اطلاعات عمومی کشور برزیل

کشور برزیل ، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که پایتخت آن شهر برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است . این کشور به جز کشورهای اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد . در حقیقت کشور برزیل با کشورهای اروگوئه ، آرژانتین ، پاراگوئه ، پرو ، بولیوی، کلمبیا ، گویان ، سورینام و گویان فرانسه همسایه است . کشور برزیل دارای زمین های کشاورزی وسیع و جنگل های استوایی می باشد و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی می باشد . لازم به ذکر است که کشور برزیل در گذشته مستعمره پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکا می باشد که مردم به زبان پرتغالی صحبت می کنند . برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله ” تاریخچه کشور برزیل” را مطالعه فرمایید . کشور برزیل کشوری چند ملیت می باشد و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی ، سرخ پوستان آمریکا ، آفریقایی و نیز آسیایی است . مذهب کشور برزیل ، کاتولیک کلیسای رم می باشد . در این مقاله تحت عنوان “اطلاعات عمومی کشور برزیل” سعی داریم شما را با این کشور بیشتر آشنا کنیم .

در مقاله ” مهاجرت به برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به برزیل اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور برزیل تقسیمات کشوری برزیل

از نظر تقسیمات کشوری برزیل ، این کشور از ۲۶ ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده، که در مجموع ۲۷ واحد فدرال را تشکیل می‌دهند. ایالت های کشور برزیل استقلال چشمگیری از دولت در نظام قانون‌ گذاری، تأمین اجتماعی دولتی و نظام مالیاتی دولتی دارند. رهبری دولت هر ایالت را فرماندار بر عهده دارد که توسط آرای عمومی انتخاب شده و نیز هر ایالت دارای مجلس خاص خود نیز می باشد . لازم به ذکر به ذکر است که هر ایالت در کشور برزیل دارای شهرداری‌های خاص خود است که شهرداری‌ ها نیز شورای قانون‌ گذاری و شهردار خاص خود را دارند، که دارای استقلال بوده و از دولت فدرال و دولت ایالتی نیز مستقل هستند. هر ایالت یک شهرداری ممکن است چندین شهرک را شامل شود ، اما این شهرک‌ ها فاقد دولتی مستقل هستند. قوه قضائیه در سطح ایالتی و فدرال در مناطق سازمان‌ دهی یافته ، کومارکاس گفته می شود که هر کومارکاً ممکن است شامل چندین شهرداری باشد.

اطلاعات عمومی کشور برزیل جغرافیای کشور برزیل

کشور برزیل محدوده‌ ای وسیع از سواحل شرقی آمریکای جنوبی را اشغال کرده ‌است که شامل مناطق بسیاری از مرکز این قاره نیز می‌ شود .  عواملی مانند آب و هوا و منابع طبیعی غنی، این کشور را متمایز کرده ‌است. لازم به ذکر است که کشور برزیل پنجمین کشور از نظر مساحت در جهان بعد از کشورهای روسیه، کانادا، چین و آمریکا است و در قاره آمریکا سومین کشور از لحاظ مساحت می ‌باشد. وسعت این کشور ۸٫۵۱۱٫۹۶۵ کیلومتر می باشد که ۵۵٫۴۵۵ کیلومتر آن را آب شامل می‌شود. عوارض زمین در برزیل نیز تنوع بسیار زیادی از قیبل تپه ‌ها، کوه‌ ها، جلگه ‌های پست کوه ‌ها و زمینهای بایر دارد ارتفاع بیشتر مناطق برزیل بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ متر می باشد . مناطق مرتفع اصلی بیشتر در قسمت جنوبی کشور واقع شده است و کلاً بخش جنوبی کشور ناهموارتر است. از دیگر مشخصه های جغرافیایی کشور برزیل وجود رود آمازون در این کشور است که بزرگترین و پرآب‌ ترین رود دنیا و دومین رود طویل جهان می باشد که به اقیانوس اطلس می‌ ریزد.

اطلاعات عمومی کشور برزیل – آب و هوای کشور برزیل

تنوع آب و هوایی زیادی در کشور برزیل وجود دارد اما بخش بزرگی از این کشور گرمسیری است و پوشیده از جنگل های بارانی آمازون که در حوضه آب ریز رود آمازون به وجود آمده ‌اند. اگر چه کشور برزیل دارای پنج آب و هواست که عبارتند از :گرمسیری در مرکز، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب. آب و هوای استوایی به صورت بسیار بارز در شمال این کشور مشاهده می شود و این مناطق به صورت واقعی فصل خشک ندارد و در واقع فصل خشک آنجا تنها کمتر از فصل بارانی بارش دارد اما آن میزان بارش هم قابل توجه می باشد .

اطلاعات عمومی کشور برزیل – حیات وحش کشور برزیل

کشور برزیل دارای اکوسیستم متنوعی است و تنوع زیستی جانوری و گیاهی در این کشور بسیار زیاد می باشد به‌ طوری‌ که کارشناسان انواع گیاهان و جانوران در این کشور را بالغ بر ۲ میلیون نوع تخمین زده‌ اند. پستانداران بزرگ در این کشور شامل جگوار، لئو پارت ، خوکهای وحشی، خوکان خرطوم دار، مورچه خوارها، تنبلها، روباهها، اپوسوم و گورکن هستند. گوزن در جنوب برزیل بسیار یافت می ‌شود و میمون ها نیز در جنگلهای پر باران شمالی زندگی می کنند اما در سالیان اخیر بسیاری از عوامل انسانی و اقدامات مانند ساخت بزرگراه، قطع درختان برای مصرف چوب آنها، کشاورزی و زراعت، استخراج معادن و ساخت سد که باعث زیر آب رفتن بخشی از دره‌ها شده ‌است این اکوسیستم غنی را تهدید می‌ کند.

اطلاعات عمومی کشور برزیل – اقتصاد کشور برزیل

کشور برزیل با در اختیار داشتن بخش ‌های گسترده و توسعه ‌یافته کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیز نیروی کار، دارای تولید ناخالص داخلی بیش از دیگر کشورهای آمریکای لاتین می باشد و این امر سبب شده که کشور برزیل را تبدیل به قدرت اقتصادی منطقه کرده است . کشور برزیل در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی می باشد و از جمله مهم‌ ترین صادرات برزیل می توان به هواپیمای دارای بال ثابت، قهوه، وسایط نقلیه، سویا، سنگ معدن آهن، آب پرتقال، فولاد، منسوجات، کفش، گوشت و تجهیزات برقی اشاره کرد .

بر اساس گزارش صندوق بین ‌المللی پول و بانک جهانی، این کشور نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان از نظر نرخ داد و ستد بازار را دارا می باشد .کشور برزیل دارای اقتصاد متنوع درآمد متوسط و نیز دارای تنوع از نظر سطح توسعه می باشد. بیشتر بخش صنعتی کشور برزیل در بخش‌های جنوب و جنوب شرقی این کشور واقع شده اند. منطقه شمال شرقی فقیرترین منطقه برزیل می باشد اما این منطقه نیز در حال جذب سرمایه‌ گذاری‌ های جدید است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت برزیل مقاله ” اقامت در برزیل ” را مطالعه بفرمایید .

کشور برزیل دارای پیشرفته‌ ترین بخش صنعتی در آمریکای لاتین می باشد که صنایع این کشور از قبیل صنایع خودروسازی تا صنایع فولاد، پتروشیمی، رایانه، هواپیما، و نیز کالاهای مصرفی بادوام یک سوم تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده ‌است . با توجه به افزایش ثبات اقتصادی که نتیجه آن اجرای طرح رئال می باشد ، بخش‌ های تجاری برزیل و نیز واحدهای تجاری چند ملیتی سرمایه‌ گذاری گسترده‌ ای در تجهیزات و فناوری جدید کرده‌ اند که بخش عمده آن از شرکت ‌های آمریکای شمالی خریداری شده‌است.  شرکت پتروبراس بزرگترین شرکت نفتی برزیل است.

اطلاعات عمومی کشور برزیل

اطلاعات عمومی کشور برزیل

اطلاعات عمومی کشور برزیل – دانش و فناوری در کشور برزیل

برخی از کانون‌ های فناوری برزیل در شهرهای سائو خوزه دوس کومپوس، کامپیناس، سائو کارلوس، ریودوژانیرو، کوریتیبا، پورتو آلگر، بلو هوریزونته، رسیف و سائوپائولو واقع شده‌است. فناوری اطلاعات در کشور برزیل یکی از پیشرفته‌ ترین انواع خود در جهان می باشد که با توجه به بازار داخلی، به عنوان پیشرو خدمات مالی، صنایع دفاعی، مدیریت روابط مشتری، دولت الکترونیک، و مراقبت بهداشتی در نظر گرفته می‌ شود. دولت برزیل در حال تلاش برای انتقال از نرم ‌افزارهای انحصاری به نرم‌ افزارها و سیستم‌ عامل‌ های رایگان می باشد اما تاکنون موفقیت چندانی در این زمینه کسب نکرده است .

اطلاعات عمومی کشور برزیل – مردم کشور برزیل

کشور برزیل دارای تنوع زیستی بسیار زیادی است و بسیاری از نژادها و گروه‌ های قومی را درخود جای داده ‌است. در کل، برزیلی‌ ها از نوادگان چهار گروه مهاجر زیر هستند:

  • سرخ‌ پوستان آمریکا، بومیان برزیل، که نوادگان گروه‌ های انسانی می باشند که در حدود ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، از سیبری به سمت برزیل مهاجرت کردند و با عبور از تنگه برینگ به برزیل رسیدند.
  • استعمارگران پرتغالی، که از زمان کشف کشور برزیل در سال ۱۵۰۰ تا زمان استقلال این کشور در سال ۱۸۲۲به این کشور مهاجرت کردند.
  • بردگان آفریقایی که از سال ۱۵۳۰ تا پایان دوران انتقال برده در سال ۱۸۵۰ میلادی به برزیل وارد شدند.
  • گروه‌های متنوع مهاجران از اروپا، آسیا و خاورمیانه که در اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم به برزیل وارد شده اند .

اطلاعات عمومی کشور برزیل – فرهنگ کشور برزیل

موسیقی کشور برزیل همانند مردمانش متنوع می باشد و مشهورترین نوع موسیقی برزیل سامبا است. در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی نوعی موسیقی به نام بوسانوا در ساحل‌ های ریو دو ژانیرو شکل گرفت و نوازندگانی مانند استن گتز با بردن این موسیقی به آمریکا آن را جهان‌ گیر کردند.هایتور ویا-لوبوس آهنگساز برزیلی نیز با آمیختن نغمه‌ های محلی برزیل با روش‌های موسیقی کلاسیک معروف‌ ترین آهنگساز موسیقی مدرن کشور برزیل می باشد. از جمله مواردی که باعث شده که برزیل را در دنیا به شهرت برساند عبارتند از: تیم ملی فوتبال برزیل ، قهوه برزیل (این کشور بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده انواع و اقسام قهوه به تمام دنیا می‌باشد) و دیگری جشن کارناوال برزیل است که همه ساله در ایام نخستین سال جدید میلادی در شهرهای این کشور به وسیله گروه‌ های گوناگون اجرا می‌شود بسیار مشهور می‌ باشد.

اطلاعات عمومی کشور برزیل – مذهب کشور برزیل

74 درصد از مردم برزیل دین کاتولیک دارند و این کشور دارای بیشترین شمار کاتولیک‌ ها در بین کشورهای جهان است. همچنین تعداد پیروان مذهب پروتستان در حال افزایش است . ۴/۷ درصد از جمعیت کشور برزیل خود را منکر وجود خدا، کافر یا بی‌ دین می‌ دانند. ۳/۱ درصد از جمعیت برزیل روح گرایان را تشکیل می ‌دهند و ۸/۱ درصد طرفداران دیگر مذاهب هستند. برخی از این مذاهب عبارتند از کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخر الزمان ،شاهدان یهوه ، بوداگرایی ، یهودیت و اسلام . ۰/۳ درصد از مذاهب سنتی آفریقا همچون کاندومبله، ماکومبا، و اومباندا هستند و برخی به ترکیبی از مذاهب مختلف مانند کاتولیک، کاندومبل، و مذهب بومیان آمریکا اعتقاد دارند.

اطلاعات عمومی کشور برزیل – ورزش در کشور برزیل

همان طور که می دانید محبوب ‌ترین ورزش در کشور برزیل فوتبال است و برزیل شهرت بسیاری به خاطر فوتبالیست ‌های مشهور خود دارد. والیبال دومین ورزش محبوب این کشور است و تاکنون سه بار قهرمانی جهان، دو بار قهرمان جام جهانی، ده بار قهرمان لیگ جهانی و دو بار هم قهرمانی المپیک را کسب کرده است. کشور برزیل در دیگر ورزش‌ های بین‌ المللی نیز به موفقیت‌ هایی دست یافته ‌است، که مهم‌ترین آنان عبارت‌اند از بسکتبال، تنیس، ژیمناستیک و مسابقات اتومبیل ‌رانی فرمول یک.

اطلاعات عمومی کشور برزیل – سیاست کشور برزیل

تا قبل از ۱۹۶۴ میلادی دوازده حزب در این کشور وجود داشته بود که به‌ وسیله حکومت دیکتاتوری برانکو ممنوع از فعالیت شدند. حزب کارگر در قبل از آن هم یعنی در دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ میلادی وضعیت خوبی نداشت. آن زمان حکومت نیمه فاشیستی وارگاش و ونوو قانونچه کوربوراتیویستی را بر آن حزب تحمیل کرد. به هر حال در ۱۹۶۴ میلادی دو حزب اتحاد ملی و جنبش دمکراتیک ملی رسماً از طرف دولت اعلام شد.

اطلاعات عمومی کشور برزیل – جاذبه های گردشگری کشور برزیل

جنگل‌ های استوایی، آمازون، سواحل بکر و دست نخورده و روحیات پر انرژی مردم برزیل سبب شده بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب کند . از همه مهم‌ تر روحیات و حال و هوای مردم می باشد که فرد را به فکر فرار از زندگی بی روح و افسرده شهری می‌ اندازد و به سمت خود می‌ کشد. مردم کشور برزیل بیشتر در فصل تابستان به این کشور سفر می کنند که این امر هزینه ‌های تعطیلات و قیمت‌ ها را افزایش می‌ دهد ولی همین شلوغ بودن شهر‌های توریستی فستیوال ‌های تفریحی زیادی را با خود به همراه می‌ آورد و خدمات توریستی را افزایش می‌ دهد و به هزینه‌ های سفر می‌ ارزد. فصل زمستان فصل کم توریست و خلوت می باشد . فستیوال ‌های متعددی در تمام طول سال اجرا می شود ولی معروف‌ ترین آن کارناوال نام دارد و 6 هفته و نیم قبل از عید شکر گذاری در روزی که به نام چهارشنبه خاکستر برگزار می‌ شود. چهارشنبه خاکستر نوعی مراسم مذهبی کاتولیک می باشد ولی در برزیل بیشترین توجه در این فستیوال تفریح و میهمانی ‌ها می باشد . سایر جاذبه های گردشگری در کشور برزیل به شرح زیر می باشد :

  • کرکووادو (Corcovado) : در ارتفاعات کرکوواد شهر ریودوژانیرو مجسمه معروف حضرت مسیح (ع) واقع شده است که 38 متر و 635 تن وزن دارد .
  • ساحل ایپانما (Ipanema) در ریو نیز یکی دیکر از جاذبه ‌های شهر ریو برزیل است.
  • کوهستان کله قند (SugarLoaf Mountain) قله‌ای به شکل کله قند می باشد که رفت و آمد به آن توسط تله کابین صورت می‌گیرد و نمای بسیار زیبایی از ارتفاعات کوه و ساحل را به شما می ‌دهد.
  • آبشار‌های ایگواچو یکی از زیباترین نماهای طبیعی برزیل واقع در پارانا (Paraná) می باشد که بین آرژانتین و برزیل تقسیم شده‌ اند .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور برزیل دارید می توانید مقاله ” تحصیل در برزیل ” را مطالعه نمایید.

اطلاعات عمومی کشور برزیل – اختلاف زمانی بین ایران و برزیل

ساعت رسمی برازیلیا، پایتخت برزیل، ۵ و نیم ساعت از تهران عقب‌ تر می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button