اشتغال در کشور یونان

کشور یونان ، در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است که در حال حاضر کشوری توسعه یافته و یکی از اعضای اتحادیه اروپا ، عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا ، ناتو ،  منطقه همکاری و بهره برداری اقتصادی و آژانس هوایی اروپا است . رشد تولید ناخالصی داخلی یونان از بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا بیشتر بوده است و صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی برای کشور یونان می باشد . برای اشتغال در کشور یونان می بایست روال صحیح و قانونی که در اتحادیه اروپا برقرار است انجام می شود که این شامل آگهی و درخواست جذب نیروی کار برای موقعیت شغلی مشخص در کشور خود به مدت 3 ماه است که در صورتی که هیچ متقاضی در این مدت برای کار وجود نداشت به مدت 3 ماه این درخواست در محدوده اتحادیه اروپا مطرح می شود تا افرادی استخدام می شوند تا حد ممکن از میان متقاضیان کار اتباع خود این کشورها باشند ،در صورتی که مجددا هیچ فردی برای موقعیت شغلی مورد نظر نبود می توان پیشنهاد شغلی برای استخدام را برای فرد غیر از اتحادیه اروپا ارسال کرد . نرخ اشتغال اتباع خارجی در کشور یونان حدود 68 درصد می باشد . این مقاله به موضوع اشتغال در کشور یونان اختصاص داده شده است .

در مقاله ” اقامت در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در یونان اطلاعات کسب کنید .

امروز اقتصاد یونان چالش بزرگی برای کارکنان به ویژه برای زوجین برای حفظ تعادل بین کار و زندگی وجود دارد. طبق یافته های OECD، بالاترین میزان ساعات کاری در کشور یونان می باشد و همچنین میزان بیکاری و اقتصاد ناپایدار یونان تاثیر منفی بر روان مردم گذاشته است و در زندگی شخصی آنها تا حدی اختلال ایجاد کرده است. به همیل دلیل قشر کارگر یونان جز غمگین ترین و ناراضی ترین افراد در بین کشورهای اروپایی در مسائل شغلی می باشند .

با توجه به اطلاعات سازمان سلامت جهانی، کشور یونان دارای یکی از بهترین سیستم های درمانی دنیا معرفی می باشد و هزینه بیمه درمانی در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. هر دو سیستم بیمه دولتی و خصوصی موجود است. اگر فردی قصد کار در یونان را داشته باشد باید حتما خود را به طور کامل بیمه کنید که در این صورت از تمام مزایای بیمه برخوردار خواهد شد.

اشتغال در کشور یونان ساعات کاری در کشور یونان

مردم کشور یونان معمولا 8 ساعت در پنج روز هفته کار می کنند و ساعت کار بین 8 صبح تا 9 شب است . سایر کشورهای اروپایی ها به طور میانگین 40.3 ساعت در هفته کار می کنند در حالی که مردم کشور یونان به طور متوسط 42 ساعت در هفته کار می کنند . به دلیل شرایط فعلی اقتصادی در یونان مشاغل نیمه وقت با استقبال زیادی مواجه شده است و همچنین تعداد زیادی از شرکت ها ساعات کاری را برای کارکنان کاهش داده اند.

بانک ها در کشور یونان از دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 2.30 بعد از ظهر باز هستند و مغازه ها صبح از 9 تا 2.30 _3 از دوشنبه تا شنبه و بعداز ظهر از 5 تا 9 شب در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و جمعه باز می باشند . اخیرا قانونی برای باز کردن مغازه ها در روزهای یکشنبه به تصویب رسیده است اما تنها مغازه هایی که در محدوده گردشگری هستند.

اشتغال در کشور یونان میزان حقوق در کشور یونان

میانگین میزان حقوق در کشور یونان سالانه 33883 یورو در یونان و میانگین حقوق خالص سالیانه 13942 یورو می باشد و میانگین حقوق کل سالیانه برخی از مشاغل در کشور یونان به شرح زیر می باشد :

  • مدیرIT  (فناوری اطلاعات) : 46938 یورو
  • مدیر پروژه های IT (فناوری اطلاعات) : 47212 یورو
  • مدیریت مهندسی : 50688 یورو
  • برنامه نویس وب : 14523 یورو
  • مهندس برق: 22000 یورو
  • مدیر پروژه: 37857 یورو
  • مدیر : 44822 یورو
  • مهندس : 36733 یورو
  • معمار : 33864 یورو
  • وکیل: 31714 یورو
اشتغال در کشور یونان

اشتغال در کشور یونان

میانگین حقوق کل سالیانه در برخی از شهرهای یونان عبارتند از :

  • شهر آتن : 37193 یورو
  • شهر تسالونیکی : 22460 یورو
  • شهر پاتراس : 29435 یورو
  • شهر هراکلین : 18916 یورو
  • شهر پیرئاس: 49214 یورو
  • شهر لاریسا : 25285 یورو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به یونان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به یونان ” بیاندازید.

میزان دستمزد در کشور یونان در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه 2018 با کاهش رو به رو بوده است و به 1040.45 یورو در ماه رسیده است. میانگین دستمزد از سال 2002 تا 2018 میلادی حدود 1204.85 یورو در ماه است که بیشترین میزان آن 1462.20 یورو در ماه اگوست 2011 و کمترین میزان آن 939.14 یورو در ماه در فوریه 2002 بوده است.

اشتغال در کشور یونان موسسات کاریابی معتبر در کشور یونان

موسسات کاریابی معتبر در کشور یونان به شرح زیر می باشد :

  • شرکت کاریابی اگون زندر ، خدمات مشاوره ای به صورت آنلاین یا حضوری ارائه می دهد.
  • موسسه گرانت تورتن آتن در کشورهای مختلف نمایندگی دارد و در یونان نمایندگی در شهر آتن است .
  • وب سایت هورتون اینتل اتن در رابطه با خدمات هتلداری و رستوران است.

تعدادی موسسه معتبر کاریابی در شهر آتن وجو دارد. قوانین کار کردن در کشورهای مختلف متفاوت است پس اول باید مقررات هر کشور بررسی شود و فرد برای کار کردن در کشور یونان باید اجازه اقامت کاری داشته باشد.

اشتغال در کشور یونان فرصت های شغلی در کشور یونان

کشور یونان در زمینه های زیر با کمبود نیروی ماهر مواجه است، بنابراین شانس استخدام خارجی های تحصیل کرده و ماهر با سابقه کار در این زمینه ها بسیار بالا می باشد :

  • Business services
  • ICT operations
  • Administration Managers
  • User support technicians
  • Cabinet makers
  • Sales and marketing
  • Development managers

صنعت گردشگری در کشور یونان ، نقش حیاتی در زمینه اقتصاد ملی و اشتغال در کشور یونان برای افراد مختلف ایفا می کند و افزایش استاندارد های لازم در جهت تحقق این امر موجب گرایش اکثر مشاغل و کارافرینی ها در کشور یونان به سمت صنعت گردشگری و امور مرتبط با آن می شود. این امر موجب شده است تا فرصت مناسبی برای اشخاصی که فارغ التحصیل در رشته گردشگری هستند به وجود آید تا بتوانند استعداد و مهارت های فردی خود را ارائه دهند و کسب و کار خود را شروع کنند .

کشور یونان انواع موقعیت های کاری مناسبی  را برای قشر دانشجویان از سراسر جهان ایجاد کرده است که هتل ها , رستوران ها ,  اژانس های مسافرتی و …فرصت های مناسبی را در جهت اشتغال زایی آنان به وجود آورده است . پس از ارسال رزومه کاری توسط افراد متقاضی ،انجام مصاحبه با آنها و امضای قرارداد با آنان ، امکان دریافت اقامت دائم فرد در کشور یونان فراهم شده و فرد به عنوان کارافرین در این کشور مشغول فعالیت می شود.

حال اگر دانشجویان، متقاضیان کارافرینی در یونان باشند و دوره های کامل آموزش عملی را سپری کرده باشند ، در حالی که دارای  گواهینامه و یا مدرک به خصوصی باشند ،  می توانند به عنوان کارافرین در کشور یونان شرکتی را فعال کرده و از این طریق می توانند اقامت دائم کشور یونان را اخذ کنند که  ابتدای مراتب ، می بایست  مدارکی را ارائه دهند و این مدارک شامل نام شرکت، دوره های آموزشی ارائه شده و لیست انواع فعالیت هایی که به عنوان یک کار اموز انجام شده است ، می باشد .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور یونان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور یونان ” را مطالعه نمایید.

اشتغال در کشور یونان شرایط سنی جهت کار در کشور یونان

اگر فردی زیر 15 سال داشته باشد ، اجازه کار کردن در کشور یونان را ندارد و اگر بیش از 15 سال داشته باشد اما هنوز 18 سالش نشده است تحت شرایط خاصی می تواند کار کند که این شرایط عبارتند از :

  • کار شبانه در مورد این فرد مجاز نیست. تنها موارد استثنا مربوط به شرایطی است که در یک نمایش تئاتر، اجرای موسیقی، برنامه تجاری یا تلویزیونی و یا مواردی از این دست کار کنید. در این موارد، نیاز به اجازه‌ی ویژه دارد.
  • فرد نباید در شرایط‌ های خطرناک، غیربهداشتی یا موقعیت ‌ها و مشاغل سخت که ممکن است سلامت روحی وی را به خطر انداخته یا رشد سالم شخصیت وی را تحت ‌الشعاع قرار دهد کار کند.
  • اگر زیر ۱۶ سال دارد و به مدرسه می رود، نباید بیشتر از ۳۰ ساعت در هفته و بیشتر از ۶ ساعت در روز کار کند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button