آب و هوای کشور گرجستان

کشور گرجستان ، کشوری زیبا واقع در منقطه قفقاز و اوراسیا می باشد که بسیار سرسبز است و به دلیل داشتن طبیعت بکر و دست نخورده هر ساله گردشگرهای بسیار زیادی از سراسر جهان از آن بازدید می کنند . برخلاف تصور بسیاری از افراد که تصور می کنند که گرجستان سرزمین سردی است همواره آب و هوای کشور گرجستان در اغلب روزهای سال معتدل است . همواره این کشور دارای زمستان های نه خیلی سرد و تابستان های گرم و مرطوب دارد به طوری که در برخی از روزهای ماه آگوست دمای هوا به 40 درجه سانتی گراد می رسد . فصل زمستان این کشور نیز آنچنان سرد نیست و روزهای بسیار کمی ممکن است که دمای هوا به زیر صفر برسد و متوسط بارندگی سالانه حدود 500 میلی متر می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به گرجستان ” اطلاعات کسب کنید .

بارش در کشور گرجستان در طول سال به طور یکنواخت ولی پراکنده می باشد اگر بارش در طول ماه های فصل پاییز می تواند تا حدی سنگین باشد . آب و هوای هر ناحیه از کشور گرجستان به طور قابل توجهی با ارتفاع تغییر می کند در حالی اکثر نواحی پست کشور گرجستان در طول سال نسبتا گرم می باشند . لازم به ذکر است که دامنه ها و نواحی کوهستانی از جمله رشته های بزرگ و کوچک قفقاز ، تابستان های سرد و مرطوب و زمستان های برفی را تجربه می کنند و پوشش برف در بسیاری از نواحی اغلب از 2 متر تجاوز می کند .

گرجستان غربی دارای آب و هوای مخصوص از نیمه گرمسیری مرطوب تا قاره ای می باشد و الگوهای اقلیمی منطقه تحت تاثیر توده های هوای خشک آسیای مرکزی / دریای خزر از شرق و توده های هوایی مرطوب دریای سیاه از غرب قرار می گیرند . نفوذ توده های هوایی مرطوب از دریای سیاه اغلب با ممانعت چندین رشته کوه رو به رو می شود که بخش های غربی و شرقی کشور را از یکدیگر جدا می سازند .

مرطوب ترین دوره ها معمولا در طول فصل های بهار و تابستان هستند در حالی که ماه های زمستان و تابستان خشک ترین ماه ها می باشند . اکثر نواحی گرجستان غربی ، تابستان های گرم (به ویژه در نواحی پست) و زمستان های نسبتا سردی را تجربه می کنند . همانند بخش های غربی این کشور ، ارتفاع نقش مهمی را در گرجستان غربی ایفا می نماید ، جایی که شرایط اقلیمی بالای 1500 متر به میزان فوق العاده ای سردتر از نواحی پست هستند . نواحی که بالای 2000 متر قرار گرفته اند غالبا حتی در طول ماه های تابستان ، سرد می باشند .

آب و هوای کشور گرجستان آب و هوای کشور گرجستان در فصل بهار

کشور گرجستان در فصل بهار بهترین آب و هوا را داراست و آب و هوای گرجستان در فصل بهار معتدل و هیجان انگیز است . مردم کشور گرجستان بهترین زمان سفر به این کشور را فصل بهار می دانند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در گرجستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در گرجستان ” است .

آب و هوای کشور گرجستان

آب و هوای کشور گرجستان

آب و هوای کشور گرجستان آب و هوای کشور گرجستان در فصل تابستان 

آب و هوای کشور گرجستان در فصل تابستان گرم و خشک است و عموما دمای هوا به 20 تا 24 درجه سانتی گراد می رسد . ماه های ژوئن و اوت ماه هایی می باشند که کشور گرجستان را به هوای گرم و خشک معروف کرده و پایان ماه می تا سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از کشور گرجستان می باشند .

آب و هوای کشور گرجستان آب و هوای کشور گرجستان در فصل پاییز

آب و هوای کشور گرجستان در فصل پاییز سرد است به طوری که زمین پوشیده از یخ می شود و برخی از مواقع هم آفتاب گرمی به همراه دارد به طوری که نمی توان تشخیص داد که امروز ابری است یا آفتابی .

آب و هوای کشور گرجستان آب و هوای کشور گرجستان در فصل زمستان

ماه های زمستان در کشور گرجستان سرد و برفی است و دما بین 2 تا 4 درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد و بسیاری از بازدیدکنندگان آب و هوای فصل زمستان گرجستان را به زمستان سرد جدید انگلستان تشبیه کرده اند و طرفداران ورزش های زمستانی در آب و هوای سرد زمستان گرجستان که کوه های پوشیده از برف هستند ، به اسکی و تفریح خود می پردازند .

در مقاله ” تحصیل در گرجستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در گرجستان اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور گرجستان بهترین زمان برای سفر به کشور گرجستان

کشور گرجستان دارای تابستان های گرم با زمستان های ملایم است که این نوع از اقلیم را می ‌توان بیشتر در قسمت جنوب غربی گرجستان مشاهده کرد . البته در مناطق کوهستانی، میزان گرما و حرارت در تابستان ‌ها کمتر می باشد. بیشترین بارش باران در مناطق نیمه گرمسیری جنوب غربی گرجستان اتفاق می افتد. بهترین زمان برای سفر به کشور گرجستان اوایل تابستان ( ماه می و ژوئن) و اوایل پاییز (سپتامبر) است. درست زمانی که دمای هوا معتدل می باشد و رطوبت زیادی نیز وجود ندارد و خبری از گرمای زیاد نیز نیست.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button