شاید به عنوان فردی که می خواهد برای تحصیل در خارج از کشور مهاجرت کند، سوالات زیادی در ذهن داشته باشید. مثلا اینکه شرایط اخذ پذیرش تحصیلی چگونه است؟ هزینه‌ تحصیل در کشورهای دیگر چقدر است؟ آیا می توان بعد از تحصیل در کشور مقصد، اقامت آن را نیز بدست آورد؟ مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چه چیزهاییست و به طوری کلی مهاجرت از طریق تحصیل چه روندی دارد؟

در این مقاله از سایت آتیه آفرینان ایرانیان، می خواهیم به طور کامل مراحل اخذ پذیرش تحصیلی را بررسی کنیم تا هیچ گونه سوال یا ابهامی برای شما در این زمینه باقی نماند. پس با ما همراه باشید. همچنین می توانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام آتیه آفرینان اطلاعات مفیدی کسب کنید و پرونده های موفق موسسه را نیز ببینید.

ویدیو اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی

اپلای شدن و گرفتن مجوز تحصیل چگونه است؟

اخذ پذیرش تحصیلی فرآیندی طولانی مدت است که باید برای آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. دانشجویان و محصلین بسیاری هر ساله با رویای تحصیل در خارج از کشور، راهی مقاصد گوناگون مهاجرتی می شوند و در این راه از مشاوره وکلا و موسسات باتجربه استفاده می نمایند.

شما نیز می توانید با کمک موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به اهداف تحصیلی خود در کشور مورد نظرتان برسید، تنها کافیست تماس بگیرید یا فرم مشاوره رایگان را تکمیل کنید تا همه چیز برایتان محیا شود.
ممکن است بخواهید از طریق دریافت بورسیه های گوناگون اقدام به مهاجرت کنید و یا با برنامه هایی همچون کوآپ، تحصیل خود را پیش ببرید.

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی

در این صورت باید رزومه تحصیلی قوی و نمرات بالایی داشته باشید. بسیاری از کشورها نیز فرصت های مطالعاتی را در اختیار دانشجویان و افراد فرهیخته سایر کشورها می گذارند تا بتوانند سطح علمی شان را محک بزنند.
به طور کلی در مورد اخذ پذیرش تحصیلی باید پیگیر و مصمم باشید و مراحل متعدد آن را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. ما همه مراحل و روال را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

برای اخذ ویزای تحصیلی از کجا شروع کنیم؟

ویزای دانشجویی اجازه اقامت موقت را برای شما فراهم می کند و باعث می شود بتوانید در فرصت به وجود آمده علاوه بر تحصیل، شرایط اقامت دائم را نیز فراهم کنید. معمولا در کنار ویزای تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، ویزای همراه نیز داده می شود تا بتوانند خانواده هایشان را نیز در کنار خود داشته باشند. خانواده ها از سنین پایین می توانند کودکان بالای 4 سال خود را برای تحصیل به کشور دیگری بفرستند.

اینکه در چه مقطعی پذیرفته شوید و چه دانشگاهی شما را در جمع دانشجویان خود قبول کند، وابسته به عوامل گوناگونی است. میزان پذیرش دانشجویان در هر دانشگاه و برای هر کشور متفاوت است. اما برای اینکه شانس خود را در اخذ پذیرش تحصیلی بالا ببرید، می توانید با دانشگاه مورد نظرتان مکاتبه کنید و مدارک و اسناد تحصیلی و دوره های آموزشی که پشت سر گذاشته اید را برای آن ها ارسال کنید.

ویدیو اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

روند اخذ پذیرش تحصیلی

شما برای تحصیل در هر کشوری نیازمند یادگیری زبان انگلیسی هستید، چرا که دروس در دانشگاه های بین المللی 2 زبانه معمولا به زبان انگلیسی تدریس می شوند. مثلا اگر به آلمان مهاجرت کنید دروس هم به زبان آلمانی و هم انگلیسی ارائه می شوند که شما مسلما در بدو ورود، با زبان انگلیسی راحت تر خواهید بود. پس متوجه می شویم که یکی از مهمترین مراحل برای اخذ پذیرش تحصیلی، شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره مناسب است که معمولا برای روش تحصیلی، نمره 5 به بالا مورد قبول است.

آزمون آیلتس یک آزمون معتبر است که مدرک آن در سراسر دنیا اعتبار دارد. اما اعتبار مدرک این آزمون که هر ساله عده زیادی در آن شرکت می کنند، تنها 1 سال است. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت مدرک خود را دریافت کنید که اعتبار آن از دست نرفته باشد.

بعد از گرفتن مدرک زبان، نوبت به انتخاب کشور مقصد و دانشگاه مورد نظرتان می رسد. شما باید برای هر مقطعی که قصد تحصیل در آن را دارید، یک فرم درخواست پر کنید و آن را برای دانشگاه مربوطه ارسال نمایید. برخی از دانشگاه ها امکاناتی همچون خوابگاه دانشجویی، کار ضمن تحصیل، دریافت وام و شرایط تخفیفی ویژه ای را برای دانشجویان خارجی در نظر می گیرند. شما می توانید با بررسی همه جنبه ها، کشوری که شرایط مناسب برای تحصیلتان دارد را انتخاب نمایید.

خوب است که قبل از هر اقدامی سایت دانشگاه مقصد را کاملا مطالعه و بررسی کنید. به این ترتیب دچار مشکل نمی شوید و می توانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. فراموش نکنید که حتما به میزان ظرفیت پذیرش دانشجویی، امکانات دانشگاه، زمان شروع ثبت نام و تاریخ پایان آن توجه کنید و مدارک خود را قبل از اتمام مهلت ارسال کنید.

روند اخذ پذیرش تحصیلی

برای موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی می توانید به وکلا و کارشناسان حرفه ای موسسه آتیه آفرینان ایرانیان مراجعه کنید. این وکلای کارکشته، اصول لازم برای اخذ ویزای تحصیلی را به خوبی می دانند و 10 ها پرونده موفق مهاجرت از طریق تحصیل را در سوابق کاری خود دارند. آن ها به خوبی شما را در تهیه مدارک تحصیلی، نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای ورود به دانشگاه های مقصد، روش های دریافت فاند تحصیلی و یا بورسیه می دانند و همپای شما مراحل را پیگیری می کنند.

داشتن یک رزومه تحصیلی موفق، توانمندی های شما را به دانشگاه خارجی اثبات می کند و آن ها با میل و اشتیاق بیشتری شما را پذیرش می کنند. رزومه می تواند شامل مواردی همچون مدارک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان، مهارت های علمی و پژوهشی، مقالات نگارش شده، تجربیات و تحقیقات تحصیلی موفق، پروپوزال، دوره های آموزشی گذرانده شده، اختراعات به ثبت رسیده  و … باشد.

همه دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان خارجی سوالاتی را از قبیل اینکه هدفشان برای انتخاب دانشگاه مورد نظر چه بوده و چرا می خواهند در این کشور تحصیل کنند می پرسند. شما باید با ایجاد یک فرم پاسخنامه که به SOP شهرت دارد، پاسخ سوالات آن ها را به درستی بدهید و آن ها را متقاعد نمایید که در این دانشگاه و کشور مقصد، شرایط بهتری را برای پیشبرد اهداف تحصیلی تان دارید.
شما باید فرم درخواست خودتان را برای دانشگاه مورد نظر بدون کوچک ترین اطلاعات غلط ارسال کنید. چرا که دادن اطلاعات نادرست برایتان مشکل ساز شده و حتی ممکن است ممنوعیت ورود شما و ریجکتی پرونده تان را به همراه داشته باشد.

ویدیو اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی

همانطور که می دانید تمامی روش های مهاجرتی نیازمند مدارک مخصوص به خودشان هستند و روش مهاجرت تحصیلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در زیر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی را عنوان کرده ایم:

  • مدرک معتبر زبان با نمره قابل قبول
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی مربوط به هر مقطع
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • در صورت وجود، ارائه مقالات علمی، مقالات ISI و کتاب های نوشته شده
  • ریز نمرات با ترجمه رسمی
  • ارائه متن انگیزه نامه برای تحصیل در خارج از کشور
مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی

در صورت نیاز به مشاوره رایگان می توانید با شماره موسسه تماس بگیرید و یا فرم مشاوره رایگان سایت را پر نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.


منبع : bitlyis.gd

5/5 - (9 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button