کشور ترکیه یکی از کشورهای توریستی خاورمیانه می باشد که به دلیل نزدیکی و هم مرز بودن با کشور ایران همه ساله میزبان مهمانان زیادی از این کشور می باشد شهرهای کشور ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، ازمیر، بدروم، کوش آداسی و … از جمله مقصدهای مهم سفر مسافران و گردشگران خارجی از جمله شهروندان ایرانی هستند و همانند سایر شهرهای جهان ورود به آن‌ها ملزم به دریافت ویزا از دولت است. البته طبق قوانین حاکم در این کشور شرایط، مدت و مبلغ دریافت ویزا برای شهروندان کشورهای مختلف متفاوت است.( آشنایی با کشور ترکیه )

اخذ ویزای توریستی کشور ترکیه – ویزای گردشگری ترکیه برای شهروندان ایرانی

بر اساس توافق صورت گرفته میان دولت‌های کشور ایران و کشور ترکیه، ویزای گردشگری ترکیه برای شهروندان ایرانی از قانون دریافت ویزا معاف بوده و می‌توانند تا ۹۰ روز تمام (سه ماه) بدون ویزا در خاک این کشور حضور داشته باشند. البته باید خاطر نشان کرد که در هنگام ورود به این کشور گذرنامه فرد باید حداقل دارای شش ماه اعتبار بوده و مهر ورود در یکی از پایانه‌های مرزی (زمینی یا هوایی) در آن ثبت شود. همچنین این ویزا برای شهروندان ایرانی رایگان است. البته در طول مدت اقامت با این نوع ویزا در کشور ترکیه شهروندان ایرانی مجاز به فعالیت‌هایی مانند تحصیل، کار یا تجارت در این کشور نبوده و در پایان مدت اقامت ملزم به ترک خاک این کشور یا تمدید مدت اقامت هستند، زیرا در صورت اقامت بیش از حد مجاز با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود. در صورتی که با اهداف دیگری مانند تحصیل، کار یا تجارت قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، باید از طریق قانونی اقدام به دریافت مجوز اقامت در این کشور کنید.

اخذ ویزای توریستی کشور ترکیه

اخذ ویزای توریستی کشور ترکیه – اخذ ویزای توریستی ترکیه ترکیه

هم اکنون متاسفانه هیچ راهی جز تقاضای خرید ملک در کشور ترکیه وجود ندارد که هموطنان بتوانند در کشور ترکیه اقامت بلند مدت داشته باشند . البته باید دقت کنید سند ملک به عنوان اخذ این نوع اقامت نیست بلکه برای اعطای این نوع اقامت ، پلیس کشور ترکیه مستندات دیگری را مطالبه می نماید.

با توجه به آخرین اطلاعاتی که از پارلمان ترکیه بدست می آید ، آپریل ۲۰۱۴ زمان اجرایی قانونی تصویب شده است که مطابق آن قانون اتباع خارجی مانند ایرانیان در زمان خرید ملک محترم شمرده می شوند و به آنها اجازه می دهند که به مدت ۱سال در کشور ترکیه اقامت داشته باشند.

اخذ ویزای توریستی کشور ترکیه –  انواع اخذ اقامت در کشور ترکیه

انواع اخذ اقامت در کشور ترکیه عبارتند از :

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه همواره کشور فرانسه مقصد محبوبی برای گردشگران بوده اس...

مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئد مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئد

برای اقامت کوتاه مدت و بازدید از کشور سوئد می بایست اقدام به دریافت ویزای توریستی سوئد نمای...

نظرات کاربران
Call Now Button