر از کشورهای جنوب آسیا و خاورمیانه به این کشور آمده ‌اند. تقریباً ۱.۶ میلیون نفر در شهر کپنهاگ و حوزه کپنهاگ بزرگ زندگی می‌کنند و دومین شهر بزرگ دانمارک آرهوس می ‌باشد. زبان رایج در سراسر کشور دانمارکی است. تقریباً ۵ درصد از کل جمعیت دانمارک خارجی هستند و از کشورهای شمال اروپا، اروپای مرکزی، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقا و آسیای جنوبی می‌شوند.  طبق تحقیقات یونسکو مردم کشور دانمارک بعد از مردم کشور نروژ ، خوشبخت ‌ترین مردم روی زمین می باشند ولی طی چندین سال متوالی اخیر مقام اول در رضایتمندی از زندگی را کسب کرده ‌اند.

اطلاعات عمومی کشور دانمارک زبان رسمی کشور دانمارک

زبان رسمی کشور دانمارک ، دانمارکی است که از خانواده زبان‌ های هندواروپایی، شاخه زبانهای ژرمنی بوده و با زبان ‌های سوئدی و نروژی زیرشاخه شمالی زبان‌ های ژرمن را می ‌سازنند .

اطلاعات عمومی دانمارک

اطلاعات عمومی دانمارک

اطلاعات عمومی کشور دانمارک تحصیل در کشور دانمارک

تحصیل در کشور دانمارک برای رایگان و برای کودکان ۷ تا ۱۶ ساله (دوره ابتدایی و سیکل اول متوسطه) اجباری می باشد . حدود ۹۰ درصد دانش آموزان ۷–۱۶ ساله در مدارس دولتی و ۱۰ درصد بقیه در مدارس خصوصی که تحت حمایت مالی دولت هستند، در حال تحصیل هستند. تا کلاس هفتم محتوای آموزش برای همه دانش آموزان یکسان می باشد اما دانش آموزان ممکن است در پایه‌ های هشتم تا دهم در دروس ریاضی، انگلیسی، آلمانی فیزیک و شیمی، به کلاسهای با سطوح پایه و پیشرفته هدایت شوند. تحصیل در پایه دهم اختیاری است. دانش آموزان می‌ توانند پس از گذراندن پایه نهم مدرسه را ترک کنند. پایه دهم با دو هدف آماده ‌سازی دانش آموزان برای زندگی خارج از مدرسه و دادن دانش لازم برای تحصیل در دوره‌ های بالاتر در نظر گرفته شده‌ است . در تمام مدارس دانمارک، دانش آموزان به صورت طبیعی و بر اساس سن به کلاس بالاتر ارتقاء می یابند و در 7 سال اول تحصیل هیچ گونه امتحانی وجود ندارد و هیچگونه نمره ‌ای به دانش‌ آموزان داده نمی‌ شود. در پایه‌ های هشتم تا دهم نمره مقیاس ۱۰، ممکن است به دانش آموزان داده شود. در پایان کلاس نهم و در پایان کلاس دهم امتحان وجود دارد که در دروس مختلف به عمل می ‌آید. دانش آموزان در شرکت یا عدم شرکت در این امتحانات آزاد هستند و به هر حال نمره قبولی وجود ندارد .

برای اقامت و تابعیت در دانمارک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور دانمارک دین کشور دانمارک

۸۰.۴ درصد مردم کشور دانمارک پیرو کلیسای پروتستان لوتری (لوتران) هستند به غیر از کلیسای مردمی پروتستان، جوامع مذهبی بسیاری در دانمارک وجود دارد . حدود۱۵۰ جامعه مذهبی بزرگ و کوچک در دانمارک وجود دارد. کاتولیک ‌ها، مسلمانان و یهودیان اکثریت جمعیت کشور دانمارک را تشکیل می‌دهند. در کشور دانمارک، تمام افراد تا زمانی که قانون را رعایت کنند، می‌ توانند آزادانه به امور دینی خود پرداخته و عقاید خود در مورد زندگی را دنبال کنند. تمام افراد آزاد هستند که عقاید یا وابستگی‌ های مذهبی خود را تغییر دهند . طبق نظر سنجی یوروبارومتر سال 2010 میلادی ، ۲۸ درصد از شهروندان دانمارک پاسخ دادند که آنها “باور به وجود خدا دارند”، ۴۷ درصد پاسخ دادند که ” آنها معتقدند که نوعی روح یا قدرت حیات وجود دارد” و ۲۴ درصد پاسخ دادند که “باور ندارم که هیچ نوع روح، خدا و یا قدرت حیات وجود دارد “. طبق نظرسنجی در سال 2009 میلادی ، ۲۵ درصد دانمارکی‌ ها باور دارند که عیسی پسرخدا است و ۱۸ درصد معتقدند که او منجی جهان است .

 

اطلاعات عمومی کشور دانمارک ورزش در کشور دانمارک

پرطرفدارترین ورزش ها در کشور دانمارک می توان به فوتبال، قایقرانی و دیگر ورزش‌های آبی ،هندبال، بدمینتون و ژیمناستیک اشاره کرد و همچنین گروهی از مردم نیز به ورزش اتومبیل‌ رانی علاقه‌ مندند . این کشور یکی از کشورهایی است که در جهان دارای بیشترین تعداد دوچرخه‌ سوار می‌ باشد و در ساعات شلوغی ترافیک شهر، تعداد زیادی دوچرخه سوار-والدینی که فرزندان خود را حمل می‌ کنند – را در راه منزل یا محل کار، مهدکودک و کودکستان مشاهده خواهد کرد .

اطلاعات عمومی کشور دانمارک آشپزی کشور دانمارک

آشپزی در کشور دانمارک مانند سایر کشورهای شمال اروپا و همچنین شمال آلمان، عمدتاً شامل گوشت قرمز و ماهی می باشد که این ناشی از پیشینه کشاورزی کشور، و همچنین جغرافیای کشور و زمستان‌های سرد و طولانی آن است. به طوری که دانمارکی ‌ها گوشتخوارترین مردم جهان به‌شمار آمدند. ساندویچ‌ های باز، معروف به عنوان اسموربرود را می‌توان غذای ویژه دانمارک به ‌شمار آورد. آبجوهای کارلسبرگ و توبورگ دانمارک معروف می باشد  مزاح در روابط مردمی در کشور دانمارک نقش به سزایی دارد و به ‌علاوه بسیاری نیز طعنه می ‌زنند. به این دلیل نحوه صحبت به خصوص در بسیاری از محیط‌ های کار تند به نظر می‌آید.

اطلاعات عمومی کشور دانمارک مشاهیر کشور دانمارک

در این بخش قصد داریم شما را با مشاهیر کشور دانمارک آشنا کنیم :

پرآوازه ‌ترین نویسنده دانمارکی در سطح جهان هانس کریستین آندرسن می باشد که نویسنده افسانه ‌های مشهوری چون پری کوچک دریایی و جوجه اردک زشت است . برخی از نویسندگان مشهور کشور دانمارک می توان به سورن کیرکه گارد ، کارِن بلیکسن و یوهانس ویلهلم ینسن اشاره کرد . پرآوازه ‌ترین موسیقی دانان دانمارکی کارل نیلسن ، بنت فابریسوس بی یِره ، یورِن اینگمَن ، سافری دوو، آکوا  و توی باکس می‌باشند.

دیگر شخصیت‌ های سرشناس کشور دانمارک به شرح زیر می باشد :

  • فیزیکدانان نیلز بور  و هانس کریستین اورستد
  • فیلمسازان بیله آوگوست و لارس ون تریر
  • ستاره‌شناس تیکو براهه
  • فوتبالیست و مربی فوتبال میکایل لاودروپ
  • پیتر اشمایکل:  دروازه ‌بان دانمارکی
  • طراح جورج ینسن
  • معمار یورن اوتزون
  • طراح مبلمان آرنه یاکوبسن
  • مدل و عکاس هلنا کریستنسن
  • هنرپیشه و پیانست ویکتور بورگه
  • طبل نواز گروه متالیکا لارس اولریک
  • بازیگر مَدس میکلسن

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در دانمارک دارید می توانید مقاله ” تحصیل در دانمارک ” را مطالعه نمایید.

اطلاعات عمومی کشور دانمارک هزینه های زندگی در کشور دانمارک

برای کسانی که قصد مهاجرت دارند هزینه های زندگی نقش بزرگی در زندگی اجتماعی و کاری آن ها دارد. با این که هزینه مالیات این کشور نسبت به کشورهای دیگر اروپایی بیشتر است ولی این مالیات را برای رفاه اجتماعی صرف می کنند.

اطلاعات عمومی کشور دانمارک جاذبه های دیدنی کشور دانمارک

از جمله جاذبه های دیدنی کشور دانمارک می توان به تپه های ماسه ای و سواحل باز، زمین های باتلاقی جنوب یولند و مجمع الجزایر فون، چمن زارهای شمال و غرب یولند، طبیعت برون شهری شیلند و صخره های سفید مون و شهرها و جنگل های شرق یولند اشاره کرد . در هر قسمت از دانمارک می توان دریا را مشاهده کرد . یکی از بهترین مکان های کشور دانمارک مسیرهای تماشایی آن است مثل مسیر ماگوریت که باید از مسیرهای پر پیچ و خم برون شهری گذر کرد و شهرهایی با قدمت قرن ها تجربه نیز جز همین بهترین ها می باشند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button