آب و هوای کشور نیوزلند

آب و هوای کشور نیوزلند عالی است زیرا دارای تابستان های آفتابی و گرم با رطوبت خیلی پایین دارد و زمستان ها در جزیره شمالی کمترین میزان دما حدود 4 درجه است و سردتر نمی شود و برف نمی بارد . البته کوه های اطراف برای اسکی در زمستان برف دارند . کشور نیوزلند سرزمینی کوهستانی می باشد که حدود سه چهارم این سرزمین بیش از 200 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بیش از نیمی از آن دارای پوشش جنگلی است . اکثر مناطق کشور نیوزلند آب و هوای اقیانوسی معتدل (به جز منطقه دور افتاده شمالی که آب و هوای نیمه استوایی دارد ) و چهار فصل متمایز دارند که مخالف فصل های نیمکره شمالی هستند و فصل تابستان در کشور نیوزلند گرم است و گاهی اوقات در ماه دسامبر یا ژانویه موجی از گرما کشور را فرا می گیرد .

یکی از روش های مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به نیوزلند ” اطلاعات کسب کنید .

 فصل زمستان در کشور نیوزلند سرد است و گاهی در طول روز در ساحل شرقی دما بسیار پایین تر از صفر درجه می رود و بارش برف در شهر کریستچرچ (در جزیره جنوبی) نا متعارف نیست. بخش شمالی جزیره جنوبی معمولا آب و هوای معتدل تری دارد و میزان تابش خورشید با میانگینی در حدود 5/6 ساعت در روز در آن بیشتر می باشد میانگین بارش باران در جزیره شمالی نیوزلند 135 سانتیمتر در سال است .

آب و هوای نیوزلند

آب و هوای نیوزلند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت نیوزلند مقاله ” اقامت در نیوزلند ” را مطالعه بفرمایید .

در ساحل غربی بارش باران بسیار زیاد است (معمولا سیل آساست) و در بسیاری از مناطق بیش از 500 سانتیمتر در سال باران می بارد . در کشور نیوزیلند نیز بادهای شدیدی می وزد و ولینگتون بادگیرترین پایتخت دنیا می باشد .  خارج از مناطق کوهستانی دما معتدل تر است و میانگین دما در کریستچرچ در تابستان 22 درجه سانتی گراد و در زمستان 11 درجه سانتی گراد است .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در نیوزلند ” را مطالعه فرمایید .

به طور کلی فصل زمستان با دمای هوای 10 درجه سانتیگراد وکمی مرطوب است. در ارتفاعات بالاتر، برف دیده می‌شود، اما این پدیده در ارتفاعات کم چندان رایج نمی ‌باشد. در فصل تابستان ، کشور نیوزلند آب و هوای گرم و خشک با دمای حدود 25 درجه سانتیگراد دارد . همانطور که در نیمکره جنوبی انتظار می‌ رود فصل تابستان از ماه دسامبر شروع می‌شود و تا فوریه ادامه دارد و فصل زمستان از ماه ژوئن تا  ماه آگوست ادامه دارد. فصل های بهار و پاییز شبیه هم است با این تفاوت که دمای هوای سردتر و باران کمتر است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button