اشتغال در کشور رومانی

کشور رومانی ، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد که در جنوب شرقی این قاره واقع شده است و زبان رسمی آن رومانیایی است . رومانی یکی از کشورهایی می باشد که در چند سال کذشته پیشرفت بسبار خوبی در زمینه اقتصادی داشته است . در سال 2013 میلادی رشد صنعتی رومانی 6.5 درصد بوده است که در اروپا بالاترین رتبه را داشته است . اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت کاری به رومانی فرد می بایست یک کارفرما در رومانی را پیدا کنند و در تست هایی که از آنها خواهد گرفت با موفقیت قبول شوند و اگر کارفرما به این نتیجه برسد که جوینده کار را استخدام نماید می بایست برای وی درخواست مجوز کار کند که با این مجوز کار که از کارفرما دریافت شده می توان به کشور رومانی مهاجرت کرد و مشغول به کار شد . در ضمن کارفرما می تواند یک فرد حقیقی با حقوقی باشد . کارفرما می بایست درخواست مجوز کار را به واحد محلی اداره بازرسی کل مهاجرت در منطقه ای که دفتر کارفرما قرار گرفته ارسال کند و برای این امر او می بایست مدارکی را نیز ارائه دهد . این مقاله در مورد اشتغال در کشور رومانی می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در رومانی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در رومانی ” است .

اشتغال در کشور رومانی نرخ بیکاری در کشور رومانی

بررسی های انجام شده در زمینه نرخ بیکاری در کشور رومانی اینطور مشخص شده است که این کشور در ابتدا با نرخ بیکاری 8.70 درصد روبرو بوده است ولی امروزه با کاهش 3.90 درصد همراه است که توانسته این روند را به شکل دقیقی پیش ببرد. لازم به ذکر است که نرخ بیکاری کشور رومانی بر اساس رویکردهای مختلف شغلی تعیین می شود. در حال حاضر در این کشور در حدود 8496.00 هزار نفر شاغل هستند که رقم قابل توجهی است و همچنین افراد بیکار در این کشور نیز 1291.30 هزار نفر اعلام شده است. نرخ بیکاری برای جوانان در کشور رومانی در وضعیت بلند مدت در حدود 1.70 درصد اعلام شده است، هزینه های کاری در این کشور نقاط شاخص در حدود 2.30 اعلام شده است، در حال حاضر در حدود 2.14 درصد از شغل ها در کشور رومانی در وضعیت خالی قرار دارد.

در مقاله ” مهاجرت به رومانی ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به رومانی اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور رومانی

اشتغال در کشور رومانی

اشتغال در کشور رومانی قانون کار در کشور رومانی

بانوان در کشور رومانی در سن 60.92 بازنشسته می شوند و آقایان نیز در سن 65 سالگی . نرخ مشارکت نیروی کار در کشور رومانی 67.80 درصد اعلام شده است. تغییر اشتغال در کشور رومانی در حدود کمتر از یک درصد دیده می شود که نشان از کیفیت بالای شغلی در این کشور است. در صورتی که فرد بخواهد از نرخ کلی اشتغال در کشور رومانی مطلع باشد آمارها رقم 69.10 درصد را برآورد کرده اند.

در حال حاضر حدود 8640.40 هزار نفر در کشور رومانی استخدام تمام وقت هستند که چنین آماری در ایران دیده نمی شود و دولت کشور رومانی توانسته مسیر ورود به شغل را به طور دقیق و روتینی ارزیابی کند و در این زمینه بسیار موفق بوده است شایان ذکر است که کشور رومانی یک کشور بسیار قدرتمند در زمینه توسعه صنعت به شمار می آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در رومانی می توانید مقاله ” تحصیل در رومانی ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور رومانی میزان حقوق و دستمزد در کشور رومانی

حقوق و دستمزد در رومانی با توجه به افزایش میانگین حقوق و دستمزد ناخالص ملی ممکن است افزایش بیابد. برای افرادی که دارای مهارت های فوق العاده است ، ممکن است میزان حقوق آن ها چهار برابر متوسط سطح حقوق و دستمزد ملی باشد.حداقل دستمزد در کشور رومانی در حدود 47.86 یورو برای هر ماه تعیین شده است که رقم خوبی محسوب می شود .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button