هر 2 از نظر ظاهری عالی و زیبا هستند، اما وقتی صحبت از مقایسه این دو منطقه به میان می‌آید، باید به بررسی نظر شهروندان و نحوه زندگی آن‌ها بپردازیم. اروپا قاره‌ای است که به طور کامل در نیمکره شمالی و بیشتر در نیمکره شرقی قرار دارد.
این کشور غربی‌ترین بخش اوراسیا را در بر می‌گیرد و از شمال با اقیانوس منجمد شمالی، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با دریای مدیترانه و از شرق با آسیا همسایه است.

از سوی دیگر، ایالات متحده آمریکا کشوری متشکل از 50 ایالت است که گستره وسیعی از آمریکای شمالی را پوشش می‌دهد، آلاسکا در شمال غربی و هاوایی، حضور این کشور را در اقیانوس آرام گسترش می‌دهند.

حتما بخوانید: مهاجرت به اروپا

آمریکا بهتر است یا اروپا؟

14 چیزی که اروپا را با ایالات متحده متمایز می‌کند

در ادامه با هم وجوه تمایز اروپا و آمریکا را بررسی می‌کنیم.

1. کار و مزایا

آمریکایی‌ها بیش از حد کار می‌کنند، در حالی که در اروپا کشورهای بسیار کمی هستند که در آن افراد 40 ساعت در هفته کار کنند. به همین دلیل است که برخی آمریکایی‌ها فکر می‌کنند، اروپایی‌ها تنبل هستند و بهره‌وری کمتری دارند. اگرچه این درست نیست.

اروپا قوانین کاری بسیاری دارد، بنابراین آن‌ها کار را با حداکثر بهره وری انجام می‌دهند، بر خلاف آمریکا که مردم با اجبار، کار بسیار می‌کنند. کشورهای اروپایی به کارکنان زن خود مرخصی کامل زایمان می‌دهند و مرخصی زایمان فقط مربوط به چند ماه نیست. اما در آمریکا زنان باید بعد از یکی دو ماه دوباره کار کنند. در اروپا مرخصی زایمان یک یا دو سال متوالی داده می‌شود.

حتما بخوانید: مهاجرت به آمریکا

2. در اروپا زمان کمتری را صرف رانندگی می‌کنید

با مقایسه حمل و نقل عمومی ایالات متحده با اروپا، می‌توان گفت که حمل و نقل عمومی اروپا به مراتب بهتر از ایالات متحده است. همانطور که قبلاً گفته شد، آمریکایی‌ها در حال حاضر بیش از حد کار می‌کنند و وقتی صحبت از رانندگی پس از یک روز پر از کار و هرج و مرج می‌شود، وضعیت بدتر می‌شود. حمل و نقل عمومی در ایالات متحده آمریکا گران‌تر از حمل و نقل اروپایی است.

مزایای کشور اروپا

3. نگرش عمومی

در آمریکا به دلیل وجود نگرش عمومی، ممکن است حتی برای ورزش کردن هم نتوانید به صورت فردی اقدام کنید. در ایالات متحده آمریکا مردم یکدیگر را قضاوت می‌کنند و به همین خاطر اغلب سعی می‌کنند که همه چیز داشته باشند تا فقیر به نظر نرسند.
اما اروپایی‌ها از قضاوت مردم دور هستند، ممکن است پیاده روی یا دوچرخه سواری تا سرکار را انجام دهند. در حالی که این کار در آمریکا مرسوم نیست.

4. میزان تعطیلات

همه کشورهای اروپایی سیستمی به نام “تعطیلات با حقوق” دارند که در آن افراد هر سال به مدت 30 تا 35 روز به تعطیلات با حقوق می‌روند. در حالی که این مفهوم در ایالات متحده معرفی نشده است. ایالات متحده تنها کشور توسعه یافته‌ای است که هیچ مرخصی با حقوقی به کارمندان خود نمی‌دهد.

5. آموزش رایگان

آموزش رایگان، نه فقط تا کلاس هشتم یا دوازدهم، بلکه برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار متداول است.
در اروپا دانشجویان از قبل شهریه کالج خود را پرداخت می‌کنند در حالی که در کشورهای آمریکایی این مفهوم حتی مطرح نشده است. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تابع رژیم‌های مالی بسیار متفاوتی هستند. اروپا اغلب در مقایسه با ایالات متحده هزینه کمتری دارد.

آموزش رایگان در اروپا

اما این منافع مالی باید با عواملی مانند موقعیت مکانی، سطح درآمد و شرایط پولی و اقتصادی به دقت سنجیده شود. اگر در اروپا زندگی می‌کنید، ممکن است سفرهای قابل توجهی را انجام دهید که مستلزم زمان و تعهدات مالی پرهزینه است. انجام چنین حرکت ارزشمندی نیاز به برنامه ریزی و منطق مالی دارد.

6. خوراکی‌ های اساسی

به طور کلی، اروپا به دلیل کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، تضعیف ارز یورو و تورم پایین، هزینه زندگی پایین‌تری دارد.
با این حال اروپایی‌ها بیشتر درآمد خود را برای مالیات پرداخت می‌کنند و میانگین دستمزدشان کمتر از آمریکاست. اکثر کشورهای اروپایی مراقبت‌های بهداشتی رایگان را برای ساکنان خود ارائه می‌دهند ولی در آمریکا اینگونه نیست.

7. واحد پول

ارزش ارز و قیمت گذاری محلی بر هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد. افراد و خانواده‌هایی که درآمد دلاری دارند، به احتمال زیاد استاندارد زندگی بالاتری را در مقایسه با کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و آلمان تجربه می‌کنند. سطح زندگی در طول زمان با افزایش و کاهش نرخ ارز در نوسان است.

واحد پول در آمریکا و اروپا

8. مالیات

مالیات‌ها در اروپا بالاتر است و شامل مالیات بر ارزش افزوده (VAT) می‌شود که می‌تواند تا 25٪ باشد. در صورتی که گردشگران آمریکایی مدارک بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده را تهیه و تکمیل کنند و قبل از بازگشت به ایالات متحده از کالا استفاده نکنند، این مالیات فروش قابل استرداد است.
حتی با وجود مالیات بر ارزش افزوده، بسیاری از کالاها و خدمات اروپایی همچنان ارزان‌تر از اقلام مشابه در ایالات متحده هستند.

9. محصولات و تورم

با وجود اینکه هزینه زندگی در بیشتر کشورهای اروپایی کمتر از ایالات متحده است، اما هزینه‌ها برای برخی اقلام مانند شلوار جین و بنزین منطقی است. این به این دلیل است که این کالاهای مصرفی معمولاً در اروپا قیمت بالاتری دارند. از طرفی بسیاری از خودروهای اروپایی دارای راندمان سوخت 2 برابر مدل‌های آمریکایی هستند.

یکی دیگر از عوامل مرتبط با محصولات، نرخ افزایش هزینه‌ها است. بر اساس داده‌های صندوق بین المللی پول (IMF)، انتظار می‌رود نرخ تورم اتحادیه اروپا بین 1.4 تا 1.9 درصد از سال 2021 تا 2026 باقی بماند، در حالی که انتظار می‌رود نرخ تورم ایالات متحده بین 2.2 تا 2.5 درصد برای مدت مشابه باقی بماند.

10. مراقبت‌ های بهداشتی

یکی از بزرگترین امتیازات در هزینه‌های زندگی این است که اکثر کشورهای اروپایی خدمات درمانی کاملاً رایگان را تجربه می‌کنند. این بدان معناست که هیچ حق بیمه درمانی، فرانشیز، یا پرداخت ماهانه برای مراقبت‌های بهداشتی در اروپا وجود ندارد.

مراقبت‌ های بهداشتی در اروپا و آمریکا

در حالی که برخی استدلال کرده‌اند که اجتماعی کردن مراقبت‌های بهداشتی کیفیت را کاهش می‌دهد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد خدمات مراقبت‌های بهداشتی در اروپا نتایج بهتری از جمله امید به زندگی بالاتر را نسبت به ایالات متحده بدست می‌آورند.

11. صلح جهانی

آمار نشان می‌دهد که اروپا با جمعیت بیشتر و تراکم جمعیت بالاتر، صلح جهانی بیشتری نسبت به ایالات متحده ایجاد می‌کند. اروپا برای حل چالش‌ها «همکاری، فراگیری و برابری اجتماعی مورد نیاز» را ایجاد می‌کند.

12. امنیت شخصی

بر اساس آمار رسمی جنایات و جرائم باید بگوییم که جنایات خشونت آمیز در اتحادیه اروپا 1.1 میلیون است که شامل قتل، تجاوز، سرقت، حمله مسلحانه، خودکشی و تصادف می‌باشد. اما جنایات خشونت آمیز در ایالات متحده 1.2 میلیون بوده و به نسبت اروپا بیشتر است.

امنیت شخصی در اروپا و آمریکا

13. حمل و نقل با کیفیت

در اروپا، تقریباً هر جا که می‌روید، می‌توانید پیاده‌روی و دوچرخه سواری کرده و از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس و قطار کنید. اگر هم به یک خودرو نیاز داشته باشید، می‌توانید به راحتی یک Uber (مانند اسنپ تاکسی) بگیرید یا یک خودرو اجاره کنید.

اما در ایالات متحده، تقریباً در هر جایی که زندگی کنید، نیاز به داشتن یک خودرو احساس می‌شود. حمل و نقل عمومی چندان کارآمد و در دسترس نیست.
رانندگی فردی نیز می‌تواند مشکلاتی همچون آلودگی هوا، تخریب، مصرف سوخت بیشتر، ترافیک و… را به همراه داشته باشد.

14. احترام به بزرگترها

در اروپا، ما سالمندان را می‌بینیم که خارج از خانه هستند. کارهایشان را انجام می‌دهند، کمک می‌شوند و مورد احترام قرار می‌گیرند. حتی اروپایی‌ها در رانندگی بسیار مراقب هستند که سرعت آن‌ها با عابر پیاده که مسن است، مطابقت دارد، تا مطمئن شوند که او احساس عجله نمی‌کنند.

اما در ایالات متحده، زیرساختی وجود دارد که به وسایل نقلیه اجازه می‌دهد از هر گوشه و کناری به حرکت درآیند. امکان پیاده‌روی کمتری برای هر کسی، به‌ویژه سالمندان وجود دارد. وقتی فردی در آمریکا پیر می‌شود، معمولاً کمتر او را بیرون از خانه خواهید دید. در ایالات متحده مردم پذیرفته‌اند که سالمندان باید در «خانه‌های سالمندان» قرار گیرند.

احترام به بزرگترها در اروپا و آمریکا

نوع رفتار اجتماعی و دیدگاه مردم در آمریکا و اروپا

آمریکایی‌ها دارایی بیشتری نسبت به اروپایی‌ها داشته و تمایل دارند پول بیشتری را برای به دست آوردن این دارایی‌ها خرج کنند. آن‌ها بیشتر کار می‌کنند و کمتر اوقات فراغت دارند. همچنین زمان بیشتری را در خانه و زمان کمتری را برای معاشرت می‌گذرانند.

در ایالات متحده فضای بسیار بیشتری برای پیشرفت وجود دارد و شما بر اساس آنچه می دانید و کاری که انجام می‌دهید مورد قضاوت قرار می‌گیرید. در کشوری مثل انگلستان، افراد از نظر حرفه‌ای بسیار محدودتر هستند. دانش و شایستگی در جایگاه دومی قرار می‌گیرد و اینکه کجا به مدرسه رفته‌اید و چه مدت در یک شرکت بوده‌اید، چندان مطرح نیست.

آمریکایی‌ها به شدت روی فرزندان خود تمرکز می‌کنند، حتی اگر آن‌ها را به مدت 9 تا 10 ساعت در روز در مهدکودک نگه دارند. والدین آمریکایی به جای اینکه بگذارند کودک خودش مشکلاتش را حل کند، به دنبال راه حل برای هر مشکلی از فرزندشان هستند. اما در مقابل بچه‌های اروپایی بیشتر به حال خودشان رها می‌شوند.

به طور کلی هم چیزهای خوب زیادی در مورد زندگی در ایالات متحده وجود دارد و هم چیزهای خوبی در مورد زندگی در اروپا. قاره اروپا حدود 750 میلیون نفر و مساحتی در حدود 3.9 میلیون مایل مربع دارد.
اتحادیه اروپا (EU) نیز از حدود 450 میلیون نفر جمعیت برخوردار است و مساحتی در حدود 1.5 میلیون مایل مربع دارد. در مقابل ایالات متحده (USA) حدود 350 میلیون نفر جمعیت داشته و مساحت آن در حدود 3.8 میلیون مایل مربع است.

چگونه سریع و آسان به اروپا یا آمریکا مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت به اروپا و یا مهاجرت به آمریکا، می‌توانید با ارائه مدارک لازم به مؤسسات مهاجرتی معتبر، پیگیر روند مهاجرت خود شوید.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، نخستین موسسه مهاجرتی در ایران است که با بهرمندی از وکلای کاردان، تخصص و سابقه بالای 18 سال، پرونده‌های موفق مهاجرتی که شمارشان به بیش از 20 هزار مورد می‌رسد، آماده خدمت رسانی به متقاضیان عزیز است.
پس برای برخورداری از یک مهاجرت سریع و بی دردسر، به این موسسه مراجعه نموده و از مشاوره رایگان کارشناسان، استفاده کنید.

مهاجرت سریع و آسان به اروپا یا آمریکا

سوالات متداول

آیا در کشورهای اروپایی آموزش رایگان است؟

نه فقط تا کلاس هشتم یا دوازدهم، بلکه برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار متداول است.

در کشور آمریکا سیستم تعطیلات با حقوق وجود دارد؟

خیر

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نظرات کاربران
Call Now Button