تحصیل در دانشگاه‌ های معروف اروپایی می‌ تواند یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های زندگی شما باشد. اگر متقاضی تحصیل در یک کشور اروپایی هستید، در حقیقت آینده کاری خود را نیز تضمین می‌کنید. چرا که با اخذ مدرک تحصیلی خود از دانشگاه‌های اروپایی، می‌توانید به عنوان یک فرد متخصص و حرفه‌ای به بازار کار وارد شوید و بهترین فرصت‌های شغلی را بدست بیاورید.

بسیاری از دانشجویان سراسر جهان برای تحصیل در سایر کشورها، هر ساله اقدام به مهاجرت می کنند و با اخذ ویزای تحصیلی روانه برترین دانشگاه‌ها می‌شوند. ممکن است روند اخذ ویزای دانشجویی برای شما مبهم و پیچیده باشد. اما نگران نباشید. ما در این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، اطلاعات کاملی را برا اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در اروپا در اختیارتان می‌گذاریم تا به راحتی بتوانید مقدمات مهاجرت خود به اروپا را از طریق تحصیلی، فراهم کنید.

لذت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپایی با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایراینان
021-72207

برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا از کجا شروع کنیم؟

برای اینکه موفق به دریافت ویزای دانشجویی اروپا و تحصیل در هر یک از کشورهای این قاره شوید، باید مراحلی را پشت سر بگذارید که عبارتند از:

  • تحقیق و بررسی در سایت‌های دانشگاه‌ها و یافتن دانشگاه مورد نظر و کشور اروپایی مقصد
  • ارسال درخواست برای تحصیل در دانشگاه انتخابی و دریافت نامه پذیرش از سوی آن‌ها
  • طی کردن مراحل اخذ ویزای تحصیلی و ارائه مدارک مربوط به آن
  • ارائه مدارک زبان برای تحصیل در اروپا که شامل زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها در صورت نیاز می‌باشد
  • ثبت نام در دانشگاه مورد نظر و پرداخت هزینه‌های تحصیل برای حداقل 1 سال تحصیلی
  • تأمین مسکن و یا خوابگاه جهت اقامت در طی دوران دانشجویی
  • ارائه اسناد و مدارک تحصیلی و آموزشی
  • ارائه پاسپورت معتبر و نامه تمکن مالی از بانک
  • ترجمه مدارک تحصیلی و سایر موارد مورد نیاز
  • در صورت نیاز به همراه باید برای او نیز ویزا و شرایط لازم را پیگیری کنید
  • بیمه مسافرتی و ارائه برگه سلامت پزشکی
  • نداشتن سوء سابقه کیفری
  • ارائه مدارک بورسیه تحصیلی در صورت برخورداری از آن
  • نوشتن انگیزه نامه تحصیلی و مجاب کردن افسر اداره مهاجرت از این بابت که بعد از اتمام تحصیل به کشور خود باز می‌گردید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی چقدر است؟

یکی از مهمترین مسائلی که باید برای مهاجرت تحصیلی در نظر بگیرید، میزان هزینه مورد نیاز است. اطلاع از مبلغ شهریه برای هر سال تحصیلی و علاوه بر آن هزینه‌های زندگی در کشور مقصد، مواردی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. اگر شرایط مالی مناسب برای تحصیل در کشور مورد نظرتان را نداشته باشید، ممکن است در میانه راه به دلیل عدم توان پرداخت، مجبور به انجام کار دانشجویی ضمن تحصیل و یا به ناچار، رها کردن ادامه روند تحصیل خود شوید.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی

هزینه تحصیل در اروپا به کشور انتخابی شما و پس از آن به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. برخی از دانشگاه‌ها دارای امکانات بیشتر و به مراتب هزینه‌های بیشتری هستند. برخی خصوصی و برخی دولتی هستند. بسیاری از دانشگاه‌ها شرایط ویژه‌ای همچون بورسیه به دانشجویان خارجی اعطا می‌کنند که در این صورت تحصیل آن‌ها با هزینه بسیار کم و یا به طور رایگان خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم که حتماً قبل از مهاجرت به اروپا برای تحصیل، حتماً یک سفر با ویزای توریستی به کشور مورد نظرتان بروید و شرایط زندگی و همچنین سیستم آموزشی در دانشگاه‌های آن را بررسی کنید. اگر ویزای شینگن داشته باشید، به راحتی می‌توانید به 26 کشور اروپایی بدون نیاز به ارائه ویزا، سفر کنید و شرایط تک به تک آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

معمولاً متقاضیان مهاجرت، برای اخذ اقامت اروپا از ساده‌ترین روش‌های مهاجرتی بهره می‌جویند که اولین روش ساده، ازدواج با یک شهروند اروپایی مقیم کشور مورد نظر و دومین روش ساده، مهاجرت تحصیلی است. در روش تحصیلی با اخذ ویزای تحصیلی، می‌توانید بعد از اتمام تحصیل، ویزای خود را به نوع کاری تغییر دهید و به همین ترتیب اقامت کشور اروپایی مد نظرتان را نیز دریافت کنید. شاید به همین خاطر است که اغلب دانشجویان بین المللی در ساعات مشخصی اقدام به کار نیمه وقت یا کارهای دانشجویی می‌کنند. به این ترتیب هم می‌توانند در تأمین مخارج و هزینه‌های زندگی و تحصیل‌شان بهتر عمل کنند و هم می‌توانند نظر کارفرمایان اروپایی را برای دریافت پیشنهاد شغلی جلب نمایند.

فراموش نکنید که برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا، باید اسناد تمکن مالی را به کشور مربوطه ارائه بدهید. تمکن مالی در حقیقت نامه‌ای از سوی بانک است که استطاعت مالی شما را برای پرداخت و تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور مقصد را اثبات می‌کند. دانشجویان باید در حساب بانکی‌شان، پول کافی برای پرداخت شهریه یک سال دانشگاه خود را به همراه هزینه یک سال زندگی در کشور مورد نظر، داشته باشند و یا رسید موجودی کافی را ارائه بدهند.

چمدان خود را برای مهاجرت آماده کنید، ما در موسسه مهاجرتی آتیه افرینان ایرانیان برای شما همه چیز را فراهم کرده‌ایم
021-72207

شرایط تحصیل در اروپا و اخذ ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف

شما برای تحصیل در هر یک از کشورهای اروپایی باید مدارک لازم از جمله نامه پذیرش دانشگاه، ریز نمرات و سوابق تحصیلی و … را ارائه بدهید. همچنین باید مدرک زبان انگلیسی با نمره قابل قبول در هر مقطع تحصیلی را در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال برای تحصیل در کشوری مثل سوئد، باید حداقل نمره آیلتس 6 تا 6.5 را دریافت کنید.

شرایط تحصیل در اروپا و اخذ ویزای تحصیلی

همچنین باید شرایط تحصیلی لازم را داشته باشید. به عنوان مثال اگر خانه دار باشید، یا چندین سال از زمان تحصیل شما گذشته است، باید اثبات کنید که چرا می‌خواهید ادامه تحصیلتان را در کشور مقصد بدهید و انگیزه شما از تحصیل در کشوری به جز کشور خودتان، چه می‌باشد.

اگر بتوانید از یکی از انواع بورسیه‌های تحصیلی که در انواع دانشگاهی، دولتی و خاص نیز می‌باشند، استفاده کنید، بسیار هزینه‌های تحصیلتان را پایین می‌آورید. بورسیه‌هایی همچون فاند تحصیلی یا اسکولارشیپ تمام هزینه‌های تحصیل دانشجو یا بخشی از آن را پوشش می‌دهند. پس اگر نمرات بالا، تحقیقات اساسی، رزومه قدرتمند تحصیلی، مقالات بین المللی و یا مدرک آموزشی ویژه‌ای دارید، می‌توانید از آن برای کسب بورسیه تحصیلی اروپا استفاده کنید و شرایط مطلوب‌تری را تجربه کنید.

انجام مراحل بیومتریک و شرکت در مصاحبه

شما باید قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی، روال بیومتریک یعنی انگشت نگاری و اسکن عکس را پشت سر بگذارید. همچنین یک مصاحبه نیز با شما از کشور مقصد صورت می‌گیرد که در آن سوالاتی از شما پرسیده می‌شود تا هم سطح زبان و هم انگیزه‌تان از تحصیل در خارج از کشور محل زندگی‌تان مشخص شود. البته هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد و ممکن است مصاحبه تحصیلی برای همه کشورها وجود نداشته باشد. شما با پرداخت هزینه‌های بیومتریک و ویزای خود، دیگر کاری ندارید و تنها باید یک بلیط به مقصد اروپایی مورد نظرتان تهیه کنید.

انجام مراحل بیومتریک و شرکت در مصاحبه برای اخذ ویزای تحصیلی

تحصیل در اروپا و اخذ ویزای تحصیلی خود را به ما بسپارید

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان مفتخر است که کادری از برترین وکلا و مشاوران مهاجرتی را در اختیار دارد و با تعداد زیادی پرونده مهاجرتی موفق، توانسته شرایط مهاجرتی امن و آسوده‌ای را برای متقاضیان عزیز فراهم بیاورد. شما می توانید از مشاوره رایگان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان استفاده کنید تا تصمیم درستی برای آینده خود بگیرید.

سوالات متداول

✳️ یکی از مسائل مهم مهاجرت تحصیلی چیست؟

یکی از مهمترین مسائلی که باید برای مهاجرت تحصیلی در نظر بگیرید، میزان هزینه مورد نیاز است. اطلاع از مبلغ شهریه برای هر سال تحصیلی و علاوه بر آن هزینه‌های زندگی در کشور مقصد، مواردی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

✳️ برای تحصیل در کشورهای اروپایی چه مدارکی موردنیاز است؟

شما برای تحصیل در هر یک از کشورهای اروپایی باید مدارک لازم از جمله نامه پذیرش دانشگاه، ریز نمرات و سوابق تحصیلی و … را ارائه بدهید.

✳️ برای تحصیل در سوئد چه سطح زبانی نیاز هست؟

برای تحصیل در سوئد، باید حداقل نمره آیلتس 6 تا 6.5 را دریافت کنید.


کلمات کلیدی مرتبط : اخذ پذیرش دانشجویی | اخذ ویزای دانشجویی | ویزای دانشجویی کانادا | ویزای تحصیلی کانادا | راحت ترین ویزای تحصیلی | ویزای تحصیلی انگلیس | ویزای تحصیلی اروپا | ویزای تحصیلی امریکا | ویزای دانشجویی امریکا

منبع : is.gd , bitly

5/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
حداد

سلام جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور سوئد راهنمایی بفرمایید آیا امکان قبولی در دانشگاههای غیر دولتی و بدون امتحان کنکور وجود دارد یا خیر؟ هزینه سالانه دانشگاه چقدر میباشد. دخترم امسال در رشته تجربی دیپلم می گیرد.در هرصورت علاقه مندم که ایشان در رشته دندانپزشکی در سوئد و یا کشور اروپایی دیگر تحصیل کند لطفا ساده ترین روش را بفرمایید تا متعاقبا در خدمت شما باشیم.

فاروق حداد

سلام جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور سوئد راهنمایی بفرمایید آیا امکان قبولی در دانشگاههای غیر دولتی و بدون امتحان کنکور وجود دارد یا خیر؟ هزینه سالانه دانشگاه چقدر میباشد. دخترم امسال در رشته تجربی دیپلم می گیرد.در هرصورت علاقه مندم که ایشان در رشته دندانپزشکی در سوئد و یا کشور اروپایی دیگر تحصیل کند لطفا ساده ترین روش را بفرمایید تا متعاقبا در خدمت شما باشیم.

آتیه آفرینان

با سلام برای تحصیل در رشته های پزشکی کشور سوئد مدرک زبان سوئدی و انگلیسی ضمن قبولی در آزمون لازم می باشد. با توجه به اینکه دنبال ساده ترین روش هستید کشورهای لهستان،ایتالیا،مجارستان و... را پیشنهاد می کنم. جهت بررسی دقیق پرونده و الویت هایتان حتما با شماره 02172207 تماس داشته باشید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button