زبان ایتالیایی از شاخه های زبان لاتین می باشد و با زبان های دیگر لاتین مانند اسپانیایی ، فرانسوی ، رومانیایی و پرتغالی شباهت های زیادی دیده می شود. در بین زبان های لاتین، زبان ایتالیایی بیشترین واژگان مشترک با زبان لاتین و نزدیکترین زبان به آن می باشد.

گویشواران زبان ایتالیایی که در ایتالیا ، برخی از استان های کشور سوئیس که با کشور ایتالیا مرز مشترک دارند، اتیوپی، مالت، واتیکان، سان مارینو، ونزوئلا، کرواسی، مراکش، اسلوونی، لیبی، تونس، سومالی، سومالی لند، اریتره، جزیره کرس و شهر نیس فرانسه (هر دو قبلا جز خاک ایتالیا بودند)، آمریکا، کانادا، استرالیا، آلبانی، بخش های از کشور آرژانتین و قسمت های از برزیل زندگی می کنند.

نسل قبلی کشورهایی مانند مراکش و لیبی هنوز به زبان ایتالیایی صحبت می کنند ولی میزان سخنوران این زبان در این کشورها پس از تاکید بیشتر بر روی زبان های بومی و نیز زبان عربی و انگلیسی کاهش پیدا کرده است.
زبان ایتالیایی، زبان رسمی کشور ایتالیا، سان مارینو، سوئیس (یکی از 4 زبان اصلی)، سومالی، اسلوونی (همراه با زبان اسلوونیایی در 4 ایالت : کوپر ، ایزولا ، پیران و پورتورس)، واتیکان و شهرستان ایستریا در کشور کرواسی است. 
به ترتیب پس از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی، زبان ایتالیایی پنجمین زبان مردم جهان برای یادگیری می باشد که در کشور آمریکا نیز رتبه چهارم را دارد. این مقاله جهت آشنایی با زبان ایتالیایی گردآوری شده است.

یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ایتالیا ” اطلاعات کسب کنید.

آشنایی با زبان ایتالیایی

الفبای زبان ایتالیایی

الفبای زبان ایتالیایی دارای 21 حرف می ‌باشد که به شرح زیر است:

حرفنامحرفنامحرفنام
AاَHآکاQکو
BبیIئیRاِرّه
CچیLاِلّهSاِسِّ
DدیMاِمّهTتی
EاِNاِنّهUاو
FاِفهOاُVوو، وی
GجیPپیZزٍتّا

حروف دیگری هم وجود دارند که در زبان ایتالیایی نیستند اما در کلمات بیگانه که به این زبان وارد شده‌اند تلفظ می ‌شوند.

حروف بزرگحروف کوچکآوا
Jjیِ
Kkکاپا
Xxایکس
Yyایپسیلن
Ww

وو دوپّیا

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ایتالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ایتالیا ” است .

آشنایی با زبان ایتالیایی

ساختار زبان ایتالیایی

ساختار زبان ایتالیایی معمولا به 9 بخش دستوری (یعنی فعل ، اسم ، حرف تعریف ، صفت ، ضمیر ، قید ، حرف اضافه ، حرف ربط و علائم) تقسیم می شود که بخش های فعل ، اسم و حرف تعریف به شرح زیر می باشد :

  1. ساختار فعل در زبان ایتالیایی به این صورت است که کلیه افعال به 3 دسته ARE- IRE – ERE تقسیم می‌ شوند که هر دسته در هر زمان با فرمول خاص زمانی و دسته ‌ای خود صرف می ‌شود و این فرمول نسبتاً ساده به کاربر این امکان را می‌ دهد که دسته و زمان فعل را به آسانی تشخیص دهد.
  2. در ساختار اسم تمامی نام‌ های ایتالیایی به یکی از حروف O-I-A-E ختم می ‌شوند که عموماً، نام ‌های ختم شده به O مفرد مذکر، نام‌ های ختم شده به A مفرد مؤنث، بیشتر نام ‌های ختم شده به I جمع مذکر و اکثر نام‌ های ختم شده به E جمع مؤنث هستند.
  3. حرف تعریف در زبان ایتالیایی به 6 بخش  Il -I -La- Le- Lo- Gli تقسیم می‌شود که اساسا بر حسب تعداد، جنس و حرف اول کلمه ‌ای که بعد از آن می ‌آید تغییر می ‌کند، بنابراین حرف تعریف معین IL قبل از نام ‌های مفرد مذکری که با حروف بی صدا (به جز s ناخالص و z که باحرف تعریف Lo درمفرد و با gli در جمع نشان داده می ‌شوند) قرار می‌گیرد و صورت جمع آن I است.

لازم به ذکر است که شکل مؤنث حرف تعریف به پیچیدگی مذکر آن نمی باشد و تنها برای مفرد یک شکل وجود دارد و آن La می‌ باشد که قبل از کلماتی که با حروف با صدا شروع می ‌شوند به شکل ‘L در می آید، در جمع هم تنها یک شکل دارد آنهم Le که قبل از کلماتی که با e آغاز شوند به صورت ‘L در می آید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار دانشجویی در کشور ایتالیا کار دانشجویی در کشور ایتالیا

همان طور که مستحضر هستید متاسفانه کشور ایتالیا با بحران مالی مواجه شده است اما در هر صورت ب...

دانشگاه برشا ایتالیا دانشگاه برشا ایتالیا

 دانشگاه برشا ایتالیا، در سال 1983 در شهر کوچک برشا تاسیس شد. شهر برشا به دلیل وجود کارخانه ها...

دانشگاه پارما ایتالیا دانشگاه پارما ایتالیا

دانشگاه پارما ایتالیا، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی قاره اروپا و جهان می باشد که در ...

نظرات کاربران
Call Now Button