کشور آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان در قاره اروپا واقع شده است و پرجمعیت ترین کشور اروپا می باشد . این کشور از شمال با دریای شمال ، دانمارک و دریای بالتیک ، از شرق با لهستان و جمهوری چک ، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با کشورهای فرانسه ، لوکزامبورگ ، بلژیک و هلند مرز مشترک دارد . کشور آلمان به 16 ایالت یا استان تقسیم می شود که براساس قانون فدرال آلمان هر یک از استان های کشور آلمان ، خود دارای دولت و قانون اساسی و تا حد زیادی خود مختار بوده و براساس قوانین داخلی خود مدیریت می شود ولی در برخی از مسائل مانند مصالح خارجی و مسائل دفاعی تحت اختیار دولت مرکزی می باشد . لازم به ذکر است که شهرهای هامبورگ ، برلین و برمن تنها شهرهای مهم کشور آلمان هستند که ایالت نیز محسوب می شوند . دو ایالت برلین و هامبورگ فقط یک شهر هستند و ایالت برمن نیز فقط از دو شهر تشکیل شده است . 13 ایالت دیگر دارای چندین شهر و روستا می باشند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آلمان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در آلمان ” است .

برخی از ایالت های کشور آلمان به شرح زیر می باشد :

  1.  ایالت بادن-وورتمبرگ در کشور آلمان

ایالت بادن-وورتمبرگ یکی از 16 ایالت کشور آلمان می باشد که پایتخت آن شهر اشتوتگارت است. این ایالت سومین ایالت بزرگ آلمان به ‌شمار می ‌آید. ایالت بادن-وورتمبرگ تنها ایالت کشور آلمان است که ساکنان آن در یک همه‌ پرسی، رأی به تشکیل آن به شکل کنونی آن دادند که این همه ‌پرسی در ۹ دسامبر سال ۱۹۵۱ صورت گرفت.

2. ایالت بایرن در کشور آلمان

ایالت بایرن ، بزرگترین و جنوبی‌ ترین ایالت در میان 16 ایالت کشور آلمان می باشد که پایتخت آن شهر مونیخ است . این ایالت از جنوب با اتریش و از شرق با جمهوری چک مرز مشترک دارد .

ایالت های کشور آلمان | ایالت بایرن در کشور آلمان
ایالت های کشور آلمان | ایالت بایرن در کشور آلمان

  1. ایالت براندنبورگ در کشور آلمان

ایالت براندنبورگ در شمال شرقی کشور آلمان واقع شده و یکی از ایالت ‌های جدید آلمان می باشد که مرکز این ایالت شهر پوسدام است و مثل کمربندی که به کمربند  (Speckgürtel) معروف است، پایتخت این کشور، برلین، را در بر می ‌گیرد .از نظر مساحت این ایالت ، بزرگترین ایالت آلمان محسوب می‌ شود ولی تراکم جمعیت در براندنبورگ زیاد نیست . شهر پوسدام ، پایتخت این ایالت به دلیل داشتن امکانات زیربنایی، معماری زیبا و نزدیکی به پایتخت، از سطح زندگی بالایی برخوردار است.

  1. ایالت برلین در کشور آلمان

برلین ، پایتخت کشور آلمان و بزرگترین شهر هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ مساحت در این کشور است و در کل اتحادیه اروپا بعد از خروج بریتانیا مقام اول را دارد. همچنین برلین یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از ایالت ‌های شانزده‌ گانه آلمان نیز محسوب می شود . شهر برلین ، بزرگترین و از نظر تاریخی مهم‌ ترین ایالت آلمان است . جاذبه ‌های تاریخی و فرهنگی این شهر سبب شده که برلین به عنوان یکی از مراکز فرهنگی جهان تبدیل شود و امروزه یکی از مهمترین شهرهای اروپا است .

  1. ایالت برمن در کشور آلمان

برمن یکی از شهرهای آلمان و مرکز ایالت برمن می باشد که دارای یکی از زیباترین مجموعه‌ های شهرسازی است . شهر برمن دومین شهر پرجمعیت در شمال آلمان و دهمین در کل آلمان می ‌باشد و بندر برمرهافن به عنوان شهرهای ایالت برمن هستند.

  1. ایالت تورینگن در کشور آلمان

ایالت تورینگن یکی از شانزده ایالت کشور آلمان می باشد که پایتخت این ایالت شهر ارفورت است . این ایالت به ۱۷ بخش تقسیم می ‌شود که عبارتند از :

  • آلتن بورگر لند
  • آیشفلد
  • گوتا
  • گرایز
  • هیلدبورگن‌هازن
  • لیم کرایز
  • کیف‌هاوزرکرایز
  • نوردهاوزن
  • سالی‌هولزلند
  • سالی اورلا
  • سالفلد رودول اشتات
  • اشمال‌کالدن ماینینگن
  • زومیردا
  • زونبرگ
  • وارت‌بورگ‌کرایس
  • وایمرار لند
ایالت های کشور آلمان | ایالت تورینگن در کشور آلمان
ایالت های کشور آلمان | ایالت تورینگن در کشور آلمان
  1. ایالت راینلاند فالتس در کشور آلمان

ایالت راینلاند فالتس ، یکی از شانزده ایالت کشور آلمان می باشد که پایتخت آن شهر ماینتس است و این ایالت مهم و غنی طبق معاهده ورسای به مدت ۵۰ سال در اختیار متفقین بود .

یکی از روش های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آلمان ” اطلاعات کسب کنید .

  1. ایالت زارلاند در کشور آلمان

ایالت زارلاند ، یکی از شانزده ایالت کشور آلمان است و پایتخت این ایالت شهر زاربروکن می باشد . در این ایالت که در آن حدود یک میلیون نفر زندگی می ‌کنند یک ایالت کوچک در جنوب غربی آلمان است و هم ‌مرز ایالت راینلاند-فالتس و دو کشور لوکزامبورگ و فرانسه می باشد . استان زارلاند نسبت به سایر استان ‌های کشور آلمان، استانی جوان است.

  1. ایالت زاکسن یا ساکسونی در کشور آلمان

ایالت زاکسن یا ساکسونی در شرق آلمان واقع شده و مرکز این ایالت شهر درسدن است. این ایالت از شمال به ایالت براندنبورگ و زاکسن – آنهالت، از غرب به تورینگن، از جنوب یه بایرن و جمهوری چک و از شرق به لهستان محدود می باشد .

  1. ایالت زاکسن – آنهالت در کشور آلمان

ایالت زاکسن – آنهالت یکی از شانزده ایالت کشور آلمان می باشد که پایتخت این ایالت شهر ماگدبورگ است .  این ایالت از نظر مساحت هشتمین ایالت آلمان و از نظر جمعیت دهمین ایالت پرجمعیت کشور است. ایالت زاکسن – آنهالت یکی از ایالت ‌های تازه کشور آلمان است که تا سال ۱۹۹۰ میلادی بخشی از کشور آلمان شرقی بود. این ایالت مدت کمی پیش از اتحاد دوباره آلمان تشکیل شده بود.

  1. ایالت اشلسویگ – هولشتاین در کشور آلمان

ایالت اشلسویگ – هولشتاین یکی از شانزده ایالت کشور آلمان می باشد و پایتخت این ایالت شهر کیل است .  قلعه گلوکسبورگ، کاخ-موزه‌ای در شهر گلوکسبورگ، ایالت اشلسویگ-هولشتاین واقع شده است . فرهنگ اشلسویگ-هولشتاین آمیخته‌ای از فرهنگ ‌های آلمانی و دانمارکی می باشد و حدود پنجاه هزار تن از مردم در این منطقه به زبان دانمارکی صحبت می‌ کنند.

ایالت های کشور آلمان | هولشتاین در کشور آلمان
ایالت های کشور آلمان | هولشتاین در کشور آلمان

  1. ایالت مکلنبورگ – فورپومن در کشور آلمان

ایالت مکلنبورگ – فورپومن یکی از شانزده ایالت کشور آلمان می باشد که دارای 8 شهرستان است و شهر شورین پایتخت این ایالت است .

  1. ایالت نوردراین – وستفالن در کشور آلمان

ایالت نوردراین – وستفالن (NRW) ، پرجمعیت ‌ترین ایالت کشور آلمان و چهارمین ایالت از نظر وسعت جغرافیایی می باشد . این ایالت در غرب کشور آلمان قرار دارد و مرکز آن دوسلدورف و بزرگ‌ترین شهر آن کلن است. چهار شهر از ده شهر بزرگ آلمان، کلن، دوسلدورف، دورتموند و اسن در این ایالت واقع شده اند و شهر بن پایتخت سابق جمهوری فدرال آلمان (آلمان غربی) در این ایالت قرار دارد . این ایالت از شمال با ایالت نیدرزاکسن، از شرق با ایالت هسن، از جنوب با راینلاند-فالتز و از مغرب با کشورهای هلند و بلژیک هم مرز است . هم اکنون این ایالت توسط حزب‌ های دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان اداره می ‌شود .

  1. ایالت نیدرزاکسن در کشور آلمان

ایالت نیدرزاکسن یا ساکسونی سفلی یکی از شانزده ایالت کشور آلمان می باشد که در شمال غرب این کشور واقع شده ‌است و پایتخت آن شهر هانوفر است. این ایالت نزدیک به هشت میلیون نفر جمعیت دارد و از لحاظ وسعت رتبه دوم و از لحاظ جمعیت رتبه چهارم را در آلمان در اختیار دارد.

  1. ایالت هامبورگ در کشور آلمان

شهر هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین در اتحادیه اروپا می باشد و سومین بندر بزرگ در اروپا بعد از آنتورپ و روتردام است . این شهر یک شهر ایالتی است به عبارتی یکی از شانزده ایالت آلمان نیز به‌ شمار می ‌آید.

در مقاله ” تحصیل در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان اطلاعات کسب کنید .

  1. ایالت هسن در کشور آلمان

ایالت هسن یکی از شانزده ایالت کشور آلمان می باشد که پایتخت آن شهر ویسبادن است . اکثر مردم این ایالت پروتستان هستند و تنها 26 درصد خود را پیرو کلیسای رومی-کاتولیک می ‌دانند . شهر فرانکفورت بزرگترین شهر این ایالت می باشد که خود به تنهایی ۶۵۵٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد و جمعیت آن با حومه ‌اش به ۲ میلیون می ‌رسد

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button