کشور نروژ، یکی از کشورهای توسعه یافته و ثروتمند در اروپا می باشد . این کشور جمعیت کمی دارد ، به همین دلیل معمولا نیروی کار مورد نیاز خود را مانند سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی از کشورهای دیگر تامین می کند . مشاغل خدماتی در کشور لهستان از اولویت بالایی برخوردارند و می توان با آگاهی از مشاغل مورد نیاز در نروژ مراحل درخواست اقامت کاری خود را شروع کرد . این مقاله با عنوان اشتغال در کشور نروژ توسط موسسه آتیه آفرینان ایرانیان نگارش شده است .

برای اقامت و تابعیت در نروژ روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در نروژ ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور نروژ مشاغل مورد نیاز در کشور نروژ

در بخش خدمات بیشترین تقاضا وجود دارد و مشاغلی زیر را می توان پر طرفدارترین مشاغل این بخش دانست که عبارتند از :

  • باربری
  • خط تولید کارخانه ها
  • جنگلبانی
  • کشاورزی
  • فروشندگی
  • کار در رستوران
  • کار در خانه
  • نظافتچی
  • کارهای ساختمانی
  • انبار داری

کارهای پزشکی در نروژ، دندان پزشکی، پرستاری و دارو سازی نیز از جمله مشاغلی می باشند که تقاضای آنها تضمین شده است.ماهیگیری، رانندگی، تراشکار، جوشکار، لوله کش و تعمیرکار خودرو نیز از دیگر مشاغلی هستند که در رده بعدی تقاضای این کشور قرار دارند.مهندسان کامپیوتر، فناوری اطلاعات، نرم افزار، متخصصان شبکه و اینترنت، برنامه نویسان نیز دارای اولویت پذیرش می باشند که این دسته مشاغل مورد نیاز در نروژ از همه گروه های دیگر می توانند سریعتر پذیرش اقامت کاری در کشور نروژ را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که مهندسان معدن، انرژی، سیستم های تولید، مهندس ساختمان، طراحان صنعتی نیز در سال ۲۰۱۸ بیشترین درخواست در مشاغل مورد نیاز در نروژ را داشته اند.مدرسان و اساتید دانشگاه نیز با پذیرش از دانشگاه ها می توانند در این کشور اقامت دریافت کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به نروژ شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به نروژ ” بیاندازید.

اشتغال در کشور نروژ  – ساعات و محیط کار در کشور نروژ

به طور کلی حداکثر ساعت کاری نرمال نباید از 9 ساعت در شبانه روز و از 40 ساعت در هفته بالاتر باشد که برای گروه های خاصی مانند کار شیفتی باید کمتر باشد. حداکثر ساعت کاری نرمال طبق توافق بین کارفرما و کارمند را می توان به طور متوسط طی حداکثر 52 هفته، اما با محدودیت 10 ساعت عادی در شبانه روز و 48 ساعت در هفته محاسبه کرد. قانون مربوط به محیط کار، حق انعطاف پذیری ساعات کار را تا جایی به کارمندان می دهد که مشکل قابل توجهی برای کارفرما ایجاد نگردد .

قوانین ذکر شده در فوق نباید برای کارمندان در مقام های مدیریتی یا کارمندان در مقام های مستقل خاص اعمال شود. کارمندان از سن 62 سالگی می توانند ساعت کاری خود را کاهش دهند و در صورتی که کاهش در ساعات کاری را بتوان بدون ایجاد مشکل مهم در کسب و کار تکمیل کرد. در صورتی که کارفرما به علت سلامتی یا سایر دلایل رفاهی مهم و یا اجتماعی به کاهش ساعت کاری نیاز داشته باشد، همین امر نیز برای وی قابل اجرا می باشد .

اشتغال در کشور نروژ

اشتغال در کشور نروژ

محدوده پایان کار به دلیل سن، در 72 سالگی است اما با این حال کارفرما می تواند یک محدودیت سنی درون سازمانی در 70 سالگی را انتخاب کند، در صورتی که کارمندان از این محدوده آگاه شوند و دائما مورد استفاده قرار گیرد، کارمند دارای حقوق بازنشستگی رضایت بخشی می شود. اضافه کاری تنها در زمانی امکان پذیر می باشد که یک نیاز استثنایی و محدودیت زمانی وجود داشته باشد. اضافه کاری نباید بیشتر از 10 ساعت در هفته، 25 ساعت در هر 4 هفته متوالی و 200 ساعت در طول 52 هفته باشد و این قوانین نباید برای کارمندان در مقام های مدیریتی یا مقام های مستقل خاص اعمال شوند.

طبق لایحه تعطیلات، کارمندان می توانند حداقل 25 روز کاری در سال مرخصی بگیرند که شنبه نیز شامل “روزهای کاری” است . کارمندان بالای 60 سال می توانند 6 روز کاری، بیشتر مرخصی بگیرند و مرخصی سالانه از 1 ژانویه تا 31 دسامبر می باشد .  بسیاری از توافق نامه های جمعی امکان مرخصی بیشتری می دهند و در حال حاضر 5 هفته مرخصی در نروژ کاملاً عادی است . به علاوه در سال 10 روز تعطیلی عمومی وجود دارد. محیط کاری متعهد باید کاملاً رضایت بخش و دارای استاندارد ایمنی، سلامتی باشد و همچنین باید مطابق با تحولات در جامعه دائماً رو به گسترش و بهبود باشد.

در مقاله ” تحصیل در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نروژ اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور نروژ  – میزان دستمزد و حقوق در کشور نروژ

کشور نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که نیروی کار واجد شرایط را بر پایه ای ثابت به کشور جذب می کند.  این کشور زندگی با کیفیتی را ارئه می دهد و مکان ایده آلی است برای افراد حرفه ای که به دنبال رشد شغلی هستند. کشور نروژ مانند سوئد دارای حداقل حقوق رسمی با روند معمولی اقتصاد نوردیک نیست با این حال، حداقل دستمزد با توافق نامه های جمعی در اکثر بخش های اقتصادی تعیین می شود. میانگین حداقل حقوق در کشور نروژ برای بخش های که توافق نامه دارند، تقریباً 170 کرون، یا 21 دلار آمریکا در ساعت است . میانگین درآمد در نروژ در حال حاضر پس از پرداخت مالیات، تقریباً 28000 کرون در ماه می باشد و یکی از بالاترین میانگین درآمد در پایتخت های اروپایی می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button