اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد . پایتخت این کشور شهر صوفیه است . بلغارستان در سال ۲۰۰۴ به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآمد و در سال ۲۰۰۵ اتحادیه اروپا، درخواست عضویت بلغارستان را در این اتحادیه را قبول کرد و روز عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را ۱ ژانویه ۲۰۰۷ اعلام نمود . منطقه امروزی بلغارستان در گذشته قلمرو ترکیه ای بوده است و حدود 5 قرن در تصرف عثمانیان بوده است و سپس یونانیان و رومیان بر آن تسلط یافتند . در واقع ظهور بلغار ها به امپراطوری اول بلغار در قرون وسطی باز می گردد. جالب است بدانید بلغارستان در جهان بیشترین رشد منفی جمعیت را دارد و سالانه یک درصد از جمعیت آن کاسته می شود . در حدود 85 درصد مردم این کشور بلغاری اند و باقی ترک و کولی اند . در این مقاله قصد داریم به موضوع اطلاعات عمومی کشور بلغارستان بپردازیم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلغارستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلغارستان ” است .

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان جغرافیای کشور بلغارستان

در شمال این کشور جمهوری رومانی با ۶۰۸ کیلومتر مرز مشترک است . در غرب با جمهوری پیشین یوگسلاوی (صربستان با طول مرز ۳۱۸ کیلومتر و مقدونیه با مرز مشترک ۱۴۸ کیلومتری) همسایه است . در جنوب با کشور یونان (۴۹۸ کیلومتر) و ترکیه (۲۴۰ کیلومتر) هم ‌مرز می باشد . در خاور این جمهوری دریای سیاه قرار دارد. دو رشته کوه مهم بلغارستان دارد، یکی رشته کوه‌ های بالکان است که شمال و مرکز این کشور را در بر دارد و دیگری رشته‌ کوه‌ های ردوپه که باختر و جنوب کشور را شامل شده است ، از دیگر رشته‌ کوه‌ های بلغارستان می ‌توان به ریلا و پیرین اشاره نمود. کوه‌ های بالکان از شرق تا غرب و مرکز بلغارستان کشیده شده اند . در شمال، تپه ‌های کم‌ ارتفاع به رود دانوب متمایل می باشند . در جنوب، منطقه ‌ای از زمین ‌های پست کوه‌ های بالکان را از بلندترین قله بلغارستان در آن است جدا می‌کند. بلندترین نقطه این کشور قله مُصَلّی با ۲۹۲۵ متر ارتفاع می باشد که در ارتفاعات ریلا در غرب بلغارستان قرار دارد. پایتخت بلغارستان، شهر صوفیه است و از مهم ‌ترین شهرهای بلغارستان می‌ توان به پلوودیف ۳۵۰ هزار نفر، وارنا ۳۱۵ هزار نفر، بورگاس ۱۹۰ هزار نفر و روسه ۱۶۰ هزار نفر اشاره نمود.

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

شمال کشور تابستان ‌های گرم و زمستان ‌های سردی را داشته ، در حالی که جنوب شرق از آب و هوای مدیترانه ‌ای برخوردار می باشد . بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی می باشند و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوایی معتدل و مرطوب برخوردارند. مهم ‌ترین رود ماریتسا نام دارد که از رشته‌کوه‌ های ردوپه در باختر بلغارستان سرچشمه گرفته و با گذر از مناطق مرکزی کشور راه جنوب را در پیش گرفته و وارد ترکیه می گردد و سپس به دریای اژه می ‌ریزد. رود دیگر دانوب است که در شمال بلغارستان جریان دارد.

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلغارستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به بلغارستان ” بیاندازید.

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان سیاست کشور بلغارستان

در کشور بلغارستان جمهوری نظام حکومتی است و قوه مقننه یک پارلمان است با دوره های نمایندگی 4 ساله و قانون اساسی نیز در این کشور در سال 1991 تدوین شد . ۲۴۰ عضو مجمع ملی هر پنج سال تحت نظام تعیین تعداد نمایندگان به نسبت جمعیت هر منطقه با رای تمامی افراد بالغ انتخاب می‌ شوند. در این کشور رئیس جمهور رهبر است و با رأی مردم به مدت 5 سال انتخاب خواهد شد، رئیس جمهور یک معاون دارد که می تواند خودش انتخاب نماید که در غیاب او می تواند به امورات کشور رسیدگی نماید . به طور کلی قراردادهای امضا شده دولت می بایست در ابتدا به تأیید مجلس ملی این کشور برسند . قدرت در کشور بلغارستان به سه بخش قوه مقننه، قضاییه و مجریه تقسیم شده است. این طور که مشخص شده است کشور بلغارستان یکی از کشورهایی است که توانسته به طور دقیق سیاست و اقتصاد را از یکدیگر تفکیک نماید . احزاب عمده سیاسی بلغارستان عبارتند از: اتحاد نیروهای دموکراتیک (میانه ‌رو)، حزب سوسیالیست (کمونیست سابق)، جنبش برای حقوق و آزادی (ترکی). بلغارستان در سازمان ملل متحد، کنفرانس امنیت و همکاری اروپا، و شورای اروپا عضویت دارد.

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اقتصاد کشور بلغارستان

اقتصاد بلغارستان به ‌طور کلی در سال ۲۰۱۱ به میزان ۱٫۷ درصد نسبت به سال قبل نموده است . پیش‌ بینی اقتصادی کمیسیون اروپا برای رشد کلی بلغارستان در سال ۲۰۱۲ میلادی ۰٫۵ درصد بود درحالی که صندوق بین ‌المللی پول رشد تولید ناخالص ملی این کشور را در سال ۲۰۱۲ رقم ۰٫۸ درصد اعلام کرده بود . سیستم اقتصادی کشور بلغارستان کشاورز محور می باشد . این امر منجر به بروز فقر نیز شده است . خاک حاصل خیز و منابع طبیعی دارد . تولید در تعاونی ‌های بزرگ مکانیزه متمرکز می باشد . فراورده ‌های عمده شامل: غلات (گندم، ذرت، جو) و میوه (انگور) و به ‌طور عمده تنباکو می باشد . تولیدات کشاورزی اساس صنایع غذایی و شراب‌ سازی و تنباکو را تشکیل داده است . به دنبال آشوب ‌های اجتماعی اقتصادی و سیاسی که اروپایی شرق را پس از ۱۹۹۰ در بر داشت الکوهای تجارت در این منطقه مختل می باشد . بلغارستان که روابط بازرگانی ‌اش با شوروی به ویژه نزدیک بود، با کمبود های شدید بسیاری از کالاها و از جمله نفت، بیشتر از اغلب کشورهای اروپای شرقی لطمه دید. تولید صنعتی کاهش پیدا کرد ولی پیشرفت در امر خصوصی کردن صنعت و کشاورزی حاصل شده‌است. نیروگاه هسته‌ ای دو هزار مگاواتی کازلودی بیش از ۳۵ درصد برق بلغارستان را تأمین نموده و افزایش طول عمر دو راکتور هزار مگاواتی این نیروگاه تا بیش از ۲۰ سال یکی از اولویت ‌های دولت بلغارستان بوده است.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در بلغارستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلغارستان توضیح دادیم .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

اطلاعات عمومی کشور صربستان اطلاعات عمومی کشور صربستان

اطلاعات عمومی کشور صربستان صربستان، به صربی Србија با نام رسمی جمهوری صربستان، یک کشور محا...

نظرات کاربران
Call Now Button