اشتغال در کشور چین

کشور چین یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی جهان است و همه ساله افراد بسیاری برای کار در چین و کسب اقامت به این کشور مهاجرت می کنند . با وجود رکودی که در سال های اخیر باعث ضعف بازار کار در بسیاری از کشورهای غربی شده است . اشتغال در کشور چین به 48 درصد کشاورزی ، 21 درصد صنعت ، 28 درصد خدمات و 4 درصد بیکار دسته بندی می شود و از جمله عمده کالاهای صادر شده در این کشور می توان به تجهیزات اداری ، انواع کفش و لباس ، دستگاه های ارتباطی ، ماشین آلات الکتریکی و اسباب بازی اشاره کرد . برای افرادی که به دنبال کار در کشور چین هستند ، اجازه رسمی برای ورود به کشور چین یا اخذ ویزای کاری کشور چین لازم است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در چین ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در چین ” است .

برای افرادی که قصد کار در کشور چین دارند، ویزای کار در کشور چین الزامی می باشد که این ویزا برای اشتغال به فعالیت های تجاری  برای اتباع خارجی در چین صادر می شود . ویزای کار در کشور چین تنها زمانی اعطا می شود که کارفرما و متقاضی کار، شرایط خاص اولیه را داشته باشند . اول این مورد که سازمان برای استخدام اتباع خارجی معتبر باشد و متقاضیان باید الزامات لازمه به عنوان یک متخصص خارجی را دارا باشند و کارفرما در کشور چین نیز باید یک گواهی مبنی بر اینکه جوینده کار با شرایط مورد نیاز برای کار مطابقت دارد، ارائه دهد . ویزای کار در کشور چین تنها برای مدت ۳۰ روز از تاریخ ورود فرد متقاضی اعتبار دارد و  اعتبارهای قرارداد های کاری از حداقل ۹۰ روز تا حداکثر ۵ سال متغیر می باشد.

اشتغال در کشور چین فرصت های شغلی در کشور چین

فرصت های شغلی در کشور چین جهت اشتغال در کشور چین عبارتند از :

  • تدریس زبان انگلیسی
  • بازاریابی
  • حسابداری
  • مدیریت فروش و بازرگانی
  • مترجم و تدریس زبان انگلیسی
  • خدمات بازرگانی
اشتغال در کشور چین

اشتغال در کشور چین

اشتغال در کشور چین مشاغل مورد نیاز در کشور چین

مشاغل مورد نیاز در کشور چین به شرح زیر می باشد :

  1. مهندسی : مهندسان خارجی در سطح بالای تقاضا برای شغل مهندسی در کشور چین می باشند . کشور چین نیاز به مهندسان با تخصص بالا در زمینه های جدیدتر و تخصصصی مانند انرژی پاک ، نفت و گاز ، خودرو و به طور کلی صنایع سنگین دارند . بنابراین مهندسان متخصصی که دارای سطح بالای تجربه عملی در زمینه هاو رشته های جهانی هستند مورد تقاضا است .
  2. فناورری اطلاعات : به دلیل داشتن اینترنت قوی در کشور چین تقاضای زیادی برای افراد خارجی و تحصیل کرده در رشته IT وجود دارد .
  3. مدیر فروش : با وجود بازارهای داخلی بسیار زیاد کشور چین که هنوز هم در حال توسعه است و با یک سیستم محدود مالی ،بسیاری از افراد به دنبال شکار فرصت های سرمایه گذاری  می باشند . بنابراین اگر فردی متخصص در املاک و امور مالی می باشد و فروش قوی و مهارت های مدیریتی بالا دارد ، کشور چین یک وضعیت بسیار خوب را دارا می باشد .
  4. تدریس زبان انگلیسی : یکی از شغل های پرطرفدار در کشور چین شغل معلمی زبان انگلیسی است که این شغل به عنوان اولین انتخاب افراد خارجی بومی مورد توجه می باشد . علاوه بر معلمان زبان انگلیسی معلمان حرفه ای در باقی رشته ها مانند ریاضی و علوم و تاریخ نیز در کشور چین مورد تقاضا می باشد.
  5. بازاریابی و سایر زمینه های خلاقانه در چین همانند طراحی و تجارت الکترونیک در حال رشد سریع می باشد و کشور چین تقاضای بسیاری در زمینه خارجیان باتجربه برای مهارت های مربوطه دارد.

در مقاله ” مهاجرت به چین ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به چین اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور چین – محدودیت های سنی برای جویندگان کار در کشور چین

محدودیت های سنی برای جویندگان کار در کشور چین برای خانم ها از ۲۴ تا ۵۵ سال و برای آقایان از ۲۴ تا ۶۵ سال تعریف شده است . با این حال برخی از اوقات این شرایط انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت، بنا بر این اگر فرد می تواند یک کارفرما که تمایل داشته باشد ، استخدام کند پیدا کند، شانس به دست آوردن این ویزا را خواهد داشت .

اشتغال در کشور چین – آژانس های کاریابی در کشور چین

آژانس های کاریابی در کشور چین به شرح زیر می باشد :

  • موسسه کاریابی گرون زندر در کشور چین : این موسسه در زمینه موضوعات مالی ، تکنولوژی ، حقوق ، منابع انسانی ، ارتباطات و صنعت محیط زیست فعالیت می کند .
  • موسسه کاریابی ابان (EBAN) در کشور چین : این موسسه متخصص در زمینه های استخدام اجرایی در بانک های سرمایه گذاری ،اوراق بهادر و مدیریت دارایی است .
  • موسسه کاریابی Gemini personal limited در کشور چین : این موسسه ، اولین موسسه کاریابی در کشور چین می باشد که در رشته های خدمات مالی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، املاک و مستغلات ، نفت و گاز و مواد شیمیایی ، بهداشت و درمان فعالیت می کند .
  • موسسه کاریابی رابرت هاف در کشور چین : این شرکت در زمینه کاریابی در مشاغل مدیر پروژه ، حسابدار مالی ، محیط زیست حرفه ای ، تحلیلگر مالی ، حسابرسی ، مدیر حسابداری ، سیستم های مدیریت ، تحلیلگر کسب و کار تجارب دارد.
  • موسسه کاریابی هادسون در کشور چین : شرکت هادسون ، یک موسسه کاریابی سنتی می باشد که دارای اطلاعات عمیقی در زمینه بازاریابی در شانگهای است .
  • موسسه کاریابی مونراو در کشور چین : این موسسه بیشتر نیز در زمینه کاریابی در زمینه کالاهای مصرفی ،بهداشت ،صنعتی و حرفه ای ،و فن آوری فعالیت می کنند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در چین ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button