اشتغال در کشور فرانسه

کشور فرانسه جز قدرتمندترین کشورهای دنیا در حوزه اقتصاد می باشد که موفق به کسب رتبه هفتم قدرت صنعتی دنیا شده است . فرانسه پس از کشور اوکراین بزرگترین کشور اروپایی محسوب می شود . از صنایع مهم کشور فرانسه که کمک قابل توجهی به پویایی و ثبات اقتصادی این کشور کرده است می توان به صنایع فلز کاری ، ماشین آلات ، صنایع شیمیایی و همچنین صنایع هواپیماسازی ، کشتی سازی ، پتروشیمی و نظامی اشاره کرد . علیرغم این که کشور فرانسه ، یکی از کشورهای توسعه یافته در جهان می باشد و از شرایط اقتصادی مطلوبی برخوردار است ، یافتن کار در کشور فرانسه چندان کار ساده ای نیست و نیاز به آگاهی از فرصت های شغلی موجود در این کشور و تجربه و شناخت روش های کاریابی در این کشور را دارد . به همین منظور مشاورین موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در این مقاله قصد به بررسی موضوع اشتغال در کشور فرانسه می پردازد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

صنایع عمده کشور فرانسه شامل هوا فضا ، صنعت خودرو ، داروسازی ، ماشین آلات صنعتی ، متالورژی ، الکترونیک ، پارچه ، غذا و نوشیدنی و گردشگری می باشد که در هر یک از این بخش ها فرصت های شغلی متعددی برای نیروی کار داخلی و خارجی وجود دارد . بر اساس بررسی های انجام شده بخش های مهندسی ، تحقیق و توسعه ، فناوری اطلاعات و بانکداری بخش هایی هستند که بیشترین رشد اشتغال در کشور فرانسه را دارند .

اشتغال در کشور فرانسه  – اخذ ویزای کاری کشور فرانسه

افرادی که قصد کار در کشور فرانسه را دارند ، در ابتدا مستلزم به کسب ویزای کاری این کشور هستند . روش ‌های اخذ ویزای کاری کشور فرانسه مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و افرادی که قصد کار در فرانسه را دارند می ‌توانند با استفاده از یکی از روش‌ های زیر به ویزا کار این کشور دست یابند که عبارتند از :

  • کار در فرانسه از طریق اخذ دعوت ‌نامه کاری

روش‌ دیگر اخذ ویزای کار در فرانسه ، اخذ دعوت ‌نامه کاری از طرف یک کارفرمای فرانسوی است . شرایط دریافت دعوت ‌نامه از جانب کارفرمای در فرانسه به این صورت است که کارفرمای موردنظر برای یافتن نیروی مورد نظر خود موظف است که به مدت 3 ماه فرصت شغلی مورد نظر خود را تبلیغ کند. در این مدت اگر شهروند فرانسوی به عنوان متقاضی موردنظر پیدا شد و شرایط لازم جهت استخدام را دارا بود، کارفرمای فرانسوی موظف به استخدام ایشان است.  در غیر این صورت و در صورت عدم یافتن فردی در این کشور، کارفرما مستلزم تبلیغ آگهی استخدام به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا می باشد . اگر در این مرحله فردی در اتحادیه اروپا خواستار فرصت شغلی انتشار شده بود، کارفرما ملزم به استخدام این فرد پس از بررسی وضعیت و شرایط ایشان می ‌باشد. در غیر این صورت اگر فردی در اتحادیه اروپا برای فرصت شغلی منتشر شده یافت نشد، کارفرما می‌تواند اقدام به ارسال دعوت ‌نامه کاری به شخصی خارجی کند. در این صورت لازم است پس از کسب دعوت‌ نامه کاری به این کشور سفر کرده و نسبت به دریافت ویزای کاری و انجام فرایند آن، اقدام کند.

  • کار در فرانسه از طریق اخد ویزای جست و جوی کاری

ویزای جست و جوی کار در فرانسه این اجازه را به فرد متقاضی می‌دهد تا به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته و فرصت کافی به منظور یافتن شغل مورد نظر خود را داشته باشند. در صورتیکه فرد متقاضی موفق به یافتن شغل در فرانسه شود، این کشور به ایشان ویزای کار و اقامت فرانسه را می ‌دهد.

  • کار در فرانسه پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌ های فرانسه

یکی از راه ‌های اخذ ویزای کار در فرانسه، پس از فارغ‌ التحصیلی از دانشگاه‌های فرانسه می ‌باشد. افرادی که به تحصیل در فرانسه مشغول هستند ، وجود دارد تا پس از فارغ التحصیلی اقدام به اخذ فرصت شغلی متناسب با رشته خود کنند. آنها می ‌توانند از طریق ارتباط با کارفرمایان در کشور فرانسه از ایشان تقاضای انتشار فرصت شغلی مورد نظر خود را کرده و به واسطه آن آگهی شغلی، توسط همان کارفرما استخدام شوند. بدین صورت دانشجویان موفق به تغییر ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری می ‌شوند.

اشتغال در کشور فرانسه راه های یافتن کار در کشور فرانسه

کشور فرانسه در زمره کشورهای توسعه یافته جهان قرار دارد که با پذیرای نیروی کار ماهر از سراسر جهان در اغلب بخش ها به ویژه بخش های صنعتی می باشد ولی با این وجود یافتن کار در کشور فرانسه برای افراد خارجی کار آسانی نیست و می تواند یک کار خسته کننده و دشوار باشد. شبکه یابی موثر یک راه عالی برای پیدا کردن فرصت های شغلی در کشور فرانسه می باشد . راه های سنتی روزنامه ها ، آژانس های کاریابی اینترنتی و آژانس های استخدامی در فرانسه اغلب مورد استفاده قرار می گیرند.

از این رو می توان گفت روش های متعددی برای یافتن کار در کشور فرانسه وجود دارد که از این میان می توان به روزنامه ها ، آژانس های کاریابی اینترنتی و آژانس های استخدامی اشاره کرد . البته امروزه اغلب افراد به وسیله روابط و تماس ها با شرکت ها در فرانسه مشغول به کار می شوند . آژانس های کاریابی متعددی در این کشور مشغول به فعالیت هستند که عبارتند از :pole employ  ،APEC  ،Emploiannonces  .  البته باید توجه داشت که برای اشتغال در کشور فرانسه تسلط به زبان فرانسوی الزامی می باشد  و بدون تسلط به این زبان ، یافتن کار در این کشور بسیار دشوار است .

اشتغال در کشور فرانسه نحوه درخواست کار در کشور فرانسه

فرد متقاضی کار در کشور فرانسه پس از یافتن کار در این کشور باید رزومه کاری و تحصیلی خود را به شرکت مورد نظر ارسال کند و کارفرما بعد از بررسی رزومه فرد را به مصاحبه دعوت خواهد کرد که رزومه باید به سبک استاندارد رزومه در کشور فرانسه نگارش شود . البته علاوه بر رزومه کاری و تحصیلی و ارسال نامه همراه نیز الزامی می باشد . نحوه نگارش رزومه و نامه همراه بر استخدام افراد متقاضی کار در کشور فرانسه بسیار تاثیر گذار است . برای نوشتن رزومه باید با نام و نام خانوادگی ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس ایمیل ، سن و وضعیت تاهل شروع کرد . در مصاحبه فرد باید دقت داشت که کلیه جزئیات در مورد مواردی که در رزومه کاری و نامه همراه ذکر کرده را با دقت کامل توضیح دهد . بعد از حضور در مصاحبه و در صورت قبولی در آن فرد جویای کار در کشور فرانسه باید برای دریافت مجوز کار اقدام کند . برای دریافت مجوز کار پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما مورد نیاز می باشد ، کارفرما باید از جانب فرد متقاضی کار در کشور فرانسه برای دریافت مجوز کار اقدام کند . بعد از صدور مجوز کار در این کشور فرد باید با ارائه مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار به سفارت فرانسه مراجعه کند .

در مقاله ” مهاجرت به فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به فرانسه اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور فرانسه مدارک مورد نیاز جهت صدور مجوز کار در کشور فرانسه

مدارک مورد نیاز جهت صدور مجوز کار در کشور فرانسه به شرح زیر می باشد :

  • پیشنهاد کاری از سوی کارفرما جهت صدور مجوز کار در کشور فرانسه
  • تکمیل فرم درخواست مجوز کار جهت صدور مجوز کار در کشور فرانسه
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جهت صدور مجوز کار در کشور فرانسه
  • ارائه پاسپورت معتبر جهت صدور مجوز کار در کشور فرانسه
  • ارائه رزومه کاری و تحصیلی جهت صدور مجوز کار در کشور فرانسه
  • ارائه گواهی سلامت بهداشتی جهت صدور مجوز کار در کشور فرانسه
  • ارائه پرداخت هزینه مجوز کار در کشور فرانسه
اشتغال در کشور فرانسه

اشتغال در کشور فرانسه

اشتغال در کشور فرانسه – مشاغل موجود در کشور فرانسه

حدود سه چهارم جمعیت کشور فرانسه در بخش خدمات استخدام می شوند . البته تقاضای خاصی در حرفه های مدیریت فروش ، ساخت و ساز و علوم و مهندسی – به ویژه در مناطقی غیر از شهرهای بزرگ فرانسه – و همچنین در بازاریابی کسب و کار ، توزیع ، صنعت ( صنایع کشاورزی ، مکانیکی ، برق ، متالورژی ) ، بهداشت و کار اجتماعی ، بانکداری و بیمه و صنایع IT وجود دارد . لازم به ذکر است در طول چند سال اخیر در کشور فرانسه به رشته ها و مشاغلی مانند کارشناس بیمه، بانکداری، فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه نیاز مبرم دارد.

اگر فردی به دنبال شغل های مدیریتی است ، داشتن مهارت و تجربه مدیریتی به خصوص در شاخه های فروش، ساخت و ساز، علوم، مهندس بسیار مهم می باشد . شانس پیدا کردن کار در زمینه حسابداری و آی تی نیز در کشور فرانسه بالا است . شغل هایی نیز می توان در صنعت توریسم (شامل هتلداری) مراقبت و رسیدگی (شامل رسیدگی به خانه، پزشکی، بخش روانپزشکی، نگهداری از کودک) و کشاورزی پیدا کرد، آموزش زبان انگلیسی و تدریس نیز یک مورد دیگر می باشد .

اشتغال در کشور فرانسه –  زبان مورد نیاز برای کار کردن در کشور فرانسه

برای اشتغال در کشور فرانسه تسلط به زبان رسمی این کشور یعنی زبان فرانسوی الزامی می باشد . حتی اگر فرد برای شغلی استخدام شده باشد ، باید تا حدودی به زبان فرانسوی تسلط داشته باشد و در صورت عدم تسلط به زبان می تواند در موسسات آموزش زبان فرانسوی در این کشور این زبان را فرا بگیرد .

اشتغال در کشور فرانسه حداقل دستمزد در کشور فرانسه

حداقل دستمزد در کشور فرانسه ، در ژانویه 2020 میلادی حداقل حقوق کمی افزایش یافت و تا 22/10 یورو  برای هر ساعت در هر ماه و حدود ۱۱۶۰ یورو پس از پرداخت مالیات رسید برای کار تمام وقت یا همان ۳۵ ساعت در هفته می باشد که این میزان حقوق هر ساله و در تاریخ یکم ژانویه بر اساس تغییرات در شاخص اقتصادی و شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور تا ۲ درصد ممکن است افزایش داشته باشد . افراد زیر ۱۷ سال با تجربه کمتر از ۶ ماه در کار حرفه ای می توانند در حد ۸۰ درصد حداقل دستمزد را تا زمانی که به ۱۷ سال برسند دریافت کنند و سپس ۹۰ درصد حداقل دستمزد را تا زمانی که ۱۸ ساله شوند دریافت کنند . میزان حقوق در برخی مشاغل مهم در کشور فرانسه در جدول زیر آورده شده است :

شغلمیانگین حقوق در سال (دلار)
توسعه دهنده نرم افزار55,659
مهندس52,897
کارگردان146,746
مدیر77,122
مدیر بازاریابی82,031
مدیر پروژه IT70,158
مهندس نرم افزار66,637
مدیر منابع انسانی85,259
مدیر پرژه66,148
مدیر IT103,426

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فرانسه ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در فرانسه ” است .

اشتغال در کشور فرانسه – شرکت ‌های مطرح در کشور فرانسه

افرادی که در کشور فرانسه به تحصیل مشغول هستند و یا دارای تحصیلات تکمیلی می ‌باشند، راحت‌ تر می ‌توانند در شرکت‌ های مهم و مطرح این کشور مشغول به کار شوند و شرکت ‌های مطرح در کشور فرانسه به شرح زیر می باشد :

  • شرکت توتال : یکی از ۷ شرکت تولید محصولات نفتی بزرگ در دنیا است .
  • شرکت بیمه آکسا : از جمله شرکت ‌های معتبر در جهان می باشد و مشتریان بی شماری دارد.
  • مجموع شرکت‌ های ال‌ وی ‌اچ‌ ام: این شرکت بزرگ مالک برندهای معروفی مانند کریستین دیور، ژیوانشی، لویی‌ویتون است .
  • شرکت آرایشی بهداشتی لورآل: این شرکت تولید محصولات آرایشی-بهداشتی و از جمله برترین شرکت ‌های دنیا در این حوزه است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button