آب و هوای کشور هند

کشور هند یکی از مهمترین کشورهای توریستی دنیا است و از آنجا که این کشور سالانه میزبان شمار زیادی از گردشگران از سراسر دنیا می باشد، آب و هوا نقش زیادی در ازدحام گردشگران بازی می کند. آب و هوای کشور هند تقریبا بیشتر ایام سال آفتابی است و گردشگران از این موضوع بسیار خوشحال هستند زیرا به راحتی می توانند از تفریحات آبی هند و سواحل تفریحی گوا بهره مند شوند . لازم به ذکر است که هر ناحیه کشور هند دارای شرایط به خصوص و متفاوت آب و هوایی می باشد و  لذا در تمام ایام سال این کشور خالی از گردشگر نیست . تنوع آب و هوایی کشور هند بسیار زیاد است به طوری که آب و هوای شمال کشور با جنوب آن بکلی متفاوت است زیرا محیط این کشور دربرگیرنده کوهستان های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه حاره گرمسیری میانه و جنوب و کویر خشک غرب این کشور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت هند مقاله ” اقامت در هند ” را مطالعه بفرمایید .

کشور هند دارای ۴ نوع فصل متفاوت است که عبارتند از : سرد و خشک ( از ماه دسامبر تا فوریه)، گرم و خشک (از ماه مارس تا مه)، فصل بارش (از ماه ژوئن تا سپتامبر)، معتدل (ماه های اکتبر و نوامبر). در هند  سالانه به طور میانگین۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰میلی متر باران می بارد.

آب و هوای کشور هند  – فصل تابستان در کشور هند

ماه های می ، آوریل و مارس جز ماه های فصل تابستان می باشد . از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر بارش باران های موسمی می باشد و در بین مردم هند به فصل بارانهای موسمی معروف می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هند ” بیاندازید.

آب و هوای هند

آب و هوای هند

آب و هوای کشور هند  – فصل پاییز در کشور هند

فصل پاییز در کشور هند از ماه اکتبر تا نوامبر می باشد و در این ماه ها قسمت شمال غربی هند دارای هوایی صاف می باشد و هیچ گونه ابری وجود ندارد .

آب و هوای کشور هند  – فصل زمستان در کشور هند

فصل زمستان در کشور هند از ماه دسامبر و تا ماه مارس می باشد. سردترین هوا در ماه های دسامبر و ژانویه است و در این زمان دمای هوا به صورت میانگین بین ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتی گراد می باشد. سردترین قسمت این کشور با دمای مذکور خطه شمال غربی هند است. البته در جنوب شرقی در زمستان ها دمای هوا بین ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتی گراد است .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در هند ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور هند  – بهترین زمان برای سفر به کشور هند

به علت شرایط جوی بهترین زمان برای سفر به هند نیمه دوم سال میلادی می باشد. در این فصول هوا نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است . آب و هوای هند در ایام نوروز یکی از اولویت هایی است که مسافران زیادی را به این کشور جذب می کند . به طور کلی کشور هند در تمامی فصول پذیرای گردشگران است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button