همانطور که در مقاله های “حقوق مهاجرت” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند” که یکی از روش های مهاجرت می باشد توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در این زمینه نیز مقاله قرار دهیم، یک مقاله مرجع و کامل را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق تولد

در مقاله “اخذ اقامت در اسلواکی از طریق تولد فرزند” که کارشناسان گروه آتیه آفرینان ایرانیان برای شما هموطنان عزیز گردآوری و در اختیارتان قرار داده شده است، می توانید کلیه اطلاعات، شرایط و سوالات مربوط به اخذ تابعیت کشور اسلواکی از طریق تولد ،  را به صورت کامل کسب کرده و آگاهی کامل در زمینه اخذ اقامت در اسلواکی از طریق تولد فرزند را داشته باشید .

اخذ اقامت اسلواکی از طریق تولد – تولد در اسلواکی

این مقاله توسط کارشناسان و مشاورین حرفه ای شرکت آتیه آفرینان ایرانیان گردآوری شده است تا در زمینه مباحث مرتبط با مهاجرت و اقامت در کشور اسلواکی و شرایط ایجاد تابعیت بعد از تولد در کشور اسلواکی ، تولد در کشور اسلواکی، تابعیت کودکان متولد شده در کشور اسلواکی، اجرای سیستم خون یا خاک در کشور اسلواکی بعد از تولد، مطالبی در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد.

تابعیت برای افراد در کشورها از دو طریق کسب می شود

سیستم خون: تابعیت تحمیلی است که بر فرد عارض می گردد؛ به علت تولد از پدر یا مادر دارای تابعیت مشخص که به آن تابعیت نسبی هم می گویند. البته ارتباط تابعیت طفل با پدر یا مادر یا هردو؛ موضوعی است که هر کشور در این خصوص قوانین مجزا دارد.
سیستم خاک: سیستم تابعیت از طریق تمامیت سرزمینی است که فرد در آن متولد گردیده ؛ این سیستم در واقع تکمیل کننده سیستم خون می باشد و چنانچه فردی در نسب به هیچ تابعیت متصل نباشد از این روش می توان تابعیت وی را مشخص نمود مثل کودکان متولد شده از والدین بی تابعیت.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق تولد
اخذ اقامت اسلواکی از طریق تولد

قانون خون و خاک در کشور اسلواکی

در مورد اعطای تابعیت و شهروندی برای کودکان متولد شده درکشور اسلواکی موارد ذیل قابل بررسی می باشد:
تولد کودک : شهروندی برای کودکی که در اسلواکی متولد شود در شرایط ذیل تعلق می گیرد:
کودکی که هریک از پدر و یا مادرش شهروند اسلواکی باشد ؛ اصل و قاعده بر این است که وی نیز تمایل به تابعیت اسلواکی را دارد پس اونیز شهروند اسلواکی محسوب می شود و کشور اسلواکی در واقع انتقال تابعیت نسبی از پدر و یا مادر اسلواکیایی را برای فرزند در نظر گرفته است.(سیستم خون)
کودکی که در قلمرو کشور اسلواکی متولد شده و والدین وی مشخص نباشند نیز این کودک جزو شهروندان کشور اسلواکی محسوب می شود.(سیستم خاک)
اما اگر کودکی در کشور اسلواکی متولد شود و پدرو مادرش هردو خارجی باشند و کودک نتواند تابعیت هیچ کدام از والدینش را بگیرد نیز ؛ وی شهروند اسلواکی میشود. در این خصوص مثالی می زنیم: فرزندی از مادری ایرانی و پدری فنلاندی در خاک اسلواکی متولد می شود، این کودک بنا به قوانین اعطای تابعیت در دو کشور متبوع والدینش امکان دریافت تابعیت را ندارد و اینجا کشور اسلواکی این کودک را به دلیل تولد در کشورش؛ شهروند اسلواکی می داند.(سیستم خاک)
در صورتی که هیچ شهروندی خارجی اثبات شده ای نباشد نیز کودک شهروند اسلواکی می شود . به شرط اینکه : 1- در قلمرو اسلواکی متولد شود.
2- و یا در اسلواکی پیدا بشود و پدر و مادرش ناشناخته باشند ؛ مگر اینکه از طریقی اثبات بشود که اقامت از کشور دیگری دارد.
کودکی نیز که از یک شهروند کشور اسلواکی و یک خارجی متولد می شود نیز یک شهروند اسلواکی است حتی اگر بعدها ثابت شود این افراد در واقع پدر و مادرش نبوده اند.

اتخاذ یا فرزند خواندگی در اسلواکی

فرزند خواندگی روندی بسیار شایع در تمامی کشورهای جهان است و در بسیاری از کشورها افراد؛ فرزندانی خارجی را نیزبه فرزندخواندگی قبول می کنند. دراین مورد نیز در کشور اسلواکی چنانچه کودکی که شهروند اسلواکی نیست؛ توسط پدر و مادر ولو یکی شهروند اسلواکی به سرپرستی قبول شود تابعیت آن کشور را خواهد داشت

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از کشور اسلواکی مقاله “آشنایی با کشو اسلواکی” را مطالعه بفرمائید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان در کشور اسلواکی و روش های اخذ اقامت در اسلواکی از طریق تولد فرزند را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت در اسلواکی از طریق تولد فرزند می توانید با کارشناسان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button