آزمون GMAT جی مت و شرایط ثبت نام در آزمون در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های تجاری دارند و می خواهند در آزمون GMAT شرکت کنند، احتمالا با این قبیل سوالات مواجه می شوند.
شرایط شرکت در آزمون جی مت چیست؟ نحوه ارائه سوالات در این آزمون چگونه است؟ هزینه ثبت نام در آزمون GMAT چقدر است؟ مراکز آزمون در کدام کشورها قرار دارد؟ با کسب چه نمره ای در آزمون GMAT می توان برای پذیرش در دانشگاه ها اقدام کرد؟ سوالات این آزمون به چه شکل طرح می شود؟

در این مطلب پاسخ کلیه سوالات را ارائه می دهیم. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید باشد.
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد آزمون جی مت نیاز داشتید، می توانید، با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

آزمون GMAT چیست؟
آزمون GMAT چیست؟

آزمون GMAT جی مت چیست؟

افرادی که قصد تحصیل در رشته های مدیریت، اقتصاد، تجارت، بازرگانی و دوره های MBA در دانشگاه های اروپا و آمریکا را دارند، برای پذیرش در این رشته ها بهتر است، مدرک GMAT را ارائه دهند.
آزمون GMAT مخفف کلمه graduate management admission test به معنای آزمون پذیرش در رشته مدیریت مقطع تحصیلات تکمیلی است. این آزمون معیار خوبی برای سنجش توانایی داوطلبان است. در این آزمون مهارت های افراد برای تحصیل در چنین رشته هایی ارزیابی می شود.
پذیرش در رشته های مدیریت و بازرگانی رقابتی بوده و کسب نمرات بالا در آزمون جی مت باعث می شود، شانس شما برای تحصیل در این رشته ها بالا برود. اگر برای تحصیل در رشته های تجاری جدی هستید، با شرکت در این آزمون دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی برای شما راحت تر می شود.

بیش از 60 سال است، که آزمون جی مت پرکاربردترین آزمون برای پذیرش در دوره های MBA محسوب می شود. از هر 10 متقاضی برای پذیرش در 100 برنامه برتر MBA 9 نفر از طریق کسب نمره مورد نظر در آزمون اقدام می کنند.
در میان این متقاضیان، از هر 10 نفر 7 نفر از آزمون GMAT استفاده می کنند. سالانه حدود 200 هزار داوطلب در سراسر جهان در این آزمون شرکت می کنند. 7000 برنامه MBA و Masters از آزمون GMAT استفاده می کنند. 650 مرکز تست در 114 کشور جهان آزمون GMAT را برگزار می کنند.
این آزمون به صورت حضوری بوده و چون در کشور ایران برگزار نمی شود شما میتوانید با توجه به شرایط خود، نزدیک ترین کشور را انتخاب کنید.

برای پذیرش در کدام دانشگاه ها به نمره آزمون GMAT نیاز دارید؟

بیش از 7000 برنامه تحصیلی در 2300 دانشگاه و در 110 کشور از آزمون GMAT به عنوان معیار برای پذیرش دانشجویان استفاده می کنند.
برای تحصیل در سطح کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت و کسب و کار ارائه نمره آزمون جی مت بسیار تاثیرگذار است. لیست زیر شامل برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشورهای مختلف است، که نمرات این آزمون را پذیرفته یا جز شرایطی اصلی پذیرش می دانند.

موسسه / دانشگاهکشور
استرالیاموسسه تجارت استرالیا
استرالیادانشگاه ملی استرالیا / دانشکده تحقیقات مدیریت
استرالیادانشگاه Bond / دانشکده تجارت
استرالیادانشگاه مرکزی Queensland
اتریشدانشگاه Johannes Kepler / دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و تجارت
اتریشدانشکده بازرگانی Lauder
اتریشدانشگاه اقتصاد و تجارت وین
بلژیکدانشکده مدیریت Antwerp
بلژیکدانشکده Ghent / دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی
بلژیکانستیتوی مدیریت بین الملل بلژیک / موسسه مدیریت بین الملل
برزیلدانشکده بازرگانی Sao Paulo
برزیلدانشگاه فدرال Rio de Janeiro / دانشکده تحصیلات تکمیلی COPPEAD
کانادادانشگاه Athabasca / دانشکده تجارت
کانادادانشگاه Brock / دانشکده تجارت Goodman
کانادادانشگاه Cape Breton
کانادادانشگاه Carleton / دانشکده بازرگانی Sprott
کاناداموسسه حسابداران رسمی / دانشکده تجارت کالیفرنیا
کاناداکالج نظامی سلطنتی کانادا
کانادادانشگاه آلبرتا / دانشکده تجارت آلبرتا
کانادادانشگاه بریتیش کلمبیا / دانشکده مدیریت UBC Okanagan
چیندانشگاه مرکزی دارایی و اقتصاد / دانشکده بازرگانی
دانمارکدانشکده تجارت کپنهاگ
فنلانددانشگاه Aalto / دانشکده تجارت
فنلانددانشکده اقتصاد Hanken
فرانسهدانشگاه آمریکایی پاریس / دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی
فرانسهدانشکده بازرگانی Audencia
فرانسهGroupe ESC Normandie
آلمانESMT Berlin
آلماندانشگاه علمی کاربردی Esslingen / دانشکده تحصیلات تکمیلی Esslingen
ایرلنددانشگاه شهر دوبلین / دانشکده تجارت
هلنددانشگاه Erasmus / دانشکده اقتصاد Erasmus
نیوزلنددانشگاه صنعتی Auckland / دانشکده تجارت
پرتغالدانشگاه فنی لیسبون
ایالات متحده آمریکادانشگاه ایالتی آلاباما / دانشکده تحصیلات تکمیلی
ایالات متحده آمریکادانشگاه بین المللی Alliant / دانشکده مدیریت و رهبری کالیفرنیا

چگونه می توان در آزمون GMAT ثبت نام کرد؟

بیشتر دانشجویان می توانند با ایجاد حساب کاربری در وبسایت mba.com، در آزمون GMAT شرکت کنند و با تعیین وقت ملاقات از طریق سیستم برنامه ریزی وب، در این آزمون ثبت نام کنند.
هزینه آزمون با توجه به محل برگزاری آزمون متفاوت است. به طور مثال حضور در مراکز آزمون ایالات متحده آمریکا 250 دلار هزینه دارد.

مراکز آزمون جی مت در سراسر جهان وجود دارد. در سراسر آمریکا، داوطلبان می توانند از طریق سایت mba.com مراکز آزمون را پیدا کنند.
این آزمون حدودا هر 16 روز یک بار برگزار می شود. هر شخص در 12 ماه حداکثر 5 بار مجاز به شرکت در آزمون است. داوطبان در بازه زمانی بیش از 12 ماه نیز محدودیت داشته و تنها 8 بار مجاز به شرکت در آزمون هستند.

نحوه ثبت نام در آزمون جی مت | آزمون gmat
نحوه ثبت نام در آزمون جی مت | آزمون gmat

هزینه آزمون GMAT

آزمون GMAT همانند بسیاری از آزمون های مطرح شامل هزینه هایی است. در جدول زیر هزینه های پیش رو و هزینه های احتمالی آزمون جی مت را برای شما آورده ایم.

هزینه خدمات آزمون GMATبر حسب دلار آمریکا
ثبت نام آزمون GMAT250 دلار
گزارش امتیاز پیشرفته (ارسال نمرات به 5 دانشگاه مورد نظر)30 دلار
گزارش امتیاز اضافی (هزینه بابت ارسال نمرات به هر دانشگاه بیشتر از 5 دانشگاه اول)هر کدام 35 دلار
لغو نمره (آنلاین پس از خروج از آزمون)25 دلار
بازپرداخت هزینه ها در صورت لغوبر حسب دلار آمریکا
بیش از 60 روز قبل از آزمونبازپرداخت 100 دلار
15 تا 60 روز قبل از آزمونبازپرداخت 75 دلار
کمتر از 14 روز قبل از آزمونبازپرداخت 50 دلار
کمتر از 24 ساعتهزینه بازپرداخت نمی شود.

شرایط ورود به مرکز آزمون GMAT

برای ورود به مرکز آزمون GMAT جی مت نیاز است، مدارک شناسایی را ارائه دهید. مدارک قابل ارائه بسته به کشور مورد نظر متفاوت است. به همین دلیل باید قبل از ورود به آزمون شرایط کشوری که در آن امتحان برگزار می شود، را بررسی کنید.
در صورتی که بدون مدرک شناسایی وارد مرکز آزمون شوید، اجازه امتحان به شما داده نمی شود. عموما برای ورود به آزمون پاسپورت لازم می باشد اما دقت داشته باشید مدرک شناسایی که در مرکز آزمون ارائه می دهید، باید تاریخ انقضا داشته و معتبر باشد.
حتما باید از طرف دولت صادر شده باشد. کپی مدارک در مراکز آزمون GMAT اعتباری ندارد.

  • پاسپورت (اگر در کشوری خارج از کشور خود باشید.)
  • گواهینامه رانندگی صادر شده از طرف دولت
  • شناسنامه ملی / ایالتی / استانی صادر شده از طرف دولت
  • شناسنامه نظامی

مدرک شناسایی که در مرکز آزمون ارائه می دهید، باید تاریخ انقضا داشته و معتبر باشد. حتما باید از طرف دولت صادر شده باشد. کپی مدارک در مراکز آزمون جی مت اعتباری ندارد.

شرایط ورود به مرکز آزمون GMAT
شرایط ورود به مرکز آزمون GMAT

مراحل شرکت در آزمون جی مت

توصیه می شود حداقل 2 تا 3 ماه قبل از برگزاری آزمون، ثبت نام خود را تکمیل کنید. هنگام تعیین محل و تاریخ آزمون موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • مهلت درخواست برای پذیرش در رشته های مدیریت و تجاری مورد نظر
  • مقررات خاص مرکز آزمون که ممکن است، در رابطه با شما اعمال شود.
  • بررسی مراکز آزمون در نزدیکی شما
  • بررسی مدت زمان آمادگی برای شرکت در آزمون

پس از تعیین محل و تاریخ آزمون باید هزینه های مربوطه را پرداخت کنید. برای شرکت در آزمون می توانید، به صورت آنلاین حساب خود را ایجاد کنید و یا با مرکز خدمات GMAT در نزدیکی خود تماس بگیرید.
هزینه آزمون را می توان از طریق کارت اعتباری، کارت نقدی یا حواله پرداخت کرد. پس از تایید ثبت نام مطمئن شوید، مشخصات شما در فرم ثبت نام با مشخصات کارت شناسایی تطابق دارد. همچنین اطمینان حاصل کنید، که تاریخ و محل آزمون به درستی ثبت شده است.

زمان برگزاری آزمون GMAT

آزمون آنلاین GMAT تقریبا در تمامی روزهای سال قابل ارائه است و زمان خاصی برای آزمون تعیین نشده است. اما اگر مراکز آزمون را انتخاب کرده اید، باید گفت، این مراکز طی یک ماه تاریخ هایی را مشخص کرده و در آن روزها آزمون برگزار می شود.
لازم است، از قبل برای آزمون حضوری ثبت نام کنید. این آزمون به تعداد دفعات زیادی برگزار شده و می توان با توجه به شرایط و آمادگی برای امتحان، در تاریخی مشخص ثبت نام کرد.

برای انتخاب تاریخ آزمون باید از طریق وبسایت رسمی GMAT اقدام کنید. در این وبسایت پس از تعیین مرکز آزمون مورد نظر، تقویمی روی صفحه ظاهر می شود و باید در آن تاریخ مناسب را مشخص کنید.
تعداد دفعات برگزاری آزمون به محل برگزاری و کشور مورد نظر بستگی دارد. ممکن است در برخی مراکز تنها یک بار در ماه آزمون برگزار شود و در برخی مراکز دیگر بیش از 20 بار در ماه امکان ثبت نام وجود داشته باشد.

زمان برگزاری آزمون GMAT
زمان برگزاری آزمون GMAT

محل برگزاری آزمون GMAT

آزمون GMAT در بیش از 100 کشور جهان در طول سال برگزار می شود. GMAT تضمین می کند، که داوطلبان می توانند حداقل هر 30 روز در مراکز آزمون سراسر جهان برای شرکت در امتحان آماده شوند.
برای پیدا کردن مرکز آزمون در نزدیکی خود باید وارد وبسایت رسمی GMAT شوید. با وارد کردن ایالت، شهر و آدرس خود می توانید مراکز آزمون نزدیک را پیدا کنید.
با وارد کردن لوکیشن، نقشه ای از نزدیک ترین مراکز آزمون در وبسایت نمایش داده می شود. پس از انتخاب مرکز آزمون در نزدیکی خود می توانید فرآیند ثبت نام را انجام دهید.

مزایای شرکت در آزمون GMAT

افرادی که به دنبال تحصیل در رشته های مدیریت و بازرگانی بوده و قصد دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی را دارند، با شرکت در آزمون GMAT و دریافت نمرات مناسب، می توانند از مزایای زیادی بهره مند شوند. برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • با شرکت در آزمون GMAT تعهد، انگیزه و توانایی خود را برای موفقیت در دانشگاه های تجاری نشان می دهید.
  • مهارت های مربوط به تفکر انتقادی و استدلال، دو مهارت مرتبط با رشته های برتر کسب و کار هستند و در آزمون جی مت این مهارت ها ارزیابی می شود.
  • در این آزمون با توجه به نمرات و ارزیابی شما، توصیه هایی ارائه می شود و می توانید بهترین برنامه تحصیلی را انتخاب کنید.
  • پتانسیل درآمد شما افزایش پیدا کرده و فرصت های بیشتری در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته ایجاد می شود.
  • موسسات آموزش مدیریت و بازرگانی در نهایت برای تصمیم گیری و پذیرش دانشجویان، به آزمون GMAT اعتماد می کنند.
  • محدودیت سنی مشخصی برای این آزمون وجود ندارد. بنابراین شما حتی می توانید، پس از سال ها تخصص در این آزمون شرکت کنید.
  • نمره دریافت شده به مدت 5 سال اعتبار دارد. شما می توانید در این بازه 5 ساله برای دوره های MBA درخواست دهید.

مزایای شرکت در آزمون GMAT
مزایای شرکت در آزمون GMAT

معایب شرکت در آزمون جی مت

شرکت در آزمون جی مت علاوه بر مزایای ذکر شده، معایبی هم برای داوطلبان دارد. البته برای افرادی که به دنبال تحصیل در برترین دانشگاه های جهان هستند، این چالش ها قابل چشم پوشی است.

  • این آزمون نسبتا گران است. در صورتی که بخواهید، مجدد در این آزمون شرکت کنید، باید تمامی این هزینه ها را دوباره پرداخت کنید.
  • مراحل لازم برای آماده سازی آزمون GMAT حداقل 3 تا 4 ماه زمان نیاز دارد.
  • زمان این آزمون طولانی بوده و مدت زمان زیادی باید در مقابل صفحه نمایش بود. این موضوع می تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد.

ساختار آزمون GMAT

آزمون GMAT دارای 4 بخش جداگانه با زمان بندی مشخص است. کل زمان امتحان 3 ساعت و 7 دقیقه است. در طول آزمون این فرصت را دارید، که از دو وقفه 8 دقیقه ای برای استراحت استفاده کنید.
4 بخش این آزمون به صورت زیر است. در ادامه هر بخش را به طور کامل به شما توضیح می دهیم. در جدول زیر می توانید، محدوده زمانی و امتیاز هر بخش از آزمون جی مت را مشاهده کنید.

بخش های آزمونزمان هر بخشتعداد سوالاتنوع سوالاتامتیاز هر بخش
ارزیابی نگارشی تحلیلی30 دقیقه1 سوالتحلیل یک استدلال0 تا 6 (با افزایش 0.5 امتیاز)
استدلال یک پارچه30 دقیقه12 سوالتفسیر بصری، تحلیل جدول، استدلال چند منبعی، تجزیه و تحلیل دو قسمتی1 تا 8 (با افزایش 1 امتیاز)
مهارت محاسباتی62 دقیقه31 سوالمحاسبه داده ها، حل مسئله6 تا 51 (با افزایش 1 امتیاز)
مهارت کلامی65 دقیقه36 سوالدرک مطلب، استدلال انتقادی، تصحیح جمله6 تا 51 (با افزایش 1 امتیاز)

آزمون GMAT این مزیت را دارد، که می توان برای کنترل بهتر و انعطاف پذیری بیشتر، یکی از 3 گزینه زیر را با توجه به نقاط قوت انتخاب کرد.

ارزیابی نگارشی تحلیلی (Analytical Writing Assessment)

این بخش توانایی شما در تفکر انتقادی و برقراری ارتباط از طریق ایده ها را ارزیابی می کند. این بخش شامل تجزیه و تحلیل استدلال و مباحث مربوطه است.
این مباحث عمومی بوده و می تواند در زمینه تجارت یا موضوعات متنوع دیگر باشد. در این بخش باید از شواهد استفاده کرده و بهترین پاسخ را بدهید.
ایده شما باید منظم و توسعه یافته باشد. ارزیابی استدلال شما به این صورت است، که هم افراد آموزش دیده پاسخ را بررسی کرده و هم الگوریتم های مربوطه نمره گذاری می کنند.
اگر بین نمره الگوریتم و نمره انسانی اختلاف زیادی وجود داشته باشد، امتیاز توسط یک متخصص ارزیابی دوباره بررسی می شود.

ساختار آزمون GMAT
ساختار آزمون GMAT

استدلال یکپارچه (Integrated Reasoning)

توانایی شما در تجزیه و تحلیل داده ها و ارزیابی اطلاعات ارائه شده در چندین قالب ارزیابی می شود. در این بخش باید با استفاده از یک پارچه سازی داده ها، مشکلات پیچیده را حل کرد. هدف از دوره های MBA توسعه و رشد رهبران آینده است. یکی از مهم ترین مهارت هایی که می توانید برای پذیرش در این دوره ها نشان دهید، توانایی در دریافت مقادیر زیاد داده و تصمیم گیری صحیح است.

شما در این بخش باید اطلاعات بصری، متن و اعداد را بررسی کنید. اطلاعات مربوطه از منابع مختلف را ارزیابی کرده و روابط و پیوستگی اطلاعات را سازمان دهید. برای حل مشکلات پیچیده باید اطلاعات را به صورت درست ترکیب کنید.

مهارت محاسباتی (Quantitative Reasoning)

در این بخش توانایی شما در تجزیه و تحلیل داده ها و نتیجه گیری با استفاده از مهارت های استدلالی ارزیابی می شود. توانایی در ریاضیات، حل مسائل محاسباتی، تفسیر داده ها و اطلاعات بصری، در کسب نمره تاثیر بسزایی دارد.
در این بخش 2 نوع سوال وجود دارد؛ شامل حل مسئله و محاسبه داده ها. هر دو نوع سوال نیاز به دانش ریاضی، جبر در حد ابتدایی و مفاهیم هندسه دارد.
دشواری سوالات بیشتر مربوط به مهارت های تحلیلی و منطق است. از لحاظ مهارت های اساسی ریاضی، سوالات راحت هستند. توجه داشته باشید، در این بخش نمی توانید از ماشین حساب استفاده کنید.

مهارت کلامی (Verbal Reasoning)

توانایی شما در خواندن و درک مطلب نوشتاری، ارزیابی استدلال ها و تصحیح مطالب نوشته شده برای تطابق با زبان انگلیسی بررسی می شود. ارزیابی استدلال ها و بیان ایده های موثر به صورت نوشتاری و به زبان انگلیسی انجام می گیرد.  
در این بخش 3 نوع سوال وجود دارد. شما باید به سوالات درک مطلب، استدلال انتقادی و تصحیح جملات پاسخ دهید. برای پاسخ گویی به این سوالات به دانش تخصصی در زمینه ای خاص نیاز ندارید.

در قسمت درک مطلب، توانایی شما در درک کلمات و عبارات، درک روابط بین نکات قابل توجه، نتیجه گیری و پیگیری مفاهیم ارزیابی می شود. در بخش استدلال انتقادی توانایی در استدلال، ارزیابی و تدوین یک برنامه عملیاتی بررسی می شود.
در بخش تصحیح جمله، دو جنبه گسترده مهارت زبان بررسی می شود. بخشی از سوالات جملاتی را از شما می خواهند، که از نظر دستوری و ساختاری مناسب هستند. بخش دیگر جملاتی است، که یک ایده یا رابطه واضح را بیان می کند.

مهارت کلامی (Verbal Reasoning) در آزمون جی مت
مهارت کلامی (Verbal Reasoning) در آزمون جی مت

نحوه ارائه سوالات در آزمون GMAT

بخش های مهارت کلامی و مهارت محاسباتی در آزمون GMAT سازگار با رایانه است. در این حالت پتانسیل شما با درجه دقت بالاتری ارزیابی می شود. همین موضوع باعث می شود، نمرات مورد اعتمادی برای پذیرش در رشته های بازرگانی ارائه شود.

نحوه آزمون در این بخش ها به این صورت است، که در اولین سوال در بخش مهارت کلامی یا محاسباتی، با چالش متوسطی روبرو خواهید شد. با پاسخ دادن به هر سوال، رایانه برای شما نمره ای در نظر می گیرد. رایانه با توجه به پاسخ شما به سوالات قبلی، سوال بعدی را انتخاب می کند.
در صورتی که به سوال اول درست پاسخ دهید، رایانه معمولا سوال سخت تری را انتخاب می کند. اما اگر پاسخ سوال اول اشتباه باشد، سوال بعدی راحت تر خواهد بود.
این فرآیند تا انتها با استفاده از پاسخ های قبلی ادامه پیدا می کند، تا بخش مورد نظر تکمیل شود. با این روش رایانه ارزیابی دقیقی از توانایی های شما در آن موضوع خواهد داشت.

توجه داشته باشید، با توجه به این که رایانه با استفاده از پاسخ شما، سوالات بعدی را انتخاب می کند، نمی توانید سوالات را رد کرده یا به آن ها بازگردید و پاسخ را تغییر دهید.

نحوه امتیازدهی در آزمون GMAT

داوطلبان آزمون GMAT در پایان 5 نمره مجزا دریافت می کنند. این نمرات مربوط به بخش ارزیابی نگارشی تحلیلی، استدلال یک پارچه، مهارت محاسباتی، مهارت کلامی و نمره کل که بر اساس عملکرد در بخش های کلامی و محاسباتی است، می باشد.
همان طور که در جدول بالا ذکر کردیم، نمرات در بخش ارزیابی نگارشی تحلیل از 0 تا 6، در بخش استدلال یک پارچه از 1 تا 8 و در بخش های مهارت کلامی و محاسباتی هر کدام از 0 تا 60 تعریف می شوند. در این بخش نمرات زیر 6 و بالاتر از 51 بسیار نادر است.

امتیازات کلی از حداقل 200 تا حداکثر 800 است و در فواصل 10 امتیازی محاسبه می شود. نمره کل بر اساس دقت داوطلب در پاسخ به سوالات و همچنین سطح دشواری سوالات در بخش های کلامی و محاسباتی تعیین می شود.
همانطور که قبلا گفتیم، سختی و آسانی سوالات در این دو بخش به نحوه پاسخ دهی شما به سوالات قبلی بستگی دارد.

میانگین نمره کلی GMAT بین ژانویه 2015 تا دسامبر 2017 نمره 561.27 از 800 بود. کسب نمره 590 در آن بازه زمانی، نشان دهنده عملکردی بالاتر از 52٪ از شرکت کنندگان بوده است.

نحوه امتیازدهی در آزمون GMAT
نحوه امتیازدهی در آزمون GMAT

گزارش نمرات در آزمون جی مت

پس از پایان آزمون می توانید گزارشی غیر رسمی از نمرات خود دریافت کنید. این نمرات در 5 بخش عنوان می شود. شما پس از مشاهده نمرات 2 دقیقه فرصت دارید، که تصمیم بگیرید، نمرات را تایید یا لغو کنید.
اگر زمان شما منقضی شود، امتیاز آزمون لغو می شود. توصیه می کنیم، قبل از برگزاری آزمون، تعیین کنید، که حداقل چه نمره ای برای شما مورد قبول است.

سخن پایانی آزمون جی مت

آزمون جی مت و نحوه برگزاری آزمون در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد تحصیل در رشته های مدیریت، بازرگانی و تجارت را داشته و می خواهید، در کشورهای اروپایی یا آمریکا تحصیل کنید، این آزمون مزایای زیادی برای شما به همراه دارد.
در این مطلب در مورد مزایای آزمون GMAT، نحوه ثبت نام، نوع سوالات امتحان و نحوه امتیاز دهی در این آزمون توضیحات کاملی ارائه شد. همچنین در مورد هزینه ثبت نام و هزینه های جانبی اطلاعاتی عنوان شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آزمون GMAT می توانید، با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید، سوالات خود را در بخش دیدگاه مطرح کرده و پاسخ آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول آزمون GMAT

✳️ ساختار آزمون GMAT چیست؟

1. ارزیابی نگارشی تحلیلی (Analytical Writing Assessment)
2. استدلال یکپارچه (Integrated Reasoning)
3. مهارت محاسباتی (Quantitative Reasoning)
4. مهارت کلامی (Verbal Reasoning)

✳️ محل برگزاری آزمون GMAT جی مت کجاست؟

آزمون GMAT در بیش از 100 کشور جهان در طول سال برگزار می شود. GMAT تضمین می کند، که داوطلبان می توانند حداقل هر 30 روز در مراکز آزمون سراسر جهان برای شرکت در امتحان آماده شوند و…

✳️ شرایط ورود به مرکز آزمون جی مت چیست؟

1. پاسپورت (اگر در کشوری خارج از کشور خود باشید.)
2. گواهینامه رانندگی صادر شده از طرف دولت
3. شناسنامه ملی / ایالتی / استانی صادر شده از طرف دولت
4. شناسنامه نظامی

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اروپا تحصیل در اروپا

شما هم رویای تحصیل در اروپا را دارید؟ می دانید که سالانه میلیون ها دانشجو از  سراسر جهان،...

تحصیل دندان پزشکی در قبرس تحصیل دندان پزشکی در قبرس

رشته های علوم پزشکی از جمله دندان پزشکی از محبوبیت خاصی در بین تعداد زیادی از مردم برخوردار...

تحصیل دندانپزشکی در کانادا تحصیل دندانپزشکی در کانادا

همان طور که می دانید مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راه های مهاجرتی است که در سال های اخیر متقا...

نظرات کاربران
Call Now Button