نام کشور آلمان به زبان آلمانی Deutschland  و با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان است که در قلب اروپا واقع شده است از شمال دانمارک ، از شمال غرب با کشورهای هلند و بلژیک ، از جنوب غرب با کشورهای فرانسه و لوکزامبورگ ، از جنوب با کشورهای سوئیس و اتریش و از شرق با کشورهای جمهوری چک و لهستان همسایه می باشد . پایتخت کشور آلمان ، شهر برلین می باشد . زبان رسمی کشور آلمان ، آلمانی می باشد و اکثر مردم به زبان انگلیسی آشنایی دارند . کد تلفن کشور آلمان 0049 و واحد پول آن ، یورو می باشد . مذهب کشور آلمان ، کاتولیک رومی و پروتستان است . این کشور از نظر صنعتی بعد از کشورهای آمریکا و ژاپن در مقام سوم قرار دارد . مهم ترین صنایع کشور آلمان ، کارخانه های اتومبیل ، ماشین آلات سنگین ، الکترونیک و کارخانه های صنایع شیمی و کامپیوتر می باشند . این کشور از لحاظ توریستی جاذبه خاصی دارد و هر ساله مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است . این مقاله در مورد ” اطلاعات عمومی کشور آلمان ” می باشد و تمام اطلاعاتی که در مورد کشور آلمان نیاز دارید بدانید در این مقاله آورده شده است .

کشور آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و از 16 ایالت یا استان تشکیل شده است که این ایالت ها می توانند در برخی از مسائل به صورت مستقل عمل کنند . از جمله شهرهای مهم کشور آلمان می توان به شهرهای برلین ، هامبورگ ، مونیخ و فرانکفورت اشاره کرد . این کشور در جنگ های جهانی اول و دوم نقش گسترده ای داشت و در پی متحمل شدن خسارت های زیاد از این دو جنگ با کمک وام هایی که از کشورهای متفق می گرفت توانست کشور را از نو بازسازی کند . در حال حاضر جمهوری فدرال آلمان یکی از اعضای سازمان ملل متحد ، ناتو ، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیان گذاران اتحادیه اروپا می باشد . کشور آلمان پس از جنگ جهانی و به طور سنتی به دو بخش آلمان شرقی و آلمان غربی تقسیم شد و پس از برداشتن دیوار برلین ، به قسمت شرقی آلمان به طور رسمی ایالت های تازه و به قسمت های غربی کشور ایالت های غربی می گویند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت آلمان مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه بفرمایید .

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Germany.mp4″]

اطلاعات عمومی کشور آلمان – جغرافیای کشور آلمان

عرض کشور آلمان بین مدار 47 درجه شمالی و مدار 55 درجه شمالی و طول آن بین نصف النهار 5 درجه شرقی و نصف النهار 16 درجه شرقی واقع شده است . همچنین کشور آلمان از جنوب با دریای کنستانس که سومین دریاچه بزرگ در اروپای غربی می باشد هم مرز است . مساحت کشور  آلمان 357168 کیلومتر مربع می باشد که هفتمین کشور بزرگ اروپا از نظر مساحت می باشد . همان طور که گفته شد کشور آلمان از 16 ایالت تشکیل شده است که ایالت بایرن یا باواریا در جنوب کشور ، بزرگترین و ایالت برمن در شمال غربی کوچکترین ایالت های کشور آلمان هستند .

دریای شمال و دریای بالتیک راه ‌های کشور آلمان به آب‌ های آزاد هستند و سواحل آبی این کشور با این دو دریا حدود ۲۳۸۹ کیلومتر است. لازم به ذکر است که طولانی‌ ترین رودهای کشور آلمان راین با ۸۵۶ کیلومتر، الب ۷۰۰ کیلومتر و دانوب۶۴۷ کیلومتر هستند. آب ‌و هوای کشور آلمان معتدل اقیانوس اطلس و قاره‌ای می باشد و غالب بادهای کشور آلمان از سمت غرب می ‌وزند.

اطلاعات عمومی کشور آلمان
اطلاعات عمومی کشور آلمان

از نظر وضعیت جغرافیایی آلمان از دریای شمال و بالتیک تا رشته‌ کوه‌ های آلپ در جنوب به 5 ناحیه بزرگ تقسیم می‌ شوند که عبارتند از : سرزمین ‌های پست در شمال، رشته ‌کوه ‌های میانه، دامنه ‌های کم ‌ارتفاع کوه ‌های میانه در جنوب غربی، دامنه ‌های کوه‌ های آلپ، کوه ‌های آلپ در باواریا. در شمال کشور آلمان تعداد زیادی برکه و دریاچه یافت می شود . کشور آلمان دارای دشت، جنگل ، کوه و ساحل های متعدد بوده و در کنار این ها دارای تعدادی جزیره نیز می باشد . در مرکز کشور آلمان رشته کوه های مرکزی قرار گرفته، شمال و جنوب کشور آلمان رشته کوه های مرکزی قرار گرفته و شمال و جنوب کشور آلمان توسط این رشته کوه ها از هم جدا می شود . از جمله مناطق جغرافیایی مهم کشور آلمان می توان به کوه های هارتس ، ارتس ، فیشتل ، هونسروک و جنگل های باواریا اشاره کرد . بزرگترین دشت های کشور آلمان ، دشت های راین بالا ، وستفالین و دشت های منطقه لایپزیگ هستند . بلند ترین کوه کشور آلمان ، تسوگ اشپیتسه ، در قسمت آلمانی رشته کوه آلپ در جنوب کشور آلمان واقع شده است و ارتفاع آن 2962 متر می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آلمان ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور آلمان – سیاست در کشور آلمان

مبنای تصمیم‌گیری ‌ها در جمهوری فدرال آلمان قانون اساسی این کشور می باشد که در آن بر دموکراتیک بودن این کشور تاکید شده است . در رأس دولت این کشور رئیس جمهور قرار دارد که بیشتر نقشی نمادین دارد و در واقع تصمیم‌گیری‌ ها در آلمان به عهده رئیس حکومت است که صدر اعظم خوانده می ‌شود. در کشور آلمان احزاب بزرگ و کوچکی زیادی فعالند که از جمله آنها می توان به  حزب‌ های دموکرات مسیحی(CDU)، سوسیال ‌مسیحی (CSU)، سوسیال‌ دموکرات (SPD)، لیبرال (FDP)، اتحاد  ۹۰ درصدی سبزها (Bündnis 90/Die Grünen) و حزب چپ (Die Linke) اشاره کرد . از دیرباز کشور های آلمان و فرانسه نزدیکی سیاسی زیادی به هم داشته ‌اند که این موضوع در دوران صدراعظمی هلموت کهل در آلمان و فرانسیس میتیران در فرانسه افزایش یافت.

اطلاعات عمومی کشور آلمان – اقتصاد در کشور آلمان

کشور آلمان سومین کشور جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است و بزرگترین صادر کننده کالا (از نظر درآمد) و دومین کشور واردکننده کالا در جهان می باشد . بر اساس آمارهای سازمان جهانی تجارت میزان صادرات کشور آلمان در سال 2006 میلادی 1.133 تریلیون دلار بود. لازم به ذکر است که همچنان کیفیت زندگی در نیمه غربی آلمان بالاتر از نیمه شرقی آن می باشد . در کشور آلمان صنایع زیادی از قبیل الکتریکی، مکانیکی، مواد شیمیایی، منسوجات، غذایی و وسایل نقلیه فعال هستند . کارخانه ‌های اتومبیل ‌سازی بنز، بی.ام.و و فولکس واگن در کشور آلمان محصولات خود را در تمام دنیا عرضه می‌کنند. شایان ذکر است که مهمترین صادرات کشور آلمان وسایل نقلیه موتوری و وسایل الکتریکی است.

اطلاعات عمومی کشور آلمان
اطلاعات عمومی کشور آلمان

در سال 2002 میلادی کشور آلمان پنجمین مصرف‌ک ننده انرژی در جهان بود و دو سوم انرژی اولیه در این کشور وارد می ‌شد که در همین سال کشور آلمان بزرگترین مصرف‌ کننده الکتریسیته در میان کشورهای اروپایی بود و دولتمردان کشور آلمان تامین نیمی از انرژی ‌های مصرفی کشور از انرژی ‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار دادند. کشور آلمان به جز زغال سنگ معادن نسبتا کوچک سنگ آهن، بوکسیت، سنگ مس، نیکل، قلع، نقره، پتاس و نمک، ذخایر طبیعی نسبتا کمی دارد. بانکداری و امور مالی از منابع مهم درآمد ارز خارجی می باشد و شهر فرانکفورت یکی از مراکز اصلی امور مالی و تجاری در جهان است.نرخ بیکاری در کشور آلمان 1/7 درصد است که همین امر یکی از مهمترین معضلات پیش‌ روی سیاستمداران این کشور می باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان توضیح دادیم .

اطلاعات عمومی کشور آلمان – ارتباطات در کشور آلمان

کشور آلمان از نظر ارتباطی یکی از کشورهای پیشرفته می باشد که در این کشور 54 میلیون خط تلفن ثابت و بیش از 84 میلیون خط تلفن همراه وجود دارد . در این کشور373شبکه تلویزیونی بخش می شود و  38میلیون و 600 هزار کاربر اینترنت دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button