اشتغال در کشور جمهوری چک

کشور جمهوری چک در اروپای مرکزی واقع شده است که پایتخت آن شهر پراگ می باشد . به دلیل وجود نیروی کار فوق العاده ماهر ، این کشور یکی از قدرت های صنعتی اروپا به شمار می آید و همچنین به دلیل آب و هوای خوب ، کشاورزی نقش مهمی را در اقتصاد این کشور ایفا می کند . علاوه بر این ، صنعت ماشین سازی ، صنایع تولید نوشیدنی های الکی و کارخانه های تولید کریستال و صنعت گردشگری کمک شایانی به اقتصاد پویای کشور چک می کنند . در حال حاضر پیدا کردن در زمینه های فناوری اطلاعات (IT)، مدیریت ، گردشگری ، مهندسی الکترونیک و رشته های مربوط به ماشین سازی به دلیل رشد سریع این صنایع بیشترین شانس را دارند . تسلط به زبان چک و انگلیسی از لازمه های اصلی بیشتر شغل ها در کشور چک است اما برای افراد مسلط به انگلیسی و ماهر در تدریس این زبان ، تدریس زبان انگلیسی نیز می تواند شغل مناسبی باشد و شغل دیگری که برای افراد مسلط به انگلیسی و نا آشنا به زبان چک وجود دارد ، کار در زمینه های مربوط به گردشگری می باشد . لازم به ذکر است که از چندین سال پیش تاکنون ، کشور چک توجه سرمایه گذاران خارجی را از سرتاسر دنیا به خود جذب کرده است و دلیل این جذابیت ، اقتصاد قوی و رو به رشد ، شرایط پایا ، نیروی کار با صلاحیت و هزینه پایین انجام کسب و کار می باشد . در این مقاله قصد داریم بیشتر با موضوع اشتغال در کشور جمهوری چک و شرایط کار در کشور چک آشنا شویم .

در مقاله ” تحصیل در چک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در چک اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور جمهوری چک  – ویزای کار درکشور جمهوری چک

ویزای کار در کشور جمهوری چک از چند طریق صورت می گیرد که یکی از راه های اخذ ویزای کار این است که فرد در کشور چک یک دعوت نامه کاری از یک شخص واجد شرایط که دارای شرکت معتبر در کشور چک است دریافت کند که فرد نیز باید شرایط لازم را داشته باشد . یکی دیگر از شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار در کشور چک این است که در آگهی پذیرفته شود ، که طی مراحلی که ابتدا ۳ ماه در داخل کشور سپس ۳ماه در اتحادیه اروپا  آگاهی شود اگر فرد مورد نظر پیدا نشود از ایران یا کشور دیگر نیرو می گیرند . وقتی فرد در این آگهی پذیرش شد می تواند برای اخذ ویزا اقدام کند و کارفرما پس از آگهی شغل خود باید برای استخدام فرد متقاضی، حقوقی را در نظر بگیرد که کل هزینه های شخص و خانواده آن را در بر داشته باشد که این حقوق باید پس از کسر هزینه مالیات محاسبه شود . اگر فرد بخواهد از این طریق اقدام کند کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲ تا ۹ ماه طول می کشد که فرد متقاضی می تواند بعد از چند سال ( معمولا ۵ سال) تقاضای اقامت دائم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور است .

اشتغال در کشور جمهوری چک  – مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار درکشور جمهوری چک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار درکشور جمهوری چک به شرح زیر می باشد :

  • فرم پر شده درخواست ویزای کار در کشور جمهوری چک
  • گواهی هویت به عنوان مثال فتوکپی صفحات مربوط به گذرنامه فرد از جمله شماره گذرنامه
  • اعلامیه کارفرما مبنی بر اینکه می ‌خواهد شخص خارجی را استخدام کند
  • تمامی اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی کارفرما شامل نام و دفتر کار و شماره شناسایی جهت کار در کشور جمهوری چک
  • نسخه های اسناد رسمی شامل مدارک تحصیلی و حرفه ای مرتبط با نوع کار در کشور جمهوری چک
  • یک آدرس معتبر در کشور جمهوری چک
  • ارائه مدرک زبان جهت اخذ ویزای کار در کشور جمهوری چک
  • هزینه اداری جهت اخذ ویزای کار کشور چک

اشتغال در کشور جمهوری چک  – میزان ساعات کاری در کشور جمهوری چک

میزان ساعات کاری در کشور جمهوری چک حدودا 39 ساعت در هفته است ، در حالی که افراد زیر سن 18 سال اجازه ندارند بیشتر از 30 ساعت در هفته کار کنند. حدودا 20 تعطیلی رسمی در سال نیز از دیگر ویژگی های کار در این کشور می باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به چک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به چک ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور جمهوری چک

اشتغال در کشور جمهوری چک

اشتغال در کشور جمهوری چک  – میزان حقوق در کشور جمهوری چک

شرکت ها در جمهوری چک معمولا دنبال نیروی کار خارجی به منظور رفع نقص های بازار محلی به ویژه در بخش های فناوری اطلاعات هستند . تفاوت دستمزد ها در شهر پراگ و سایر شهرهای کوچکتر، می تواند تا بیشتر از 30 درصد باشد. در جدول زیر نمونه هایی از دستمزدهای مشاغل مختلف در کشور جمهوری چک آورده شده است :

شغلحداقل حقوقحداکثر حقوق
حسابدار30.000 کرون35.000 کرون
مدیر داخلی85.000 کرون150.000 کرون
خرده فروشی35.000 کرون55.000 کرون
مدیر فروش35.000 کرون80.000 کرون
دستیار فروشگاه18.000 کرون35.000 کرون
معلم زبان25.000 کرون40.000 کرون

اشتغال در کشور جمهوری چک  – مشاغل مورد نیاز در کشور جمهوری چک

مشاغل مورد نیاز در کشور جمهوری چک هر ساله توسط دولت این کشور  اعلام می شود که به منظور کاریابی بهتر و هرچه سریعتر می توان به لیست این مشاغل مراجعه کرد. امروزه ساختار اقتصادی کشور چک در حال تغییر می باشد و به سمت صنعت کمتر و خدمات گرایی رو به حرکت است. بخش های صنعتی قوی در این کشور عبارتند از :

  • الکترونیک
  • داروسازی
  • آهن و فولاد
  • تولید ماشین آلات
  • تولید مواد شیمیایی

بخش های خدماتی پررونق در کشور جمهوری چک به شرح زیر می باشد که همه این مشاغل برای افرادی که به دنبال فرصتی برای کار در جمهوری چک هستند، ایده آل هستند :

  • خدمات مالی
  • خدمات تجاری
  • گردشگری و توریسم
  • تدریس

برای اقامت و تابعیت در چک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چک  ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور جمهوری چک  – راه های یافتن کار در کشور جمهوری چک

یافتن کار و موقعیت شغلی مناسب قبل از ورود به جمهوری چک و مهاجرت به اروپا آسان می باشد و برای یافتن شغل مناسب و اشتغال در این کشور تسلط به زبان چکی بسیار مهم است و فرصت های شغلی بیشتری برای افراد خارجی مسلط به زبان چکی در این کشور وجود دارد . اگر فرد توانایی صحبت کردن به زبان چکی ندارد ، صنعت گردشگری می تواند موقعیت شغلی مناسبی برای وی باشد .از جمله راه های یافتن کار در کشور جمهوری چک به می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • آژانس های کاریابی در کشور چک : خدمات ارائه شده توسط اشتغال دولتی رایگان می باشد که توسط وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری چک اداره می شوند .
  • جستجوی شغل مورد نظر در روزنامه های منتشر شده در کشور جمهوری چک
  • مراجعه به وب سایت های کاریابی در کشور جمهوری چک

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button