اشتغال در کشور استرالیا

در سال های اخیر کشور استرالیا به دلیل شرایط خوب زندگی ، امنیت اقتصادی و شرایط مناسب کار در استرالیا به یکی از محبوب ترین مهاجرت دنیا به خصوص برای ایرانیان تبدیل شده است . درصد بالایی از جمعیت استرالیا مهاجر هستند و فرد بسیار کم احساس بیگانه بودن می کند . وضعیت اقتصادی کشور استرالیا ثبات مطلوبی دارد و نرخ اشتغال در کشور استرالیا از دهه های گذشته تا به حال رقم ثابتی داشته است . از این رو اگر فردی قصد مهاجرت به خارج از ایران دارد و به دنبال پیشرفت در آینده شغلی خود می باشد ، استرالیا می تواند انتخاب مناسبی برای وی باشد . یکی از مزایای مهاجرت به کشور استرالیا این است که اگر فرد با ویزای تحصیلی وارد این کشور شود اجازه دارد تا سقف ۴۰ ساعت در هفته کار کند و همچنین با دریافت هر نوع اقامت استرالیا از خدمات عمومی مانند طرح بیمه ملی بهره مند خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت استرالیا مقاله ” اقامت در استرالیا ” را مطالعه بفرمایید .

یکی از دلایلی که استرالیا را از سایر کشورها در امر مهاجرت و کار مهاجران متمایز می کند ، سیاست های خوب دولت این کشور برای اشتغال مهاجران می باشد . از آنجایی که دولت تقریبا در تمام مشاغل با کمبود نیروی کار ماهر و متخصص مواجه است، مهاجران در همه‌  حوزه‌ ها در این کشور مشغول به کارند و تقریبا می‌توان با هرعنوان شغلی، ویزای کار استرالیا را کسب کرد. البته شرط مهم برای اشتغال در کشور استرالیا دانش و تخصص بالاست که این تخصص می ‌تواند در شغل ‌های رده بالایی مانند انواع رشته‌ های مهندسی باشد یا در انواع مشاغل ارزشمند خدماتی مانند آشپزی، آرایشگری و غیره . لازم به ذکر است که صاحبان کار موظفند بدون توجه به نژاد، رنگ پوست، مذهب و ملیت افراد آنها را استخدام کنند و حق هیچ ‌گونه برخورد تبعیض ‌آمیز با کارمندان خود را ندارند.

اشتغال در کشور استرالیا –  مشاغل مورد نیاز در کشور استرالیا

یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت کاری به کشور استرالیا، کمبود نیروی کار متخصص در این کشور می باشد به همین دلیل هر ساله فهرستی از مشاغل مورد نیاز در کشور استرالیا منتشر می شود تا متخصصان و صاحبان دانش یا سرمایه گذاران خارجی را برای مهاجرت به استرالیا تشویق کنند که در مقاله مشاغل مورد نیاز در کشور استرالیا می توانید مطالعه فرمایید .

وب سایت اداره کار استرالیا هر ۵ سال یک بار، براساس آنالیز نیازهای روز بازار کار این کشور، گزارشی از آینده‌ وضعیت مشاغل منتشر می ‌کند. طبق آخرین گزارش این وبسایت تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی حدود دو سوم رشد مشاغل مربوط به حوزه‌ آموزش و پرورش، خدمات فنی، تخصصی و علمی می باشد. در این میان، مشاغل مربوط به صنعت ساختمان، راه ‌سازی و حمل‌ و نقل جاده ‌ای، خدمات گردشگری و بخش آموزش‌ های بین ‌الملل نیز از حوزه‌ هایی می باشند که اگر فرد در آنها تخصص داشته باشد همیشه در استرالیا شانس بالایی برای اشتغال خواهد داشت. این مشاغل در استرالیا وضعیت خوبی دارند زیرا جمعیت استرالیا رو به افزایش است و این جمعیت رو به افزایش هر روز نیازش به این مشاغل بیشتر می‌ شود.

شایان به ذکر است که فرد باید توان فنی و مهارتی خود را در این حوزه ‌ها، همگام با پیشرفت فنی و تکنیکی روز دنیا افزایش دهد یعنی به موازات افزایش نیاز در این مشاغل، توان تکنولوژی و تخصصی در استرالیا رو به افزایش است. پس فردی یک شغل را برای خود دریافت می کند باید آگاهی و تخصص خود را هر روز به روز کند و بهتر از روز قبل باشد . بیشترین رشد در بازار کار به مشاغل زیررده‌ صنایع، معادن و انرژی (با ۵۴ درصد رشد)، خدمات و بازرگانی (با ۳۱ درصد رشد)، مهندسی (با رقمی نزدیک به ۲۵ درصد رشد) و تکنولوژی (در حدود ۲۲ درصد رشد) اختصاص دارد و امروزه بیشتر مهاجران در این مشاغل جذب بازار کار می ‌شوند.

اشتغال در کشور استرالیا نکات مهم در خصوص پیدا کردن شغل مناسب در کشور استرالیا

در این بخش قصد داریم نکات مهم در خصوص پیدا کردن شغل مناسب در کشور استرالیا را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم :

  • کارفرمایان استرالیایی علاقه‌ زیادی به اشتغال بلندمدت نیروی کار خود دارند بنابراین داشتن ویزای استرالیا به صورت اقامت بلند مدت یکی از مهم‌ ترین امتیازات در پیدا کردن کار مناسب خواهد بود.
  • فرد متقاضی کار در استرالیا باید سعی کند یک رزومه حرفه ای بسازد و به کارفرما ثابت نماید که شایستگی لازم برای گرفتن شغل مورد نظر را دارد . رزومه باید از طرفی به‌ طور کامل توانایی های فرد را شرح دهد و از طرف دیگر نیز عاری از هرگونه توضیح غیرضروری و اضافی باشد.
  • مهمترین شرط پیدا کردن یک شغل مناسب در کشور استرالیا، داشتن سابقه‌ مناسب، به خصوص سابقه‌ کار در استرالیا می باشد.
  • فرد می تواند از طریق وب سایت ‌های کاریابی در استرالیا، همزمان برای چندین شغل درخواست دهد تا در نهایت بتواند یکی از آنها را به دست بیاورد.

اشتغال در کشور استرالیا ویزاهای کاری برای اقامت موقت کشور استرالیا

ویزاهای کاری برای اقامت موقت کشور استرالیا عبارتند از :

  • ویزای ۴۰۰ استرالیا (ویزای کار موقت برای افراد متخصص)
  • ویزای ۴۷۶ استرالیا (ویژه‌ی فارغ ‌التحصیلان دانشگاه‌ های خاص)
  • ویزای ۴۸۵ استرالیا (ویژه‌ فارغ ‌التحصیلان دانشگاه‌ های استرالیا)
  • ویزای ۴۸۹ یا 491 استرالیا (با اسپانسر مناطق کم‌ جمعیت و اسپانسر فامیلی)

بسته به اهداف و توانایی ‌های فرد و با توجه به نیاز روز بازار کار استرالیا و نیازمندی ‌های هر ایالت، می‌توان برای هرکدام از این ویزاها درخواست داد .

شما می توانید برای مهاجرت به استرالیا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور استرالیا ویزاهای کاری برای اقامت دائم کشور استرالیا

ویزاهای کاری برای اقامت دائم کشور استرالیا عبارتند از :

اداره‌ مهاجرت استرالیا برای امتیازدهی و بررسی درخواست‌ های متقاضیان اقامت این کشور، جدولی تنظیم کرده که در آن امتیاز فرد بر اساس شرایط عمومی و صلاحیت تخصصی‌ وی محاسبه خواهد شد تا در نهایت به درخواست‌ پاسخ داده شود. در صورتی تقاضای فرد برای اخذ ویزا تأیید می ‌شود که حداقل ۶۰ تا ۶۵ امتیاز (بسته به نوع ویزا) از امتیاز کل را کسب کرده باشد. همچنین علاوه بر شرایط عمومی، داشتن مدرک تخصصی، امتیاز همسر یا والدین مقیم استرالیا یا کسب اسپانسر ایالتی و دولتی هم می‌تواند ۵ تا ۱۰ امتیاز به مجموع امتیازات وی اضافه کند.

اشتغال در کشور استرالیا

اشتغال در کشور استرالیا

دولت کشور استرالیا برای حمایت از اشتغال نیروی متخصص مهاجر به این کشور فهرستی از مشاغل مورد نیاز بازار کار را تهیه کرده است و همه ساله آن را به ‌روز می ‌کند. بسته به نوع درخواست ، باید شغل موردنظر یا زمینه‌ شغلی ‌ای را که با تخصص فرد مطابقت دارد از یکی از فهرست ‌های زیر انتخاب کند.

  • مشاغل استراتژیک میان ‌مدت و بلند مدت (MLTSSL) : این مشاغل شامل ویزاهای ۱۸۶، ۱۹۰، ۱۸۹، ۴۸۵ و ۴۸۹ (در صورت دریافت دعوتنامه‌ خانوادگی) خواهد بود .
  • فهرست مشاغل مهارتی کوتاه‌ مدت (STSOL) : این مشاغل شامل ویزاهای ۱۹۰ و ۴۸۹ (در صورت دریافت دعوتنامه از یکی از ایالت ‌های استرالیا) خواهد بود.
  • فهرست مشاغل مورد حمایت ایالتی (ROL) : این مشاغل برای ویزاهای ساب کلاس ۴۸۹ به کار می ‌رود.

پس از مشخص کردن شغل موردنظر و زمینه تخصصی‌، فرد باید ویزای خود را اخذ کند . ابتدا مطمئن شود که شغل وی یکی از مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا باشد سپس تقاضای خود را به وب سایت مهاجرت دولت استرالیا ارسال کند و  بعد از ارسال تقاضا‌نامه، دعوتنامه ‌ای از سوی این اداره برای فرد ارسال خواهد شد که طی آن۶۰ روز مهلت دارد، درخواست خود را آنلاین ثبت کند. بعد از ثبت درخواست، پرونده‌‌ بررسی خواهد شد و جواب درخواست به وی اطلاع ‌رسانی می ‌شود. مدت زمان اخذ ویزا بسته به نوع ویزا، اولویت و میزان رقابت در تخصص مورد نظر از ۴ تا ۲۴ ماه می باشد که البته برای ویزای کار موقت (ساب کلاس ۴۰۰) این مدت زیر یک ماه است.

اشتغال در کشور استرالیا میزان حقوق در کشور استرالیا

می توان گفت که کشور استرالیا  یکی از کشورهای نسبتا گران می باشد که این کشور در شمار دارندگان بالاترین درآمد سرانه نیز قرار دارد به طوری که درآمد سرانه‌ استرالیا طبق آخرین سرشماری، در حدود ۴۸ هزار دلار در سال برآورد شده است. حداقل دستمزد یک کارگر در این کشور، ۱۷/۲۵ دلار در ساعت می باشد و دولت استرالیا از افرادی که دستمزدهای پایین ‌تر از حد میانگین داشته باشند نیز حمایت می ‌کند که این حمایت ‌ها شامل معافیت‌ های مالیاتی می باشد . متوسط حقوق مشاغل مختلف بسته به میزان تخصص و مدرک دانشگاهی و همچنین تجربه و مهارت متغیر می باشد . دستمزد سالانه برخی از مشاغل که مهاجران بسیاری نیز در آنها مشغول به کار هستند به شرح زیر می باشد :

  • مهندس الکترونیک: ۱۲۳ هزار دلار
  • مهندس مکانیک: ۱۴۸ هزار دلار
  • مشاغل مدیریتی با مدرک کارشناسی: ۱۸۲/۶ هزار دلار
  • مشاغل مدیریتی با مدرک کارشناسی ارشد: ۲۷۵/۹ هزار دلار
  • مدیران و کارکنان معدن: ۱۷۴ تا ۲۱۰ هزار دلار
  • مشاغل مربوط به حوزه‌ نفت و گاز: ۱۳۵ هزار دلار
  • حسابدار: ۷۷/۴ هزار دلار

در جدول زیر متوسط درآمد هفتگی در ایالت های مختلف استرالیا آورده شده است :

میزان درآمد در هفتهنام ایالت
$۱,۳۱۰٫۴۲australian capital territory
$۱,۰۵۴٫۷۱new south wales
$۱,۱۸۵٫۵۳northern territory
$۹۳۳٫۷۸south australia
$۹۰۵٫۹۳tasmania
$۱,۰۲۱٫۸۲victoria
$۱,۱۸۷٫۶۵western australia
$۱,۰۵۲٫۸۲queensland

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور استرالیا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در استرالیا ” را مطالعه نمایید.

اشتغال در کشور استرالیا – ساعت کاری در کشور استرالیا

شرایط کاری در کشور استرالیا طبق قوانین فدرال، قراردادها و موافقت نامه های محل کار تنظیم می شود . ضوابط کاری و حقوق پرداختی عادلانه بر اساس استاندارد حداقل حقوق در برابر حداکثر ساعات کار و حداقل حق مرخصی برای تمام کارکنان محاسبه می شود. ساعت کاری در کشور استرالیا ۳۶ تا ۴۰ ساعت در هفته از دوشنبه تا آخر وقت اداری جمعه می باشد اما در بخش های مختلف صنعتی این شرایط به طور قابل ملاحظه ای متفاوت است. استاندارد ساعت کاری در کشور استرالیا از 7 صبح تا 3.5 بعد از ظهر است در حالی که در بعضی از ادارات این ساعت از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به اضافه زمانی برای استراحت و صرف نهار می باشد . نرخ پرداخت برای اضافه کاری در اکثر محیط های کاری متغیر است . طبق بررسی های اخیر انجام شده توسط آژانس بیمه (axa) متوسط سن بازنشستگی برای استرالیایی ها ۵۷ سال می باشد که این سن نسبتا پایین به نظر می رسد با توجه به این که سن بازنشستگی در حال حاضر برای زنان ۶۰ و برای مردان ۶۵ سال است

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button