اطلاعات عمومی کشور بلاروس

کشور بلاروس یک کشور دور از دریا در اورپای شمال شرقی می باشد که از شرق روسیه ، از جنوب غرب با  اوکراین ، از غرب با لهستان ، از شمال غرب با لیتوانی و لتونی همسایه است . پایتخت کشور بلاروس ، شهر مینسک است و از جمله شهرهای مهم کشور بلاروس می توان برست ، گرودنو ، موگل ، ویتبسک اشاره کرد . این کشور در گذشته قبلا بخشی از سرزمین های دیگر بود و نهایتا در سال 1922 میلادی به یک جمهوری در اتحادیه شوروی تحت عنوان بلاروسیه تبدیل شد و در سال 1990 ، حاکمیت خود را اعلام کرد و در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی استقلال خود را به عنوان جمهوری بلاروس در سال 1991 اعلام کرد . کشور بلاروس فعلا در حال مذاکره با همسایه خود روسیه می باشد تا هر دو کشور در میان سایر موارد ، اقتصاد خود را در طرحی به نام اتحادیه روسیه و بلاروس با همدیگر یکپارچه کنند. هنوز هم این کشور متحمل آثار انفجار هسته ای در حادثه چرنوبیل در سال 1986 میلادی می باشد که در همسایگی جمهوری سوسیالیست شوروی اوکراین قرار داشت . واحد پول کشور بلاروس ، روبل بلاروس می باشد و همچنین این کشور بر روی کمربند زمانی مرکزی اروپا واقع شده است . در این مقاله تحت عنوان ” اطلاعات عمومی کشور بلاروس” قصد داریم بیشتر با این کشور آشنا شویم .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در بلاروس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلاروس توضیح دادیم .

 

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Belarus.mp4″]

 

اطلاعات عمومی کشور بلاروس جغرافیای کشور بلاروس

بلاروس با مساحتی معادل 207600 کیلومتر مربع ، دارای جمعیتی برابر با ده میلیون نفر  می باشد . کشور بلاروس از نظر مساحت در رده سیزدهم اروپا قرار گرفته است.شهر مینسک در زمان جنگ جهانی دوم به طور کل ویران شد و پس از آن در پارک وسیعی شهر را به زیبایی بازسای کردند که جمعیت افرادی که در آن جا ساکن هستند به دو میلیون نفر می رسد. این کشور دارای موقعیتی استراتژیکی است که می تواند غرب را با شرق و شمال را با جنوب در ارتباط قرار دهد.

اطلاعات عمومی کشور بلاروس آب و هوای کشور بلاروس

آب و هوای کشور بلاروس معتدل است یعنی زمستان هایش مرطوب و چندان سرد نمی شود و تابستان های گرم و مرطوب می باشد. در ماه ژانویه میانگین دما به 6- درجه سانتی گراد و در ماه ژولای به 18+ درجه می رسد. میانگین بارندگی درکشور بلاروس بین 550تا  700میلی متر می باشد.

اطلاعات عمومی کشور بلاروس مذهب کشور بلاروس

بلاروس کشوری دارای سنت های بومی بسیار مذهب می باشد که در آن 2829 انجمن مذهبی و 142سازمان مذهبی وجود دارد و به فعالیت مشغول هستند. از جمله مذاهبی که در این کشور وجود دارد عبارتند از: مسیحیت ارتدکس ، یهودیت ، کاتولیک و کلیسای انجیلی لوتران و اسلام.

اطلاعات عمومی کشور بلاروس اقتصاد کشور بلاروس

نظام اقتصادی کشور بلاروس تا حدود ۸۰٪ تحت کنترل دولت قرار دارد که  از زمان اتحاد شوروی تاکنون این گونه بوده ‌است. کشور بلاروس از لحاظ اقتصادی نسبتاً با ثبات است، اما تا حدود زیادی در تأمین مواد خام به همسایه خود یعنی روسیه وابسته است. صنعت و کشاورزی کشور بلاروس عمدتاً در دست دولت قرار دارد؛ بنابراین بلاروس یکی از معدودترین بازمانده ‌های اقتصادهای ملی با سرمایه‌گذاری دولتی می ‌باشد. صنعت کشاورزی تحت کنترل کشت اشتراکی با زیربخش ‌های عمده کشت سیب زمینی و پرورش دام می باشد.  از نظر تاریخی مهم ‌ترین شعب صنعت شامل منسوجات و فرآوری چوب (جنگلی) است و پس از سال ۱۹۶۵میلادی ، ایجاد صنعت سنگین و مهندسی مکانیک (تراکتور، یخچال) عمدتاً سبب ارتقاء توسعه صنعتی شد . در داخل اتحاد شوروی، کشور بلاروس یکی از توسعه یافته ‌ترین جمهوری ‌ها از لحاظ صنعتی بود . از نظر اقتصادی ، کشور بلاروس خود در همسود کشورهای مستقل، مجمع اقتصادی اوراسیا و اتحادیه روسیه و بلاروس شرکت دارد. پس از سال۱۹۹۰ میلادی ، با عرضه ساختارهای بازار آزاد به داخل اتحاد شوروی پیشین، تولید صنعتی شناور شد ولی رشد اقتصادی در سال ۱۹۹۶ میلادی به آن بازگشت و کشور بلاروس در سال۲۰۰۱ میلادی اولین کشور از گروه کشورهای مستقل همسود (CIS) بود که به سطوح تولید صنعتی و کشاورزی سال۱۹۹۰رسید. اقتصاد بلاروس تحت فشار اوضاع سیاسی داخل این جمهوری می باشد و عمدتاً این فشارها به شکل تحریم‌ ها علیه این کشور یا رهبری بلاروس قابل احساس است. همچنین این تحریم ‌ها شامل ممنوعیت سفرهای رهبران یاد شده به نقاط گوناگون می‌ شود و از سوی اتحادیه اروپا پس از زمانی اعمال شد که فراکسیون این کشور اعلام کرد که انتخابات ۱۹ مارس ۲۰۰۶ فریبکارانه بوده و نیز گروه‌ های مخالف در این کشور سرکوب شده‌ اند .

اطلاعات عمومی کشور بلاروس

اطلاعات عمومی کشور بلاروس

در مقاله ” مهاجرت به بلاروس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به بلاروس اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور بلاروس جمعیت کشور بلاروس

بزرگترین قوم در این کشور بلاروسی ‌ها هستند که ۸۳ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. روس‌ ها دومین گروه پرجمعیت این کشور با حدود ۸٪ و به ترتیب لهستانی ‌ها با ۳٫۱٪ و اوکراینی‌ ها با ۱٫۷٪ دیگر اقلیت‌ های قومی این کشور هستند. روسی و بلاروسی هر دو زبان های رسمی کشور بلاروس هستند و روسی زبان اصلی کشور است و ۷۲ درصد به آن صحبت می‌کنند. جمعیت این کشور مثل اغلب کشورهای اروپای شرقی در دو دهه اخیر روند کاهشی داشته است . تراکم جمعیت در حدود ۵۰ نفر به ازای هر کیلومتر مربع است و حدود ۷۲٪ مردم شهرنشین هستند. سن میانگین جمعیت ۳۷ سال می باشد و نرخ باروری در سال ۲۰۰۷ میلادی حدود ۱٫۲۲ (بسیار پایینتر از نرخ جانشینی) بود و نرخ مهاجرت نیز منفی بود. متوسط امید به زندگی در کشور بلاروس ۶۸٫۷د سال (۶۳ سال برای مردان و ۷۴٫۹ سال برای زنان) تعداد زنان بیشتر می باشد به طوری که به ازای هر ۱۰۰ زن ۸۷ مرد وجود دارد. ۹۹ درصد افراد بالای ۱۵ سال باسواد می باشند .نرخ مهاجرت به ازای هر هزار نفر در بلاروس برابر با ۳/۲+ می باشد و طبق گزارش سازمان بین‌  المللی مراقبت از کودکان، (در مقایسه با ۱۶۷ کشور) کشور بلاروس دارای بالاترین نرخ در میان همه کشورهای اتحاد شوروی سابق می‌باشد.

اطلاعات عمومی کشور بلاروس فرهنگ کشور بلاروس

تاریخچه لباس سنتی کشور بلاروس به زمان روسیه برمی گردد و در طول زمان تحت تأثیر فرهنگ‌های همسایه  لهستانی ‌ها، لیتوانیایی ‌ها، تویان‌ ها، روس‌ ها و دیگر کشورهای اروپایی قرار گرفته ‌است. سبک آشپزی بلاروسی بسیار به لیتوانیایی نزدیک می‌باشد. گاهی آن را تا حدودی نسبت به همسایگان بانفوذ خود از غنا و تأثیر کمتری برخوردار است ولی در واقع این می‌ تواند هویت ملی باشد که هنوز به عقب نگه داشتن کشور از توسعه ادامه داده و نیز سبب افت وجود سنت‌ های آشپزی در ۱۰۰سال گذشته شده ‌است. جنبه ‌های خاص فرهنگ کشور بلاروس به دلیل روسی شدن آن، در طول زمان از دست رفته‌ است.

بلاروس دارای چهار مکان میراث (فرهنگی) جهانی می باشد که دو تا از آنها بین این کشور و کشورهای همسایه مشترک هستند و این چهار مورد عبارتند از: مجموعه قصر صلح ، قصر نیازویژ ، بلووژسکایا پوشاچا (مشترک با لهستان) ، طاق زمین پیمای استروو (که در آن با کشورهای استونی، فنلاند، لیتوانی، لتونی، نروژ، مولداوی، روسیه، سوئد و اوکراین سهیم می ‌باشد)

اطلاعات عمومی کشور بلاروس مناطق دیدنی کشور بلاروس

مناطق دیدنی کشور بلاروس عبارتند از :

  • قلعه میر  (mir castle complex)
  • جنگل بیالوزا (bialowieza forest)
  • قلعه برست  (twierdza brzeska)
  • کلیسای سنت سیمون و هلنا  (church of saints simon and helena minsk)
  • پارک گورگی (gorky park)
  • کاخ گومل (gomel palace)
  • برج کامیانتس (tower of kamyanets)
  • باغ گیاه ‌شناسی  (botanical garden)

اطلاعات عمومی کشور بلاروس تحصیلات دانشگاهی کشور بلاروس

تحصیلات دانشگاهی در کشور بلاروس ملزم به دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی روسی (پاتفک) می باشد . در کشور بلاروس چندین دانشگاه وجود دارد که همه ساله دانشجویانی را از بلاروس و سایر کشورها به خود جذب می ‌کنند. متقاضیان ایرانی بسیاری نیز برای ادامه تحصیل به خصوص در رشته ‌های شاخه پزشکی این کشور را انتخاب می‌ کنند. از جمله دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل می‌ توان به امکان تحصیل به انگلیسی و هزینه پایین و پذیرش آسان ‌تر نسبت به کشورهای غرب اروپا اشاره کرد. مدارک این کشور برای دانشجویان رشته ‌های وزارت بهداشت در ایران، فاقد اعتبار اعلام شد.  هزینه زندگی دانشجویی در کشور بلاروس به شرط زندگی در خوابگاه ماهیانه بین ۳۰۰ الی ۳۵۰ دلار در ماه می باشد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلاروس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلاروس ” است .

اطلاعات عمومی کشور بلاروس امنیت شهری در کشور بلاروس

از نظر امنیت شهری و عمومی می توان گفت کشور بلاروس به همراه اوکراین جز امن ترین کشور های اروپای شرقی می باشند و مردمان این دو کشور رابطه خوبی با خارجیان و دانشجویان دارند.

اطلاعات عمومی کشور بلاروس روزهای جشن های رسمی در کشور بلاروس

روزهای جشن های رسمی در کشور بلاروس به شرح زیر می باشد :

  • 1 ژانویه : سال نو
  • 7 ژانویه : میلاد مسیح به تقویم ارتدکس
  • 8 مارس : روز جهانی زن
  • 15 مارس : روز قانون اساسی
  • 1 می : روز همبستگی با زحمتکشان
  • 9 می : روز پیروزی
  • 3 ژولای : روز استقلال
  • 25 دسامبر : میلاد مسیح به تقویم کاتولیک

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button