آزمون IMAT ایتالیا و شرایط ثبت نام در آزمون در این مقاله مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت. افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی دارند، باید این آزمون را بدهند.
لذا آمادگی برای آزمون و شرکت در آن، ذهن افراد متقاضی را با سوالاتی از این قبیل درگیر خواهد کرد. در این مقاله به طور کامل در مورد منابع و ساختار آزمون توضیح داده ایم، تا انتها همراه ما باشید تا جواب تمام سوالاتتان را بگیرید.

شرایط ثبت نام آزمون آیمت

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آزمون آیمت IMAT ایتالیا

حروف اختصار IMAT، مخفف عبارت “International Medical Admissions Test” است. آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT)، یک آزمون استعداد است که به عنوان بخشی از مراحل پذیرش در برخی از دانشگاه های ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد.
از این تست بعضا به اشتباه آزمون پذیرش پزشکی ایتالیا نام برده شده است در صورتی که این آزمون بخشی از مراحل پذیرش در دانشگاه ها در رشته پزشکی می باشد.
این آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا (MIUR) همراه با آزمون پذیرش ارزیابی کمبریج) که آزمون های پذیرش را برای دانشگاه های انگلستان انجام می دهد)، انجام می شود.
معمولا این دانشگاه ها از دوره های کارشناسی پذیرش دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شود و برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است.

متقاضیان تحصیل از طریق آزمون IMAT ایتالیا و قبولی در آن می توانند در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، جراحی و گرایش های مربوط به رشته پزشکی، در دانشگاه های ایتالیا پذیرش تحصیلی دریافت نمایند.
قبولی در این آزمان برای ورود به دانشگاه های ایتالیا اجباری است. با توجه به این که دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در این کشور تدریس می شوند، متقاضیان بسیاری قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند و به دلیل هزینه های پایین زندگی و شهریه دانشگاه های ایتالیا به خصوص دانشگاه های دولتی، دانشجویان بسیاری نیز از داخل اتحادیه اروپا در این رقابت شرکت می کنند.
به طوری که 70 درصد ظرفیت دانشگاه های پزشکی انگلیسی زبان ایتالیا به دانشجویان اتحادیه اروپا اختصاص دارد و ظرفیت باقی مانده 30 درصدی، رقابت را برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا سخت می کند. متقاضیان باید نمره لازم را از این آزمون کسب نمایند تا در پذیرش دانشگاه های پزشکی ایتالیا مورد ارزیابی قرار گیرند.

آزمون IMAT ایتالیا چیست؟ | منابع آزمون آیمت

پادکست آزمون IMAT ایتالیا

از شما دعوت می کنیم برای اطلاعات تکمیلی حتما این پادکست را که توسط کارشناس ارشد موسسه آماده شده است، گوش دهید.

مدارک مورد نیاز برای آزمون IMAT

مدارکی جهت شرکت در آزمون IMAT مورد نیاز است که قبل از ثبت نام فرد متقاضی باید آنها را ارائه دهد. اولین مدرک مورد نیاز، پایان تحصیلات دبیرستان و ارائه مدرک دیپلم است.
در صورتی شخص می تواند در این آزمون شرکت نماید که تحصیلات مدرسه را به اتمام رسانده باشد. چیز دیگر که نیاز به مدرک برای اثبات در هنگام ثبت نام دارد، گواهینامه ای از سطح دانش زبان انگلیسی متقاضی است زیرا این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود. پس شرکت کننده باید سطح خوبی از زبان انگلیسی را دارا باشد تا مفهوم آزمون را درک نماید.

متقاضی شرکت در آزمون حتما باید دارای پاسپورت معتبر باشد و تاریخ انقضای آن مهلت داشته باشد. در هنگام آزمون IMAT داشتن اصل پاسپورت از الزامات به حساب می آید و به هیچ عنوان کپی آن مورد قبول واقع نمی شود.
پس از ثبت نام برای آزمون برای متقاضی یک ایمیل ارسال می شود. همچنین پس از پرداخت هزینه نیز ایمیل دیگری برای متقاضی ارسال می شود که در روز برگزاری آزمون، داوطلب شرکت در آزمون IMAT باید کپی هر دو ایمیل را به همراه داشته باشد.

مشاوره و تماس
021-72207
مدارک مورد نیاز برای آزمون IMAT

آمادگی برای آزمون آیمت

آزمون آیمت در واقع سطح دانش عمومی و علمی افراد را مورد ارزیابی قرار می دهد. به همین منظور متقاضیان برای شرکت در این آزمون باید خود را آماده کنند به نحوی که بتوانند در این آزمون سربلند بیرون آیند.
برای آمادگی در آزمون IMAT نیازی نیست اطلاعات و دانشی فراتر از آنچه برای پذیرش در دانشگاه های کشور مبدا است، داشت. زیرا برای پذیرش در سطح کارشناسی است و اطلاعات مربوط به سطح دبیرستان کفایت می کند. اما ممکن است سطح دروس در هر کشور متفاوت باشد از این رو منابعی را نیز برای مطالعه معرفی می نمایند.

سوالات آزمون IMAT ایتالیا اغلب از دروس مقطع دبیرستان مانند ریاضیات، علوم زیستی، شیمی، زبان انگلیسی در سطح کتاب های دبیرستان طراحی می شود. هرچه فرد متقاضی سطح دانش خود را بالاتر ببرد می تواند در این آزمون موفق تر باشد.
اما از آن جایی که آزمون IMAT به زبان انگلیسی برگزار می شود، تسلط به زبان انگلیسی از مهمترین نکات برای این آزمون به شمار می آید.

منابع آزمون IMAT ایتالیا

منابعی که برای مطالعه در اختیار افراد قرار می گیرد، می تواند آمادگی متقاضیان را برای شرکت در آزمون بالاتر ببرد. افراد متقاضی زمان زیادی را باید صرف مطالعه منابع بپردازند تا خود را آماده شرکت در آزمون نمایند و اگر از منابع معتبر استفاده کنند، در این راه موفق تر خواهند بود.
دوره ها و کلاس های بسیاری در این مسیر برگزار و اعلام می شود. یکی از کلاس های مشهور آزمون IMAT دوره هایی است که به صورت آنلاین برگزار می شود. این کلاس ها توسط اساتید برجسته و معتبر آکسفورد و کمبریج به صورت مجازی ارائه می شود که معمولا 30 ساعت کلاس به صورت مجازی به داوطلبان ارائه می گردد.

دوره های دیگری نیز به صورت ویدیویی در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. این دوره ها دارای بیش از 60 ویدیو آموزشی هستند که در ساعات طولانی به تدریس پرداخته اند.
همچنین آزمون آیمت را برای افراد شبیه ساز می کنند و بیش از 1000 نمونه سوال در اختیارشان قرار می دهند تا داوطلب را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.
دوره دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر این امکانات، کلاس های رفع اشکال نیز برای داوطلبان برگزار می نماید که اساتید برجسته ای در آن حضور خواهند داشت و می توان به دوره های Harvey اشاره نمود.

منابع آزمون IMAT ایتالیا

وب سایت های مشهوری نیز وجود دارد که بسته ها و منابع خوبی را در اختیار متقاضیان شرکت در آزمون IMAT ایتالیا قرار می دهند که می توان به سایت MIUR و Avicenna Elite Club اشاره کرد.
علاوه بر نمونه سوالات آزمون های IMAT سال های قبل، بهترین منابع برای آزمون بین المللی IMAT کتاب های زیر هستند که توسط وب سایت رسمی وزارت آموزش ایتالیا معرفی شده اند:

  • IMAT Alpha Test (Medical in Inglese)
  • Per la Preparazione ai test di accesso in Medicina e Chirugia
  • Thinking Skills critical Thinking and Problem Solving
  • 1200 Quiz (نمونه سوالات و پاسخ نمونه سوالات آزمون آیمت از انتشارات آلفا تست)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به ایتالیا کلیک کنید.

ساختار آزمون آیمت ایتالیا و محتوای آزمون

آزمون آیمت ایتالیا یک آزمون 100 دقیقه ای است که به زبان انگلیسی و به شکل کاغذی برگزار می شود. به طور کلی آزمون از 60 سوال 5 گزینه ای تشکیل شده است که یک گزینه درست دارد.
ساختار و تقسیم بندی سوالات آزمون IMAT به چهار بخش تقسیم می شود که به شرح زیر است:

ساختار آزمون آیمت ایتالیا
  • بخش اول استدلال منطقی و دانش عمومی (Logical Reasoning and General Knowledge): این بخش مهارت های عمومی را در حل مسئله جدید و نو علمی، درک استدلال، نتیجه گیری های علمی، تجزیه و تحلیل داده ها مورد ارزیابی قرار می دهد.
    از سوی دیگر دانشجویان برای دفاع از یافته های علمی خود نیز نیازمند تفکر انتقادی و مهارت های حل مساله هستند.
    دانش عمومی از 22 سوال چند گزینه ای (تستی) تشکیل شده است. 2 سوال در زمینه دانش عمومی و 20 سوال در زمینه استدلال منطقی.
  • بخش دوم دانش علمی زیست شناسی (Biology): این بخش توانایی متقاضیان را در دانش علمی زیست شناسی مورد آزمایش قرار می دهد.
    سوالات این بخش عموما در رابطه با موجودات زنده، اهمیت اتصالات قوی در بدن موجودات زنده، نقش آنزیم‌ها، ژنتیک مندلی، ژنتیک کلاسیک، ژنتیک مولکولی، ساختار DNA و تکثیر، کد ژنتیکی و ترجمه آن، سنتز پروتئین، DNA پروکاریوت، ساختارهای کروموزومی، ژنتیک انسانی، بیماری های ارثی، بیوتکنولوژی: DNA نوترکیب و برنامه های بالقوه بیوتکنولوژی، نظریه تکامل ژنتیک، آناتومی و فیزیولوژی حیوانات و انسانها، بافت های حیوانی آناتومی، تئوری و غشاء سلول و غیره طرح می گردد که شامل هجده سوال پنج گزینه ای می شود.
  • بخش سوم دانش علمی شیمی (Chemistry): این بخش نیز توانایی و مهارت متقاضیان در دانش علمی شیمی را ارزابی می کند. سوالات این بخش بیشتر با موضوعاتی مانند مواد تشکیل ‌دهنده ماده، ذرات اولیه، ایزوتوپ ها، ساختار اتمی عناصر، جدول تناوبی عناصر، فلزات و غیر فلزات، روابط بین ساختارهای الکترونیکی، موقعیت عناصر در جدول تناوبی، خواص پیوندهای شیمیایی، پیوندهای یونی، پیوندهای کووالانسی، الکترونگاتیویتی، شیمی معدنی، نامگذاری و خواص اصلی ترکیبات معدنی، واکنش های شیمیایی و استوکیومتری، وزن های اتمی و مولکولی، انواع مختلف واکنش های شیمیایی، حلال ها، اکسیداسیون و مفاهیم آن، اسیدها و بازها، اصول شیمی آلی، پیوندهای بین اتم های کربن، فرمول مولکولی آنها، الکل، اترها، آلدئیدها، کتون ها، اسیدهای کربوکسیلیک، استرها، آمیدها، ساختار اتمی، پیوند های شیمیایی و غیره مرتبط است که شامل دوازده سوال پنج گزینه ای می شود.
  • بخش چهارم دانش علمی فیزیک و ریاضیات (Physics and Mathematics ): این بخش همانند بخش های قبل از نظر دانش علمی در زمینه فیزیک و ریاضیات، داوطلبان را مورد ارزیابی قرا می دهد.
    سوالات این بخش مرتبط با موضوعاتی مثل سیستم‌ های متریک،‌ جبر و احتمال، اعداد طبیعی، اعداد صحیح، مقیاس، تناسب، درصد، لگاریتم، تعاریف جبری، معادلات، توابع، مثلثات، توابع معکوس، هندسه، سینوس، کسینوس، فرمول های مثلثاتی، مثلث دکارتی، معادلات خط، مفاهیم خطوط موازی، پارابولا، هیبرالی، بیضی، قضیه فیثاغورس.احتمال و آمار، توزیع های فراوانی و نمایش های گرافیکی، فرکانس و احتمال.
    انواع حرکت‌ ها، برآیند‌های برداری، مبحث فشار و مطالب فیزیک پایه و غیره طراحی می گردد که شامل هشت سوال 5 گزینه ای می شود.
ساختار آزمون آیمت ایتالیا و محتوای آزمون

نحوه امتیاز بندی آزمون IMAT ایتالیا برای تحصیل پزشکی

متقاضیان در 100 دقیقه زمانی که در اختیار دارند می توانند به این 60 سوال مطرح شده پاسخ دهند. داوطلبان در صورتی که به یک پاسخ صحیح دهند 1.5 امتیاز دریافت می کنند، در صورتی که یک سوال بدون پاسخ داشته باشند 0 امتیاز را به همراه دارد و اما در صورتی که یک پاسخ اشتباه داشته باشند، 0.4 امتیاز از امتیاز نهایی آنها کسر خواهد شد.
لازم به ذکر است که نمره هر بخش به طور جداگانه محاسبه می شود، سپس ترکیب و رتبه بندی می شود. اگر دو داوطلب نمره ترکیبی یکسانی داشته باشند، فردی که در بخش اول یعنی استدلال منطقی و دانش عمومی، نمره بالاتری کسب کرده باشد، در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت.

اما اگر در بخش یک استدلال منطقی و دانش عمومی نیز نمره یکسانی کسب کرده باشند، رتبه بندی و کسب امتیاز بر اساس نمره های دانش علمی زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک انجام می گیرد و هرچه نمره بالاتر باشد فرد در این مرحله می تواند امتیاز بالاتری کسب کند.
اما اگر نمرات 2 داوطلب در این دو بخش نیز یکسان بود، داوطلبی که دارای مدرک زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS با نمره بالاتر مورد قبول واقع می شود و امتیاز بیشتری کسب می کند.

سقف نمره قبولی در این آزمون 90 است. متقاضیانی که از اتحادیه اروپا در این آزمون شرکت کرده باشند برای پذیرش به حداقل نمره قبولی 20 امتیاز نیاز دارند و اگر امتیازشان زیر 20 نمره شود شانس خود را برای پذیرش از دست خواهند داد.
اما برای افراد متقاضی که از خارج از اتحادیه اروپا در این آزمون شرکت کرده باشند کافی است که نمره ای بالاتر از صفر دریافت کنند تا به عنوان نمره قبولی مورد قبول واقع شود. این آزمون با داشتن نمره منفی در سوالات خود، می تواند گرفتن نمره صفر را نیز دشوار کند زیرا داوطلب با داشتن پاسخ های اشتباه می تواند نمره منفی نیز داشته باشد.

شرایط پذیرش تحصیل پزشکی از طریق آزمون آیمت

با توجه به این که تحصيل در رشته هاى گروه پزشكى که به زبان انگليسى در ايتاليا تدریس می شود، يكى از بهترين و ارزان ترين راه های تحصیل به شمار می رود، تقاضا برای پذیرش و شرکت در آزمون IMAT ایتالیا بسیار زیاد است.


شرط اولیه برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ایتالیا و شرکت در آزمون IMAT برای تحصیل پزشکی، داشتن حداقل 17 سال سن است. متقاضی شرکت در آزمون آیمت باید دوره 12 ساله تحصیلات مدرسه خود را به اتمام رسانده باشد و مدرک دیپلم خود را در دست داشته باشد.
از آنجایی که این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود، برای داوطلبان بین المللی داشتن مدرکی که ثابت کند شخص مهارت و دانش لازم را در زبان انگلیسی را دارا باشد، از الزامات است.

زمان برگزاری آزمون در ماه سپتامبر هر سال انجام می شود که ثبت نام به طور معمول در ماه ژوئن یا جولای برای حدود 2 تا 3 هفته صورت می پذیرد. لذا برای ثبت نام در تاریخ تعیین شده می توان توسط خود دانشگاه اقدام به ثبت نام نمود.
اگرچه می توان با استفاده از این آزمون برای بیشتر از یک دانشگاه نیز اقدام نمود. هزينه شركت در آزمون IMAT، 130 يورو که معادل 164 دلار آمریکا است، باید توسط متقاضیان پرداخت شود.
آزمون IMAT بر خلاف آزمون های TOEFL و IELTS که چند بار در سال برگزار می شود، تنها یک بار در سال برگزار می شود اما متقاضیان محدودیتی در دفعات شرکت در آن را ندارند و هر سال می توانند با شرکت در این آزمون، شانس خود را امتحان کنند.

شرایط پذیرش تحصیل پزشکی از طریق آزمون آیمت

کشورهای برگزار کننده آزمون IMAT ایتالیا

آزمون IMAT در بین اکثر کشور های جهان دارای اعتبار است به طوری که در بیش از 20 کشور جهان و بیش از هزاران موسسه، این آزمون برگزار می شود.
چنانچه متقاضی در هر کدام از کشور های مورد تایید کشور ایتالیا در این آزمون شرکت نماید، برای کشور ایتالیا نیز دارای اعتبار خواهد بود. برخی از کشور هایی که برگزار کننده آزمون IMAT ایتالیا هستند و مورد تایید کشور ایتالیا می باشند شامل:

کشورهای برگزار کننده آزمون IMAT ایتالیا


لیست مراکز و کشور های برگزار کننده آزمون IMAT را می توان از سایت معتبر دولتی MIUR و universitaly.it دریافت نمود. در هنگام ثبت نام در آزمون متقاضیان می توانند کشور مورد نظر خود، یا نزدیک ترین کشور به محل زندگی خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است مشخصات مراکز آزمون IMAT در هر کشور با یکدیگر تفاوت دارد و پس از ثبت نام متقاضی در یکی از مراکز، اطلاعات تکمیلی درباره زمان و نحوه برگزاری آزمون IMAT از طریق ایمیل را برای او ارسال می نمایند.
نتیجه آزمون آیمت به تفکیک نمره کسب شده در هر یک از بخش های علمی و عمومی ارزیابی شده و در وبسایت وزارت آموزش ایتالیا اعلام می گردد.
با توجه به این که همه شرکت کنندگان قبول شده در آزمون، در دانشگاه مورد نظرشان ثبت نام نمی کنند، چنانچه فردی در این آزمون پذیرفته نشد، می تواند در زمان تکمیل ظرفیت مجاز به ثبت نام در دانشگاه شد. این اسامی یک هفته بعد از زمان ثبت نام اعلام می گردد.

آزمون بین المللی آیمت ایتالیا –مشاوره و اطلاعات آزمون آیمت ایتالیا

مشاوره و اطلاعات آزمون آیمت ایتالیا عبارتند از :

  • اطمینان حاصل کنید که شما در زمان مشخص حضور پیدا می کنید.
  • تاریخ، زمان و محل آزمون خود را بدانید و قبل از تایم مشخص شده، برسید.
  • به ناظر گوش دهید و به دنبال دستورالعمل ها باشید.
  • اگر شما مطمئن نیستید که چه کار کنید یا اگر شما نیاز به ترک اتاق آزمون برای یک استراحت جهت توالت دارید، دست خود را بالا برده و مراقب را متوجه خود بسازید.  ناظر به کمک شما خواهد آمد.
  • با دقت دستورالعمل ها را بخوانید و آن ها را روی پرسش نامه و پاسخ نامه دنبال کنید.

پذیرش در دانشگاه های پزشکی ایتالیا از طریق آزمون آیمت

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی، پس از قبولی در آزمون آیمت می توانند در دانشگاه های ایتالیا که رشته های پزشکی و زیر شاخه اش را به زبان انگلیسی تدریس می کنند، موفق به اخذ پذیرش شوند.
اگرچه آزمون IMAT یکی از مراحل ارزیابی در این دانشگاه ها می باشد. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا رقابت سختی با داوطلبان اتحادیه اروپا دارند.
به طوری که 70 درصد ظرفیت دانشگاه های پزشکی انگلیسی زبان ایتالیا به دانشجویان اتحادیه اروپا اختصاص دارد و ظرفیت باقی مانده 30 درصدی، رقابت را برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا سخت می نماید.

از این رو میزان امتیاز ها و رتبه بندی برای هر یک به صورت جداگانه است بنابراین حداقل نمرات نیز برای ورود به هر دانشگاه متفاوت خواهد بود. برخی از دانشگاه های ایتالیایی که دوره‌ های پزشکی و جراحی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، به شرح زیر است:

نام دانشگاه های ایتالیا  ظرفیت دانشجویان اتحادیه اروپاظرفیت دانشجویان خارج از اتحادیه اروپانمره قبولی
دانشگاه ساپینزا رم Sapienza University of Rome38 نفر10 نفر50
دانشگاه میلان University Of Milan35 نفر25 نفر60
دانشگاه بلونیا University of Bologna75 نفر20 نفر52
دانشگاه پادوا University of Padua54 نفر26 نفر49
دانشگاه تورین University of Turin70 نفر32 نفر49.2
دانشگاه میلان-بیکوکا University of Milan-Bicocca22 نفر16 نفر54
دانشگاه تورورگاتا رم university of rome tor vergata15 نفر10 نفر53
دانشگاه ناپل فدریکو دوم University of Naples Federico II15 نفر25 نفر52
دانشگاه باری University of Bari42 نفر8 نفر31
دانشگاه پاویا University of Pavia70 نفر40 نفر53
دانشگاه مسینا University of Messina  30 نفر42 نفر36
دانشگاه پارما University of Parma36 نفر40 نفر50
دانشگاه مارکه Università Politecnica delle Marche20 نفر25 نفر43

لیست منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا

لیست منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا به صورت زیر می باشد:

  • دانش عمومی و استدلال منطقی

قسمت اول منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا شامل مشکلات عمده ی منطقی، تجزیه و تحلیل متن و نمودار ها ، سوالات تفسیر جداول می باشد. در سال ۲۰۱۱ این بخش شامل حداقل 5 سوال بود که می توانست به عنوان  “دانش عمومی” ( سیاست های اتحادیه اروپا ، تاریخ) در نظر گرفته شود، که به طور کامل در سال 2012 وجود نداشت، اما در سال 2013 ، 5 سوال از دانش عمومی مطرح شده است . به هر حال، تعداد سوالات “دانش عمومی” نیز بزرگترین تفاوت را  بین نسخه های ایتالیایی و انگلیسی آزمون دارد.

  • بخش دانش علمی آزمون پزشکی آیمت ایتالیا

بخش دانش علمی آزمون پزشکی  آیمت ایتالیا ، قسمتی است که در آن آماده سازی شما یک نقش حیاتی را بازی می کند.۴ موضوع علمی به صورت تاریخی به صورت نا برابر تقسیم شده است. به عبارتی که شما احتمالا بسیاری از زمان و تلاش خود را بر روی دو موضوع اول (زیست شناسی و شیمی) متمرکز می کنید، با وجود این ممکن است این یک حرکت هوشمندانه باشد که از درس ریاضی هم  غافل نشوید به دلیل اینکه این بخش ممکن است در قسمت حل مسئله مفید باشد.
اگر شما هیچ گونه پس زمینه ای در فیزیک ندارید، عاقلانه نیست که  به صرف زمان در آن مشغول شوید،  زیرا تنها 6 سوال در مورد آن در کل آزمون (80 سوال) وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایتالیا موسسه آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ایتالیا ” بیاندازید.

منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا
منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا

منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا – تاثیر درس زیست شناسی در آزمون پزشکیآیمت ایتالیا

تاثیر درس زیست شناسی در آزمون پزشکی آیمت ایتالیا  به دلیل اینکه پرسش ها نیاز درک خوبی در زمینه های مختلف دارند. در سال 2011 بیشتر سوالات در رابطه با ژنتیک و بیوشیمی بودند، در حالی که در سال 2012 یک توزیع متعادل تر در رابطه با 4 موضوع مهم وجود داشت .

منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا– تاثیر ریاضی و فیزیک در آزمون پزشکیآیمت ایتالیا

تاثیر ریاضی و فیزیک در آزمون پزشکی آیمت ایتالیا به شرح زیر است:

  • ریاضی

هر چند که این بخش کوچکی است، به نظر می رسد بین سال های مختلف نسبتا پایدار مانده است. شما همیشه برخی از پرسش های ساده را در هندسه، آمارو  احتمال، معادلات و مثلثات  پیدا خواهید کرد، بنابراین  ممکن است ارزش داشته باشد که یک نگاه سریع به آن داشته باشید.

  • فیزیک

این بخش نیز تقریبا به همان صورت مشابه می باشد. در سال 2011 سوالات فیزیک پایه ی بیش تری از سال 2012 وجود داشت. به هر حال شما می توانید همیشه حداقل یک سوال برق، 1-2 سوال مکانیک و ترمودینامیک پیدا کنید.

سخن پایانی

در صورتی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و زیر مجموعه آن را داشته باشید و بخواهید در کشور ایتالیا به تحصیل بپردازید، این آزمون از الزامات ورود و پذیرش در دانشگاه های این کشور به حساب می آید.
در این مطلب درباره شرایط آزمون IMAT ایتالیا ساختار و نحوه امتیاز بندی IMAT، آمادگی برای آزمون و منابع مفید آن و کشورهایی که آزمون IMAT در آنها برگزار می شود، از جمله مواردی است که در این مقاله توضیحات کاملی برای شما عزیزان ارائه شد.

سوالات متداول

آزمون آیمت ایتالیا چیست؟

آزمون آیمت ایتالیا یک آزمون 100 دقیقه ای است که به زبان انگلیسی و به شکل کاغذی برگزار می شود. به طور کلی آزمون از 60 سوال 5 گزینه ای تشکیل شده است که یک گزینه درست دارد.

نکته اصلی آزمون IMAT ایتالیا چیست؟

تسلط به زبان انگلیسی از مهمترین نکات برای این آزمون به شمار می آید.

سوالات آزمون آیمت ایتالیا در چه زمینه ای است؟

سوالات آزمون IMAT ایتالیا اغلب از دروس مقطع دبیرستان مانند ریاضیات، علوم زیستی، شیمی، زبان انگلیسی در سطح کتاب های دبیرستان طراحی می شود. هرچه فرد متقاضی سطح دانش خود را بالاتر ببرد می تواند در این آزمون موفق تر باشد.

4/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
متینا مقدم

مرسی از مطالب مفیدتون درباره imat بسیار عالی 🦋🙏🏿

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button