همانطور که در مقاله های “حقوق مهاجرت” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند” که یکی از این روش های مهاجرت می باشد توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در این زمینه نیز مقاله قرار دهیم یک مقاله مرجع را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

در مقاله ” تحصیل در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان اطلاعات کسب کنید .

در حال حاضر کشور آلمان ، در برگیرنده ۱۶ ایالت می باشد که تابع نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی می باشند. بعضا ایالت های آلمان بطور مستقل و مجزا از یکدیگر عمل می نمایند. تابعیت و اخذ تابعیت یک کشور علی الااصول ، بر مبنای رابطه ی سیاسی و معنوی می باشند که پل ارتباطی اشخاص با دولت معین هستند. تمامی کشورهای دنیا در نظام حقوقی خود، تابع دو نوع سیستم خون و خاک می باشند . در سیستم خون ، تنها به بررسی تابعیت پدر و مادر طفل پرداخته میشود و این کاملا متعارض با تابعیت نژادی است. در تعریف سیستم خاک در مبحث تابعیت : به بررسی تابعیت در محل تولد فرد می پردازیم ، بدین شرح که اشخاص طبق سیستم خاک در هر محلی که متولد شده اند، تابعیت کشور محل تولد خود را اخذ می نمایند، در این مورد میتوان گفت که محل تولد ، قسمتی از قلمرو و سرزمین دولتی به شمار می رود . لذا در صورتی که تمامی کشورهای دنیا سیستم خاک را در اخذ تابعیت پذیرا باشند ، هیچگونه اختلاف و تعارضی بوجود نیامده و بی تابعیتی مورد پیدا نمیکند.

اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور آلمان | اقامت در کشور آلمان | اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند
اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور آلمان | اقامت در کشور آلمان | اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند

یکی از روش های مهاجرت به آلمان از طریق کار در آلمان می باشد.

به طور کلی نظام حقوقی آلمان در بحث تابعیت، از سیستم خون تبعیت می‌کند؛ طبق قوانین کشور آلمان، فرزندی که از پدر و مادر بی تابعیت در کشور آلمان متولد می شود می تواند اقامت در کشور آلمان را اخذ نماید و والدین این فرزند هم می توانند البته تحت شرایط خاصی از طریق فرزند خود اقامت و تابعیت کشور آلمان را بدست آورند. به طور کلی، اگر کودکی در خارج از کشور آلمان متولد شود و پدر تابعیت کشور دیگر را دارا باشد و مادر تابعیت کشور آلمان را دارا باشد کودک هم می تواند به تبعیت از مادر اقامت و تابعیت کشور آلمان را اخذ نماید و همینطور برعکس اگر کودک در خارج از کشور آلمان متولد شود و پدر اقامت و تابعیت کشور المان را دارا باشد و مادر تابعیت کشور دیگر را دارا باشد در این صورت کودک هم می تواند به تبعیت از پدر اقامت و تابعیت کشور آلمان را اخذ نماید. به جهت جلوگیری از دست دادن تابعیت طفلی که در کشور آلمان متولد می شود، طفل تا سن ۲۳ سالگی باید اقداماتی را انجام بدهد تا تابعیت آلمانی خود را حفظ نماید. این اقدامات عبارتند از:

  • فرد باید تا سن ۲۱ سالگی حدود ۸ سال در کشور آلمان اقامت داشته باشد.
  • فرد باید حداقل به مدت ۶ سال در یکی از مدارس کشور آلمان تحصیل کرده باشد.
  • فرد از یک مدرسه در کشور آلمان فارغ التحصیل شده باشد.
  • فرد در کشور آلمان آموزش های حرفه ای موفقیت آمیز انجام داده باشد.

شما می توانید برای اقامت در آلمان مقاله ای تحت عنوان ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از کشور آلمان مقاله “آشنایی با کشو آلمان” را مطالعه بفرمائید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان در کشور آلمان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button