آب و هوای کشور نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سوالبارد در قطب شمال را در بر می گیرد . یکی از مواردی که هنگام سفر به این کشور بایستی به آن توجه کرد ، آب و هوای کشور نروژ می باشد . کشور نروژ ، کشور سردی می باشد و تقریبا آب و هوای قطبی دارد . قسمت های شمالی کشور نروژ نسبت به قسمت های جنوبی این کشور سردتر است و در قسمت شمال نروژ در تابستان خورشید نیمه شب دیده می شود . در فصل تابستان روز بسیار طولانی می باشد . خورشید در کشور نروژ غروب می کند اما هرگز شب نمی شود و این حالت بسیار هیجان انگیز است ولی شمالی نشینان نروژ در زمستانی که به طول یک ماه خورشید را نمی بینند بهای آن را می پردازند زیرا خورشید هرگز از افق بالاتر نمی آید و همین مسئله باعث می شود که قسمت شمالی نروژ در زمستان دارای آب و هوای بسیار سردی است در حالی که در جنوب زمستان مانند سایر قسمت های اروپا شاهد زمستان اروپایی است . سرمای کشور نروژ در بخش شمالی آن بسیار شدید است اما بخش جنوبی نروژ معتدل سرد و مرطوب می باشد . آب و هوای کرانه های ساحلی در جنوب در تمامی فصل ها ملایم و مرطوب می باشد . در فصل تابستان تمامی مناطق مختلف کشور نروژ دارای آب و هوای دل انگیزی است هر چند که گاهی بارانی و سرد می شود . فصل تابستان در روحیه نروژی ها تاثیر می گذارد و آنها را از حال و هوای خشن زمستان بیرون آورده و باعث می شود اوقات خود را در طبیعت و با دوستان خود در کنار هم بگذارنند . به دلیل تابستان های نروژ که روزهای بلندی دارد و شب های بسیار کوتاه می باشد به طوری که خورشید در ساعات نیمه شب در آسمان نیز می درخشد که اصطلاحا به آن خورشید نیمه شب گفته می شود . هوای نیمه تاریک و این حالت طبیعت واقعا بی نظیر می باشد و همین حالت طبیعی بی نظیر باعث می شود که گردشگران برای تجربه این اتفاق به شمال نروژ سرازیر شوند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در نروژ ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در نروژ ” است .

آب و هوای کشور نروژ  – آب و هوای شمال نروژ

شمال کشور نروژ در محدوده مدار شمالگان قرار می‌گیرد و در این محدوده خورشید در تابستان غروب نمی‌کند و در زمستان طلوع نمی‌ کند. شروع فصل بهار سال به سال متفاوت می باشد ولی معمولا قبل از پایان می از راه می ‌رسد. فصل پاییز معمولا در نیمه ‌های آگوست شروع شده و تا نیمه‌ های نوامبر ادامه دارد. فصل تابستان در شمال کشور نروژ می ‌تواند حسابی گرم باشد و دما در بالاترین حالت آن به حدود 25 درجه سانتیگراد هم برسد. فصل زمستان در مناطق داخلی کشور و دور از دریا ممکن است آب و هوای قطبی را تجربه کنند و دما به منفی 40 درجه سانتیگراد هم برسد. زمستان‌ های مناطق ساحلی عموما بدون یخ سپری می ‌شوند زیرا جریان خلیج تاثیر گرم ‌کننده خود را بر این مناطق می‌ گذارد؛ باران و توفان ولی غیر معمول نیست. این منطقه از کشور نروژ می ‌تواند تغییراتی سریع هم در الگوهای آب و هوایی و هم دمای محیط را در هر فصلی تجربه کند.

آب و هوای کشور نروژ  – آب و هوای جنوب نروژ

فصل تابستان در جنوب کشور نروژ در ماه ژوئن شروع شده و تا آگوست ادامه دارد. این فصل با روزهای طولانی و گرم شناخته می‌شود و دما در این زمان تا 20 درجه سانتیگراد نیز بالا می ‌رود. آب و هوای فصل پاییز ، در دوره بین سپتامبر تا اکتبر به جنوب نروژ می ‌رسد. هوا در این زمان بارانی ‌تر شده و مناطق دور از ساحل بسیار سریع ‌تر از مناطق ساحلی سرد می‌شوند. فصل زمستان از نوامبر تا آوریل ادامه دارد و معمولا با بارش برف شناخته می ‌شود. فصل بهار معمولا در آوریل شروع شده و روزهای طولانی ‌تر، گرمتر و پربادتر را با خود به همراه می‌ آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به نروژ شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به نروژ ” بیاندازید.

آب و هوای کشور نروژ  – آب و هوای شرق نروژ

فصل تابستان در شرق کشور نروژ کوتاه بوده و از اواخر ژوئن تا اوایل آگوست ادامه دارند. در این فصل می ‌توان انتظار روزهای طولانی و گرم و شرایط آب و هوایی باثبات را داشت و دما معمولا تا 20 درجه سانتیگراد بالا می‌ رود. شنا در این زمان به فعالیتی محبوب تبدیل می‌شود زیرا دمای آب دریا تا حدود 15 درجه سانتیگراد بالا می ‌آید. فصل پاییز در شرق کشور نروژ با رنگ‌ های شگفت‌ انگیز پاییزی خودنمایی می نماید . روزها کوتاه ‌تر می‌ شوند و بارش ‌های سنگین باران به روال معمول روزها تبدیل می گردد. فصل زمستان معمولا از نوامبر تا آوریل ادامه دارد. مناطق دور از دریا ممکن است حسابی سرد شوند ولی مناطق ساحلی شرق کشور نروژ آب و هوای معتدل‌ تری دارند که البته با بادهای قوی و بارش‌های سنگین همراه می باشد . فصل بهار از می تا نیمه ‌های ژوئن ادامه دارد. آب و هوا در فصل بهار در این منطقه می ‌تواند به سرعت رنگ عوض کرده و از روزهای گرم و با نسیم ‌های ملایم تا بارش‌های ناگهانی برف را تجربه کند.

آب و هوای کشور نروژ

آب و هوای کشور نروژ

آب و هوای کشور نروژ  – آب و هوای مرکز نروژ

فصل تابستان در مرکز نروژ از اواخر ژوئن تا اوایل آگوست ادامه دارد و با روزهای طولانی و گرم و رطوبت پایین شناخته می ‌شود. دما در این زمان در این منطقه می ‌تواند تا حدود 25 درجه سانتیگراد نیز افزایش یابد .فصل پاییز این منطقه با روزهای کوتاه ‌تر و دمای رو به کاهش همراه می باشد. فصل زمستان در بخش مرکزی نروژ از ماه نوامبر شروع شده تا آوریل در این منطقه جا خوش می ‌کند. مناطق دور از ساحل در مرکز کشور نروژ در این زمان آب و هوایی برفی را تجربه می ‌کنند، در حالی که در مناطق ساحلی باران و توفان متداول‌ تر می باشد . فصل بهار در مرکز نروژ در می شروع می‌شود و با طولانی ‌تر شدن روزها و گرم تر شدن هوا خود را نمایان می ‌کند. دما و شرایط آب و هوایی در این زمان ممکن است به سرعت تغییر نماید به خصوص در کوهستان ‌ها.

در مقاله ” تحصیل در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نروژ اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور نروژ  – آب و هوای غرب نروژ

غرب کشور نروژ بین بسیاری از مسافران تور نروژ با آبدره‌ های این کشور شناخته می‌شود. آبدره ‌ها شگفت ‌انگیزترین ویژگی طبیعت نروژ می باشد . فصول بهار و پاییز با رنگ ‌های خیره ‌کننده و تماشایی خود، این بخش از کشور را دیدنی می‌ کنند. فصل تابستان از ژوئن تا آگوست ادامه دارد. شرایط آب و هوایی با ثبات در این زمان حکمفرما می باشد  و روزها معمولا صاف و آفتابی هستند و دما تا حدود 22 درجه سانتیگراد بالا می ‌رود. فصل زمستان از نوامبر تا آوریل ادامه داشته و بسته به موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوا ممکن است فوق‌ العاده متغیر باشد. آبدره ‌ها به خاطر تاثیرات گلف استریم یخ نمی ‌زنند ولی در مناطق ساحلی بارش‌ های سنگین معمول می باشند . کوهستان‌ های غرب کشور نروژ معمولا بارش‌ های برف قابل توجهی را شاهد هستند. این بارش ‌ها موجب می‌شوند این منطقه به مقصدی محبوب برای اسکی تبدیل شود.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

 

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button