آب و هوای کشور موناکو

کشور موناکو، در جنوب شرقی فرانسه در غرب اروپا واقع شده است که از سه طرف با کشور فرانسه و از طرف با دریای مدیترانه مرز مشترک دارد . لازم به ذکر است که مرکز این کشور تا ایتالیا ، 16 کیلومتر و تا شمال شرقی نیس فرانسه 13 کیلومتر فاصله دارد . در این مقاله قصد داریم بیشتر با آب و هوای کشور موناکو آشنا شویم .

آب و هوای کشور موناکو معمولا خیلی سرد و یا خیلی گرم نمی شود. این کشور زمستان های ملایم دارد و متوسط دمای ماه ژانویه ۸ درجه سانتی گراد و بیشترین دمای تابستان های آن در ماه های جولای و آگوست ۲۶ درجه سانتی گراد می باشد . آب و هوای موناکو در طبقه بندی آب و هوای گرم و معتدل قرار می گیرد و بیشتر میزان بارش باران در فصل زمستان رخ می دهد تا در تابستان. در کشور موناکو میانگین سالانه دما 14.8 سانتی گراد می باشد و میانگین بارندگی به 811 میلی متر می رسد. کمترین میزان بارش در ماه جولای رخ می دهد و میزان متوسط بارش در این ماه 18 میلی متر است. لازم به ذکر است که در ماه نوامبر میزان بارش به بالاترین حد خود با میانگین 118 میلی متر می رسد.

برای اقامت و تابعیت در موناکو روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در موناکو ” را مطالعه فرمایید .

در کشور موناکو ، دما در ماه جولای در حدود 22.4 درجه سانتی گراد می باشد که در بالاترین میزان خود قرار دارد و با میانگین دمای 8.2 درجه سانتی گراد ، ماه ژانویه سردترین ماه سال می باشد .تغییر در میزان بارش بین خشک ترین و مرطوب ترین ماه سال 100 میلی متر و تغییر در دمای سالانه در حدود 14.2 درجه سانتی گراد می باشد .

آب و هوای کشور موناکو – بهترین زمان سفر به موناکو بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به کشور موناکو، فصل بهار و پاییز می باشد و  ماه‌ های آپریل و اکتبر ، هر دو برای یک تعطیلات ایده‌ آل، فوق‌ العاده هستند. آب و هوای کشور موناکو در این زمان از سال، به ‌طور خوشایندی گرم است و قیمت هتل‌ها نیز کاهش می‌ یابد. اما این تعطیلات منحصر به فرد در بین ماه‌ های نوامبر تا مارچ ، بخشی از درخشش خود را از دست می‌ دهند، اما اگر فردی در فصل زمستان که فصل خلوت گردشگری موناکو به شمار می‌آید سفر کند، صرفه‌  جویی خوبی در هزینه مکان ‌های اقامتی خواهد کرد.اگر فرد در فصل تابستان به کشور موناکو سفر کند با سواحل مملو از جمعیت، آب و هوای گرم و رستوران‌ هایی با صف طولانی رو به‌ رو خواهد شد، اما همچنین کشور موناکو را در زنده‌ ترین و شاداب ‌ترین حالت آن، نیز تجربه خواهد کرد.

آب و هوای کشور موناکو فصل پاییز در کشور موناکو

فصل پاییز در کشور موناکو ، ماه ‌های سپتامبر تا نوامبر می باشد . میانگین حداکثری دما در فصل پاییز در کشور موناکو، در محدوده ۱۵٫۶ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد قرار دارد. با وجود اینکه احتمال بارش در ماه‌های اکتبر و نوامبر بیشتر می باشد ، اما احتمال پیدا کردن قیمت‌ هایی معقول و مناسب در هتل‌ ها نیز بیشتر می‌ شود .

آب و هوای موناکو

آب و هوای موناکو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به موناکو شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به موناکو ” بیاندازید.

آب و هوای کشور موناکو فصل زمستان در کشور موناکو

فصل زمستان در کشور موناکو در ماه های دسامبر تا فوریه می باشد . در کشور موناکو می توان زمستان‌هایی خنک را تجربه کرد . حداقل دمای میانگین در این زمان از سال در موناکو به ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد می ‌رسد و باعث می ‌شود شنا کردن در دریای مدیترانه، از گزینه تفریحات حذف شود.بسیاری از هتل ‌ها و رستوران ‌ها در کشور موناکو در طول فصل خلوت گردشگری باز هستند و تخفیفات خوبی برای مشتریان خود در نظر می‌ گیرند.

آب و هوای کشور موناکو فصل بهار در کشور موناکو

فصل بهار در کشور موناکو در ماه ‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) می باشد . برای لذت بردن از فضای خلوت و با جمعیت کم و محدوده دمایی دلپذیر ۱۰ تا ۲۱٫۱ درجه سانتیگرادی، در فصل بهار و ماه ‌های مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین) و آوریل، درست قبل از اینکه مسابقات فرمول رانی باعث سرازیر شدن جمعیت شود، می توان به کشور موناکو سفر کرد . البته فردی به دنبال تجربه هیجان در مسابقات مشهور گرند پریکس (فرمولرانی) باشد حتما حتما از چند ماه زودتر، باید هتل موردنظر خود را رزرو کند.

آب و هوای کشور موناکو فصل تابستان در کشور موناکو

فصل تابستان در کشور موناکو درماه‌ های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) می باشد . فصل تابستان، فصل داغ گردشگری موناکو می باشد ، زمانی که قیمت ‌ها و جمعیت در نقطه ماکزیمم خود قرار دارند و باید حتما از چندین ماه قبل برای سفر در این زمان از سال، هتل خود و همچنین میز شام در رستوران مورد نظر خود را رزرو کرد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در موناکو ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در موناکو توضیح دادیم .

آب و هوای کشور موناکو – بهترین زمان سفر به موناکو بر اساس هزینه هتل‌ها

بهترین زمان سفر به موناکو بر اساس هزینه هتل‌ ها، ماه‌ های زمستانی سال می باشند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری موناکو تحصیل در رشته پرستاری موناکو

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری موناکو می با...

تحصیل در موناکو تحصیل در موناکو

بخش بزرگی از موناکو در قسمت کوچکی از خط ساحلی بین ایتالیا و فرانسه واقع شده است که گاهی ساحل...

تحصیل دندانپزشکی در موناکو تحصیل دندانپزشکی در موناکو

رشته دندانپزشکی در کشورهای مختلف از طرفداران زیادی برخوردار است. معمولاً اکثر داوطلبانی ک...

نظرات کاربران
Call Now Button