کشور انگلیس ، نام نیمه جنوبی جزیره بریتانیای کبیر و یکی از چهار بخش کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی می باشد . این کشور از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز همسایه است و مهم ترین و عمده ترین جز تشکیل دهنده کشور بریتانیا است . کشور انگلیس از شمال غرب با دریای ایرلند ، از جنوب غرب با دریای سلتی و از شرق با دریای شمال مرز آبی دارد و در جنوب نیز کانال مانش آن را از قاره اروپا و کشور فرانسه جدا می کند . کشور انگلیس 130395 کیلومتر مربع مساحت و طبق سرشماری سال 2014 میلادی حدود 54 میلیون نفر جمعیت دارد . این کشور دارای بیش از 100 جزیره کوچک و بزرگ می باشد که از جمله آنها می توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره کرد . شهر لندن ، پایتخت کشور انگلیس و در عین حال پایتخت پادشاهی بریتانیا می باشد . پر آب ترین رود کشور انگلیس ، رود تیمز می باشد که از میان شهر لندن عبور می کند و به دریای شمال می ریزد . این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور انگلیس ” قصد دارد شما را بیشتر با کشور انگلیس آشنا کند .

اطلاعات عمومی کشور انگلیس سیاست کشور انگلیس

نظام سیاسی انگلستان به عنوان بخشی از پادشاهی متحده بریتانیا، سلطنت مشروطه و نظام پارلمانی می باشد که از زمان لایحه اتحاد ۱۷۰۷ میلادی موجب اجرایی شدن مفاد پیمان اتحادیه شد و انگلستان و اسکاتلند را به شکل پادشاهی بریتانیای کبیر با یکدیگر متحد کرد که دولت انگلستان وجود نداشته بود و قبل از این اتحاد، انگلستان توسط پادشاه آن و پارلمان انگلستان اداره می ‌شد. امروزه کشور انگلیس به ‌طور مستقیم توسط پارلمان بریتانیا اداره می ‌شود، اگر چه دیگر کشورهای اتحادیه بریتانیا دولت خود را دارند. در مجلس عوام که مجلس سفلای پارلمان بریتانیا مستقر در کاخ وستمینستر می باشد ۵۳۲ عضو از مجموع ۶۵۰ عضو پارلمان متعلق به حوزه ‌های انتخابیه انگلستان هستند.

انگلستان به عنوان بخشی از پادشاهی متحده عضو اتحادیه اروپا می باشد و انتخابات منطقه‌ ای برای فرستادن اعضای پارلمان اروپا برگزار می‌ شود. در انتخابات سال ۲۰۰۹ میلادی پارلمان اروپا مناطق انگلستان شاهد انتخاب نمایندگان پارلمان اروپا به این ترتیب بود: ۲۳ محافظه کار، ده نفر از حزب کارگر، نه نفر از حزب استقلال بریتانیا (UKIP)، نه لیبرال دموکرات، دو نفر از حزب سبزها و دو نفر از حزب ملی بریتانیا (BNP)  .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت انگلیس مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه بفرمایید .

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-info-pf-the-Uk.mp4″]

از زمان انتقال قدرت، که در آن دیگر کشورهای بریتانیا یعنی اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هر کدام پارلمان یا مجمع خود را برای تصمیم ‌گیری در مورد مسائل محلی دارند، بحث در مورد نحوه موازنه این امر برای انگلستان وجود داشته ‌است. در ابتدا قرار بود که مناطق مختلف انگلستان نیز دارای اختیارات مشابهی شوند، اما پس از رد این پیشنهاد توسط شمال شرق در یک همه‌ پرسی، این برنامه لغو شد. لازم به ذکر است که نمایندگان اسکاتلند و ولز می ‌توانند درباره قوانینی که صرفاً انگلستان را تحت تأثیر قرار می‌ دهد رای دهند، در حالی که نمایندگان انگلیسی مجلس چنین حقی درباره امور آن کشورها ندارند. این موضوع پس از آنکه انگلستان تنها کشوری در بریتانیا شد که درمان و داروی رایگان برای بیماران سرطانی و مراقبت در منزل برای افراد مسن ندارد و همچنین شهریه‌ های دانشگاه در آن بالاتر است، منجر به افزایش مداوم ناسیونالیسم انگلیسی شده ‌است و برخی پیشنهاد کرده‌اند یک پارلمان تفویضی انگلیسی ایجاد شود ولی سایرین معتقد به روش ساده‌ تر محدود کردن رای‌گیری صرف از نمایندگان انگلیسی درباره امور صرفاً مربوط به انگلستان می ‌باشند .

نظام حقوقی قوانین انگلیسی که در طول قرن‌ها توسعه و تکامل یافته است ، اساس سیستم ‌های حقوقی قانون مشترک می باشد  که در بیشتر کشورهای مشترک ‌المنافع و همچنین ایالات متحده (به جز لوئیزیانا) مورد استفاده است. با وجود اینکه در حال حاضر انگلستان و ولز بخشی از پادشاهی متحده بریتانیا هستند اما تحت معاهده اتحادیه نظام حقوقی محاکم جداگانه ‌ای از اسکاتلند دارند. حقوق انگلیسی را قضات در دادگاه، با استفاده از حس و دانش خود از سابقه سنت قضایی به حقایق ما سبق تعیین می‌کنند.

نظام دادگاه که توسط محاکم ارشد انگلستان و ولز رهبری می ‌شود، متشکل از دادگاه تجدید نظر، دادگاه عالی عدالت برای پرونده‌های مدنی، و دادگاه سلطنتی برای پرونده‌ های جنایی می باشد . دیوان عالی انگلستان بالاترین دادگاه برای پرونده‌ های جنایی و مدنی در انگلستان و ولز است که در سال ۲۰۰۹ میلادی پس از تغییر قانون اساسی ایجاد شد و وظایف قضایی که بر عهده مجلس اعیان بود در اختیار گرفت. تصمیمات دیوان عالی کشور در سلسله مراتب دادگاه ‌ها الزامی می باشد  و در هر دادگاه دیگر باید اجرا شود. جرم و جنایت بین سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۹۵ میلادی افزایش یافت، اما در دوره ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۶ به میزان ۴۲ درصد کاهش یافت.

اطلاعات عمومی کشور انگلیس تقسیمات کشوری انگلیس

تقسیمات کشوری انگلستان شامل چهار سطح مختلف می باشد که از طریق نهادهای اداری مختلف ایجاد شده برای اهداف دولت‌های محلی اداره می‌ شوند. بالاترین لایه از دولت‌ های محلی در کشور انگلیس 9 منطقه بودند که عبارتند از: شمال شرق، شمال غرب، یورکشایر و هامبر، میدلند شرقی، میدلند غربی، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و لندن که این مناطق در سال ۱۹۹۴ میلادی به عنوان ادارات دولتی تشکیل شدند و دولت بریتانیا از طریق آ‌نها به ارائه طیف گسترده‌ای از سیاست‌ها و برنامه منطقه‌ای دست زد، اما اعضای این نهادها به جز لندن در هیچ ‌یک از مناطق از طریق آرای عمومی انتخاب نمی ‌شدند. در سال ۲۰۱۱ این ادارات دولتی منطقه‌ ای ملغی شدند. امروزه مرزهای بین مناطق تعیین‌ کننده حوزه‌ های رای‌گیری برای انتخاب اعضای پارلمان اروپا می باشد.

اطلاعات عمومی در انگلیس
اطلاعات عمومی در انگلیس

پس از آنکه تفویض اختیارات در سایر نقاط بریتانیا شروع شد بنا بر آن بود که برگزاری رفراندوم‌ هایی منطقه‌ای در انگلستان برای انتخاب مجامع محلی حقوق بیشتری را به این مناطق تفویض کند تا اعطای اختیارات در سایر نقاط بریتانیا عادلانه باشد. این رفراندوم در لندن در سال ۱۹۹۸ میلادی مورد تایید قرار گرفت و دو سال بعد شورای شهر لندن تشکیل شد. با این حال، زمانی که در سال ۲۰۰۴ رفراندوم شمال انگلستان در منطقه شمال شرق رد شد، روند همه‌پرسی متوقف شد . مجامع منطقه ‌ای در خارج از لندن در سال ۲۰۱۰ میلادی لغو شدند و مسئولیت ‌های خود را به سازمان ‌های توسعه منطقه‌ ای مربوطه و یک نظام جدید مقامات محلی منتقل کردند.

یکی از روش های مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به انگلیس ” اطلاعات کسب کنید .

در لایه بعد از تقسیمات منطقه‌ای، کشور انگلستان به ۴۸ شهرستان تشریفاتی تقسیم شد که این شهرستان ‌ها که تدریج و از قرون وسطی به این سو شکل گرفته‌اند در درجه اول به عنوان یک مرجع جغرافیایی استفاده می ‌شوند. البته سابقه تشکیل بعضی از این شهرستان‌ها کمتر است و به سال ۱۹۷۴ میلادی برمی گردد و هر یک از آنها یک لرد نایب‌ السلطنه و یک کلانتر عالی دارند. این دو مقام مانند نمایندگان محلی نهاد سلطنت بریتانیا هستند. در خارج از لندن بزرگ و مجمع ‌الجزایر سیلی، کشور انگلستان همچنین به ۸۳ ناحیه شهری و غیر شهری تقسیم شده ‌است که این تقسیم ‌بندی برای اهداف دولت‌ های محلی استفاده می گردد و هر یک از آنها ممکن است از داخل یک منطقه جغرافیایی باشد یا بین چند منطقه تقسیم شده باشد. این کشور از ۹ ناحیه، ۴۸ استان و ۳۲۶ شهرستان تشکیل شده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور انگلیس شهرهای مهم کشور انگلیس

از جمله شهرهای مهم کشور انگلیس می توان به لندن ، بیرمنگام ، منچستر ، لیورپول ، لیدز ، ناتینگهام ، کمبریج ، برایتون ، ساوت همپتون ، دوور ، شفلید ، یورک ، بریستول ، نیوکاسل و هال اشاره کرد .

اطلاعات عمومی کشور انگلیس آب و هوای کشور انگلیس

کشور انگلستان دارای آب و هوایی نسبتاً معتدل می ‌باشد که در فصل زمستان از صفر درجه پایین ‌تر و در فصل تابستان از ۳۲ درجه بالاتر نمی ‌رود . سردترین ماه سال ژانویه و فوریه و گرم‌ترین ماه سال ماه ژوئیه می باشد .

اطلاعات عمومی کشور انگلیس ورزش در کشور انگلیس

کشور انگلیس پس از سده ۱۹ میلادی در بخش ورزش پیشرفت ‌های بسیاری داشته ‌است و ورزش‌ هایی از قبیل فوتبال، کریکت، راگبی ۱۳ نفره، راگبی ۱۵ نفره، تنیس، بدمینتون، اسکواش، هاکی، بوکس، دارت، بیلیارد، اسنوکر، تنیس روی میز، تروبرد و نت ‌بال از این کشور منشأ گرفته ‌است. همچنین قایق‌ رانی و مسابقات فرمول یک توسط مردم انگلیس پیشرفت‌ های بسیاری کرده ‌است.

ورزش فوتبال محبوب‌ ترین ورزش در کشور انگلستان می باشد و تیم ملی فوتبال انگلستان در جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶ و در ورزشگاه ومبلی قهرمان این مسابقات شده‌ است. باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد که در سال ۱۸۵۷ میلادی تأسیس شده، از سوی فیفا به عنوان قدیمی‌ ترین باشگاه فوتبال شناخته شده است و باشگاه‌ هایی از قبیل لیورپول، منچستر یونایتد، ناتینگهام فارست و استون ویلا و چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌ اند، همچنین تیم ‌های آرسنال و لیدز یونایتد در فینال این مسابقات حضور داشته ‌اند .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در انگلیس توضیح دادیم .

اطلاعات عمومی کشور انگلیس اقتصاد کشور انگلیس

اقتصاد کشور انگلیس ، پنجمین اقتصاد دنیا (دومین در اتحادیه اروپا ) و همچنین دهمین کشور (و سومین در اتحادیه اروپا )در تولید ناخالصی در سال ۲۰۱۴ می ‌باشد. این کشور در گروه هشت در سه سال پشت سر هم ، سریعترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور انگلیس مذهب کشور انگلیس

طبق یک نظرسنجی ۷۱٫۶٪ مردم کشور انگلیس اعتقاد خود را مسیحی، ۱۵٪ بی‌دین، ۲٫۸٪ مسلمان، ۱٪ هندو ۰٫۶٪ سیک، ۰٫۵٪ یهودی، ۰٫۳٪ بودایی و ۰٫۳٪ سایر مطرح کردند. امروزه حداقل دو میلیون مسلمان در کشور انگلیس زندگی می‌کنند که دومین جمعیت پیروان دینی را در این کشور تشکیل می‌ دهند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button