آب و هوای کشور قبرس

آب و هوای کشور قبرس از نظر سلامتی بسیار قابل توجه می باشد چرا که دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه ای است که در تمام فصول سال می تواند مکان خوبی برای گذراندن تعطیلات برای گردشگران باشد. کشور قبرس دارای تابستان های گرم، خشک و طولانی است که از اواسط ماه می تا اواسط ماه اکتبر ادامه دارد. فصل تابستان به طور کلی خشک محسوب می شود. فصل زمستان در کشور قبرس کوتاه، ملایم و گاهی نیز معمولا با بارش باران و برف همراه است و مدت آن نیز از ماه دسامبر تا فوریه می باشد. متوسط تعداد روزهای آفتابی در این کشور زیبا ۳۳۰ روز در سال است.

آب و هوای کشور قبرس شمالی، مدیترانه ای و نیمه خشک می باشد که تابستان های گرم و داغ و زمستان های معتدل از ویژگی های جوی این کشور به حساب می آیند. بیشترین دمای هوا در ماه های جولای و آگوست ممکن است به ۴۰ تا ۴۵ درجه نیز برسد. کمترین دما هم در فصل زمستان در حدود ۱۵ درجه است.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در قبرس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در قبرس” می باشد .

هوای سواحل کشور قبرس لذت بخش می باشد. میانگین دمای سالانه سواحل حدود ۲۴ درجه سانتیگراد در طول روز و ۱۴ درجه سانتیگراد در طول شب است. به طور کلی فصل گرما حدود ۸ ماه طول می کشد. این هوا در ماه آوریل با دمای متوسط ۲۱-۲۳ درجه سانتیگراد در طول روز و دمای ۱۱ تا ۱۳ درجه سانتیگراد در طول شب است و در ماه نوامبر با دمای متوسط ۲۲ -۲۳ درجه سانتیگراد در طول روز و دمای ۱۲ تا ۱۴ درجه سانتیگراد در شب می باشد. در چهار ماه باقی مانده از سال، درجه حرارت کمتر میشود. در لیماسول، در ماه های ژانویه و فوریه، دمای متوسط حداکثر ۱۷-۱۸ درجه سانتیگراد در طول روز و ۸-۹ درجه سانتیگراد در شب می باشد. در سایر نقاط ساحلی قبرس، درجه حرارت به طور کلی ۱۶-۱۷ درجه سانتی گراد در طول روز و ۶-۹ درجه سانتیگراد در شب می باشد. در ماه های مارس و دسامبر در لیماسول، میانگین روزانه ۱۹-۲۰ درجه سانتیگراد و شبانه ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتیگراد می باشد. سایر نقاط ساحلی در قبرس عموما ۱۷-۱۹ درجه سانتیگراد در طول روز و ۸ تا ۱۱ درجه سانتیگراد در شب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به قبرس شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به قبرس ” بیاندازید.

اواسط فصل تابستان معمولا هوا گرم است، با دمای حداکثر ساحلی در حدود ۳۳ درجه سانتیگراد  در طول روز و در حدود ۲۳ درجه سانتیگراد در شب می باشد. در فصل زمستان، قبرس به طور متوسط ۵ تا ۶ ساعت نور خورشید در روز نمایان می شود.

آب و هوای کشور قبرس بهترین زمان برای سفر به کشور قبرس

آب‌ و هوای قبرس شمالی در فصل های بهار و پاییز گرم و مطبوع است و بهترین زمان برای سفر علاقه‌ مندان به ساحل، پیاده‌ روی و تماشای پرندگان به این کشور می باشد. روزهای تابستان قدری گرم تر است و البته زیبایی دریا و یکرنگی آسمان در این روزها دوچندان می شود. برای مسافرت به قبرس در فصول بهار و پاییز، لباس‌های معمولی خنک مناسب ‌اند. اگر فردی قصد دارد در یکی از روزهای تابستان به این کشور سفر کند کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضد آفتاب را فراموش نکند و اگر فصل زمستان را انتخاب می کند برای هر نوع شرایط جوی آماده‌ باشید. هوای کشور قبرس گرم است و باید مرتب آب بنوشید که بهتر است برای آشامیدن آب از بطری های یک لیتری استفاده کرد زیرا آب لوله ‌کشی قبرس شمالی برای نوشیدن مناسب نیست، حتی در صورت استفاده از فیلترهای تصفیه ‌کننده خانگی نیز نوشیدن آن توصیه نمی گردد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در قبرس توضیح دادیم .

بهترین زمان برای سفر به کشور قبرس برای افرادی که گرما را دوست دارند ماه های ژوئن، جولای و اگوست است اگرچه تابش شدید خورشید می تواند چالش بر انگیز باشد. ماه‌های سپتامبر تا ژانویه، اوریل تا می، معتدل تر است و برای گشتن در این کشور و لذت بردن از دوچرخه سواری و گردشگری زمان مناسبی می باشد. فصل اسکی هم معمولا از اوایل فوریه تا مارس می باشد.

آب و هوای کشور قبرس

آب و هوای کشور قبرس

آب و هوای کشور قبرس لباس های مورد نیاز برای سفر به کشور قبرس

لباس های نخی و سبک برای ماه های تابستان در قبرس مانند شلوار و شلوارک های نخی و تاپ همراه با کلاه برای محافظت در مقابل آفتاب مناسب می باشد. لباس های گرمتر با وزن کم برای فصل های بهار و پاییز و روزهای آفتابی زمستان همراه با یک ژاکت برای عصر که ممکن است هوا سرد شود مناسب می باشند و همچنین لباس بارانی برای گردشگری در فصل زمستان حتما نیاز است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button