ترکیه یک کشور زیبا و جذاب است که از نظر موقعیت استراتژیکی با سه دریا هم مرز است. ترکیه از مقاصد گردشگری محبوب مردم سراسر جهان بوده و ارتباط خوبی با بازارهای کلیدی دارد. همچنین ارتباطات حمل و نقل کالاها را از بازارهای اروپایی تسهیل می‌کند.
اگرچه آنکارا پایتخت آن است ولی شهر پیشرو آن یعنی استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه است و اصلی‌ترین مرکز تجاری و فرهنگی آن محسوب می‌شود.

آرزوی اخذ شهروندی ترکیه را بسیاری از افراد در سر می‌پرورانند و می‌خواهند بدانند که چطور می‌توان تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کنند.
در صورتی که شما هم می‌خواهید این رؤیا را به واقعیت تبدیل کنید و یکی از شهروندان کشور ترکیه به شمار بروید، این مقاله جامع از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان را در رابطه با شهروندی ترکیه از دست ندهید، چرا که همه نکات مربوط به آن در این مطلب ذکر شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به ترکیه کلیک کنید.

اخذ شهروندی ترکیه

شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری یکی از محبوب‌ ترین روش‌ ها

به منظور جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و افزایش رشد در بخش املاک و مستغلات، برنامه شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری، در ژانویه سال 2017 آغاز شد. این برنامه به متقاضیان اجازه می‌دهد از بین انواع مختلفی از مشارکت‌های اقتصادی، انتخاب کنند که می‌خواهند در کشور ترکیه چه نوع سرمایه گذاری داشته باشند و در نهایت به اقتصاد این کشور کمک کنند.

موقعیت جغرافیایی ترکیه در تقاطع قاره اروپا و آسیا است و همین امر باعث اهمیت ژئواستراتژیک قابل توجه آن شده است. همچنین استانبول که اروپا و آسیا را در تنگه بسفر در برگرفته، ترکیه را به یک کشور اوراسیایی تبدیل کرده است.

برای سرمایه گذاری در کشور زیبای ترکیه باید حداقل سرمایه 250،000 دلار داشته باشید و زمان پردازش درخواست شما، تقریباً 120 روز از ارسال درخواست تا تصویب طول می‌کشد. اما نکته قابل توجه این است که با دریافت پاسپورت ترکیه، امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن را خواهید داشت.

شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

برای واجد شرایط بودن حق شهروندی، متقاضی باید یکی از شرایط سرمایه گذاری زیر را برآورده کند:

  • حداقل 250،000 دلار از املاک ترکیه خریداری کند
  • حداقل 500000 دلار سرمایه ثابت را در این کشور سرمایه گذاری کند
  • حداقل 500000 دلار آمریکا یا ارز خارجی معادل آن یا لیر ترکیه را به حساب بانکی ترکیه واریز کند
  • حداقل 500000 دلار آمریکا یا ارز خارجی معادل آن یا لیر ترکیه را به اوراق قرضه دولتی تعهد دهد
  • حداقل 500000 دلار آمریکا یا ارز خارجی معادل آن یا لیر ترکیه را به سهم صندوق سرمایه گذاری در املاک یا سهم صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر اختصاص دهد
  • ایجاد اشتغال برای حداقل 50 نفر، که توسط وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی تأیید شده باشد
  • متقاضی ممکن است همسر، فرزندان زیر 18 سال وابسته و کودکان در هر سنی که دارای معلولیت هستند را در درخواست خود داشته باشد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در ترکیه کلیک کنید.

شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

رویه و مدت زمان شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

بعد از اینکه متقاضیان، گزینه سرمایه گذاری را انتخاب کردند، می‌توانند برای خانواده‌شان نیز درخواست اجازه اقامت بدهند. سپس متقاضی ملزم به افتتاح حساب بانکی در ترکیه است.

پس از آماده شدن همه اسناد درخواست (شامل گواهینامه‌ها و ترجمه‌های آن‌ها)، سرمایه گذاری تکمیل شده و مدارک آن باید به دولت ترکیه ارائه شود. پس از دریافت درخواست توسط دولت، روند بررسی آغاز می‌شود و ممکن است درخواست مصاحبه شود. درخواست‌ها معمولاً ظرف 120 روز تأیید می‌شوند و پس از آن مدارک شهروندی صادر می‌گردد. سپس می‌توانید درخواست گذرنامه را ارائه دهید.

برنامه شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری چیست؟

برنامه شهروندی با سرمایه گذاری (CBI) طرحی است که توسط دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی تنظیم شده است. آن‌ها این کار را با اعطای تابعیت به افرادی که مبلغ خاصی را در کشور سرمایه گذاری می‌کنند، از طریق یکی از سرمایه گذاری‌های مختلف از پیش تأیید شده انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، شما می‌توانید 1 میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده و گذرنامه خود را دریافت کنید و از این راه تقریباً به همه کشورها در سراسر جهان بدون ویزا دسترسی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه کلیک کنید.

شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

چرا اخذ پاسپورت ترکیه‌ ای خوب است؟

ترکیه کشوری وسیع است که در قاره اوراسیا واقع شده و قسمتی از آن در جهان اروپای غربی و قسمت دیگر آن در خاورمیانه است. این کشور با 78 میلیون نفر جمعیت، میانگین سن 31.5 و امید به زندگی 76 سال، مقصدی جذاب است که بسیار پویا بوده و ادغامی از فرهنگ‌های مختلف را داراست.

فرهنگ غنی و چشم اندازهای خیره کننده این کشور در سال 2019 بیش از 50 میلیون نفر را به سواحل و شهرهای خود کشاند. اما گردشگری تنها صنعت پررونق ترکیه نیست و آن یک کشور نوپا در صنعت است که از تلویزیون گرفته تا لوازم خانگی و همه چیز را تولید می‌کند.

ترکیه دارای بسیاری از اصول اساسی، از جمله جمعیت جوان، موقعیت مکانی خوب، وضعیت بازار نوظهور است که آن را به کشوری بسیار پرطرفدار برای تعامل با سرمایه گذاران تبدیل کرده است.
ترکیه عضو گروه 20 و ناتو و همچنین کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا است. نمی‌توان انکار کرد که این یک قدرت اقتصادی منطقه‌ای و شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. از طرفی این کشور دارای یکی از بالاترین نرخ تولید ناخالص داخلی در مقایسه با سایر کشورهایی است که شهروندی خود را با سرمایه گذاری ارائه می‌دهند.

راه‌های دیگر برای اخذ شهروندی ترکیه

ازدواج با یک تبعه ترکیه می‌تواند به معنای واجد شرایط بودن برای گذرنامه ترکیه باشد. به هر حال باید شرایط خاصی را رعایت کرد. شما باید حداقل سه سال ازدواج کرده باشید و سپس پروسه‌ای را طی کنید که در آن کمیسیون تعیین می‌کند که آیا ازدواج شما واقعی و معتبر است یا خیر. همچنین می‌توانید بر اساس اصل و نسب و شرایط خاص درخواست دهید، اما این روند بسیار طولانی و طاقت فرسا است.

اگر کودکی به والدینی با تابعیت ترکیه برای فرزند خواندگی سپرده شود، شهروند ترکیه محسوب می‌شود. همچنین اگر کودکی در ترکیه متولد شود، از آنجایی که کشور ترکیه از اصل خاک تبعیت می‌کند و فرزند در خاک ترکیه به دنیا آمده است، تابعیت این کشور را دریافت می‌کند و والدین او نیز تا 6 ماه می‌توانند تابعیت ترکیه را بدست بیاورند. از آن پس با طی کردن مراحل قانونی و مشخصی می‌توانند موفق به اخذ تابعیت و شهروندی این کشور شوند.

اخذ شهروندی ترکیه

چگونه می‌توان شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کرد؟

اگر به فکر زندگی و کار دائم در ترکیه هستید و می‌خواهید برای تابعیت ترکیه درخواست دهید، می‌توانید با درخواست از طریق چندین برنامه موجود در ترکیه این کار را انجام دهید.
ترکیه از نظر اقتصادی یکی از سریع‌ترین کشورهای جهان است، بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری در ترکیه هستید، همیشه باید آن را مکانی عالی بدانید که دارای فرصت‌های بزرگ است.

1. شهروندی از طریق تابعیت

اگر چندین سال به طور قانونی در ترکیه زندگی می‌کنید که توسط دولت این کشور تعیین شده است، می‌توانید از طریق تابعیت درخواست شهروندی کنید، این یکی از رایج‌ترین روش‌های اخذ تابعیت دوم است. اگر به مدت 5 سال در ترکیه از طریق ویزای کار یا از طریق ویزای دانشجویی زندگی می‌کردید، واجد شرایط شهروند شدن خواهید بود.

2. شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

اگر با یک شهروند ترکیه ازدواج کنید، می‌توانید تابعیت ترکیه را در مدت 3 سال دریافت کنید، این ازدواج می‌تواند در داخل یا خارج از ترکیه انجام شود. کنسولگری خارجی باید از ازدواج مطلع شود و پس از ازدواج به مدت 1 سال ویزا دریافت خواهید کرد. این ویزا قابل تمدید است و به شما اجازه می‌دهد در ترکیه کار و زندگی کنید. پس از 3 سال می‌توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

3. شهروندی ترکیه با برنامه‌ های سرمایه گذاری

گزینه‌های زیادی برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری وجود دارد، این گزینه‌ها عبارتند از:

یک ملک بخرید و اقامت ترکیه بگیرید

یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری در ترکیه، برنامه سرمایه گذاری در املاک است و این برنامه‌ای است که در سال 2018 تأسیس شده است. افراد و خانواده‌های آن‌ها این فرصت منحصر به فرد را دارند که با خرید ملکی با ارزش، در مدت زمان کوتاهی شهروندی خود را به دست آورند.
باید مبلغ 250،000 دلار را برای این کار در نظر بگیرید و باید به مدت 3 سال ملک را نگهداری کنید تا گذرنامه ترکیه بعد از 6 ماه برایتان صادر شود.

شهروندی ترکیه با برنامه‌های سرمایه گذاری

دارا بودن ملک جهت اخذ تابعیت

در این گزینه هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری یا ارزش ملک وجود ندارد. اگر هر ملک را با ارزش معقول در ترکیه خریداری کنید، اجازه اقامت 1 ساله دریافت خواهید کرد.
همچنین می‌توانید هر سال آن را تمدید کنید. هنگامی که 5 سال را گذراندید و ملک به نام شما بود، می‌توانید برای شهروندی ترکیه درخواست دهید.

سرمایه گذاری در یک شرکت برای شهروندی ترکیه

در صورت سرمایه گذاری دو میلیون دلاری در شرکت ترکیه‌ای یا خرید سهام این شرکت، می‌توانید برای شهروندی سریع درخواست دهید. اما شما نمی‌توانید سرمایه گذاری را به مدت سه سال انجام دهید.

برنامه سپرده گذاری بانکی

گزینه دیگر برای اخذ شهروندی ترکیه، مبلغ سپرده ثابت 500000 دلار آمریکا به مدت 3 سال در یکی از بانک‌های ترکیه است. با این کار شما واجد شرایط درخواست تابعیت ترکیه هستید.

برای اخذ گذرنامه در ترکیه کسب و کار راه اندازی کنید

تأسیس شرکت شخصی شما، شهروندی ترکیه را برایتان به ارمغان می‌آورد و می‌توانید به طور دائم در ترکیه زندگی کنید. یک شرط عمده وجود دارد، آن هم این است که شرکت یا سازمان شما باید 50 فرصت شغلی را برای شهروندان محلی ایجاد کند. اگر این شرایط را برآورده کنید، واجد شرایط درخواست شهروندی خواهید بود.

مزایای شهروندی ترکیه

  • اعطای تابعیت مادام العمر ترکیه در 6 ماه
  • خدمات پزشکی کامل را می‌توانید استفاده کنید
  • برنامه‌های بازنشستگی در دسترس است
  • برنامه‌های آموزشی و بازپرداخت رایگان دانشگاه
  • گذرنامه ترکیه با اجازه سفر بدون ویزا به بیش از 110 کشور
  • دسترسی بدون ویزا به اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شینگن
  • یک سرمایه گذاری قوی با بازدهی بالا
مزایای شهروندی ترکیه

صلاحیت های لازم برای دریافت شهروندی ترکیه

  • متقاضی اصلی برای درخواست باید بالای 18 سال سن داشته باشد
  • کودکان وابسته باید زیر 18 سال سن داشته باشند
  • والدین وابسته باید واجد شرایط باشند
  • متقاضی باید گذرنامه معتبر داشته باشد
  • متقاضیان نباید سابقه کیفری داشته باشند
  • متقاضی باید سرمایه گذاری مناسب را انجام دهد

سؤالات متداول

چه کسانی نمی‌توانند برای تابعیت ترکیه اقدام کنند؟

برخی از کشورها هستند که شهروندان آن‌ها از درخواست تابعیت ترکیه منع شده‌اند که عبارتند از: ارمنستان، کوبا، نیجریه، کره شمالی و سوریه.

آیا در صورت درخواست، اعضای خانواده فرد متقاضی مهاجرت به ترکیه، پاسپورت ترکی نیز دریافت می‌کنند؟

بله. اگر شما متقاضی اصلی هستید، همسرتان و همه افراد تحت تکفل زیر 18 سال شما نیز می‌توانند پاسپورت ترکی دریافت کنند.

اخذ پاسپورت ترکیه چقدر طول می‌کشد؟

3 تا 4 ماه از زمان ارائه درخواست شما تا دریافت گذرنامه ترکی زمان لازم است. این یکی از کوتاه‌ترین زمان‌ها در برنامه CBI است.

چقدر باید در ترکیه سرمایه گذاری کنم تا تابعیت آن را دریافت کنم؟

حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز 250،000 دلار است. شما باید تمام این پول را صرف املاک و مستغلات در ترکیه کنید تا واجد شرایط دریافت تابعیت ترکیه باشید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button