همانطور که در مقاله های “حقوق مهاجرت” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند” که یکی از روش های مهاجرت می باشد توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در این زمینه نیز مقاله قرار دهیم، یک مقاله مرجع و کامل را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور اسپانیا

در مقاله “اخذ اقامت در اسپانیا از طریق تولد فرزند” که کارشناسان گروه آتیه آفرینان ایرانیان برای شما هموطنان عزیز گردآوری و در اختیارتان قرار داده شده است، می توانید کلیه اطلاعات، شرایط و سوالات مربوط به اخذ تابعیت کشور اسپانیا از طریق تولد ، را به صورت کامل کسب کرده و آگاهی کامل در زمینه اخذ اقامت در اسپانیا از طریق تولد فرزند را داشته باشید .

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد – راه اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در اسپانیا

در مورد اسپانیا و شرایط اخذ تابعیت اسپانیا نیز در ابتدا قابل ذکر است که اسپانیا از دسته کشورهایی است که سیستم خون را برای اعطای تابعیت به افراد برگزیده است. به این شکل که اگر شخصی با تصور اینکه اگر فرزندش در اسپانیا به دنیا بیاید میتواند تابعیت اسپانیایی را کسب کند به تابعیت اسپانیا دست نخواهد یافت و دولت اسپانیا همانند بسیاری از دولت های دیگر از سیستم تابعیت بر اساس خون و ریشه افراد عمل خواهد نمود، و هر شخصی بسته به اینکه پدر و مادرش تبعۀ کدام کشور هستند کسب تابعیت مینمایند حتی اگر در خاک اسپانیا به دنیا بیاید.

شرایط مهاجرت به اسپانیا از راه تولد فرزند از مسائل بسیار مهم می باشد چون تولد در قلمرو (سرزمین) اسپانیا باعث اخذ تابعیت اسپانیا نمی شود، مگر برای فرزندانی که از والدین نامعلوم و یا بدون تابعیت متولد شده باشند.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد – از طریق اعمال اصل خون در اسپانیا

قانون خون و خاک از مسائل مهم در تابعیت و اقامت اسپانیا می باشد، اشخاص زیر از راه اعمال خون دارای تابعیت اسپانیا می شوند:

کودکی که یکی از والدین او تبعه اسپانیا باشد صرف نظر از محل تولد او اسپانیایی محسوب می گردد.

طفلی که از والدین غیراسپانیایی، که یکی از آن ها در اسپانیا متولد شده باشد.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد – تحصیل یا اخذ تابعیت اسپانیا از طریق تقاضا

تابعیت اسپانیا ممکن است در صورت وجود شرایط زیر بدست آید :

– کسانی که تابعیت اسپانیا را ندارند در صورتی می توانند تابعیت این کشور را بدست بیاورند که حداقل 10 سال در این کشور اقامت داشته باشند.

– افرادی که تبعه کشورهایی مانند فیلیپین یا آمریکای شمالی که سابقا جزو مستمرات اسپانیا بوده اند بعد از دو سال اقامت در اسپانیا می توانند تابعیت این کشور را اخذ نمایند.

– کلیه کسانی که در اسپانیا متولد شده اند.

– کسی که با تبعه اسپانیایی ازدواج نماید (چنانچه یک نفر با یک فرد اسپانیایی ازدواج کند می تواند جهت اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج اقدام نماید).

– افرادی که در خارج از اسپانیا از پدر و یا مادر اسپانیایی الاصل متولد شوند برای اخذ تابعیت، فقط نیاز به یکسال اقامت در اسپانیا دارند

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد – تابعیت مضاعف در اسپانیا

در قوانین و مقررات تابعیت و اقامت اسپانیا ، تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نشده است، مگر تحت شرایط زیر :

دولت اسپانیا با برخی کشورها مانند شیلی، بولیوی، اکوادور، کاستاریکا، گواتمالا، نیکاراگوئه  پاراگوئه، پرو، جمهوری دو مینکین، آرژانتین و هندوراس معاهده ای تنظیم نموده که چنانچه اتباع این کشورها در اسپانیا اقامت نمایند و تابعیت اسپانیا را کسب نمایند نیازی به از دست دادن تابعیت اصلی خود نیستند همچنین در مورد اتباع اسپانیا نیز که قصد اخذ تابعیت یکی از این کشورها را داشته باشند نیازی به ترک تابعیت اسپانیا ندارند.

لازم به ذکر است که اتباع کشورهای دیگر به غیر از کشورهای فوق چنانچه قصد اخذ یا تحصیل تابعیت اسپانیا را داشته باشند می بایست تابعیت اصلی خود را ترک کرده تا بتوانند تابعیت اسپانیا را اخذ نمایند.

اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور اسپانیا | تابعیت مضاعف در اسپانیا | از طریق اعمال اصل خون در اسپانیا
اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور اسپانیا | تابعیت مضاعف در اسپانیا | از طریق اعمال اصل خون در اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد – از دست دادن تابعیت اسپانیا

تابعیت اسپانیا ممکن است به دو طریق زیر ترک شود :

الف) ترک ارادی تابعیت

ترک ارادی تابعیت اسپانیا در قانون اجازه داده شده است. برای ترک تابعیت این کشور متقاضی باید از دولت تقاضای ترک تابعیت نموده و پاسپورت اسپانیایی خود را تحویل مقامات صلاحیت دار دهد.

ب) سلب تابعیت اسپانیا

هرگاه تبعه اسپانیایی به صورت اختیاری تابعیت کشور دیگری را بغیر از کشورهایی که دولت اسپانیا با آن ها معاهده منعقد نموده تحصیل نماید تابعیت اسپانیایی وی سلب خواهد شد.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد – مزایا و معایب اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد

۱. مزایای اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد:

اشخاصی که اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد را دارند این امکان را دارند که در اسپانیا و همچنین در سایر اتحادیه اروپا و بدون محدودیت به کسب و کار بپردازند، همچنین برای این گونه از افراد که اقامت و تابعیت اسپانیا را دارند امکان شرکت در انتخابات اسپانیا و همچنین انتخابات دیگر کشورها نیز وجود دارد.

۲. معایب اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد:

یکی از معایبی که اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا دارد این است که قانون دو تابعیتی در کشور اسپانیا پذیرفته شده نیست و اشخاصی که تابعیت کشورهای دیگر را دارا هستند و سپس اقامت و تابعیت کشور اسپانیا را اخذ می نمایند باید تابعیت دیگر خود را منحل نمایند و فقط تابعیت اسپانیا را دارا باشند چون قانون دو تابعیتی در کشور اسپانیا پذیرفته شده نیست.

فرد برای اثبات تابعیت اسپانیایی خود باید مواردی را دارا باشد که این موارد از قرار زیر است:

۱: فرد متقاضی باید تا سن ۲۱ سالگی حداقل ۱۰ سال را در اسپانیا اقامت داشته باشد و در این کشور زندگی کرده باشد.

۲: فرد متقاضی اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد، باید حداقل به مدت ۶ سال در یک مدرسه در اسپانیا تحصیل کرده باشد.

۳: فرد متقاضی اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد، باید حداقل در یکی از مدارس کشور اسپانیا تحصیلات خود را به اتمام رسانده باشد.

اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد یک سری مزایا و معایب دارد که در این مقاله به آن پرداخته شد ازجمله مزایای اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد این است که فردی که اقامت و سپس تابعیت اسپانیا را اخذ می نماید می تواند در اسپانیا بیزینس و کسب و کار مورد نظر خود را راه اندازی کند و از جمله معایب اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد می توان به این مورد اشاره کرد که کشور اسپانیا تابعیت مضاعف یا همان دو تابعیتی را نمی پذیرد و فردی که اقامت و تابعیت اسپانیا را اخذ می نماید باید تابعیت قبلی خود را کنسل و منحل کند.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از کشور اسپانیا مقاله “آشنایی با کشو اسپانیا” را مطالعه بفرمائید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان در کشور اسپانیا و روش های اخذ اقامت در اسپانیا از طریق تولد فرزند را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت در اسپانیا از طریق تولد فرزند می توانید با کارشناسان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button