آب و هوا یکی از عوامل مهم برای سفر به یک کشور است و کشور سوئد از این قاعده مستثنی نیست. دانستن آب و هوای کشور سوئد تاثیر زیادی در تعیین بهترین زمان سفر به سوئد میگذارد. اکثر مردم گمان می کنند که این کشور خیلی سرد باشد و وقتی اسم این کشور را می شنوند آب و هوایی زمستانی در ذهن آنها تداعی می شود، اما به دلیل جریان های گلف استریم، آب و هوای این کشور معتدل تر از این تصورات است. کشور سوئد ، یک کشور چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان می باشد که البته در سرزمینی به وسعت سوئد این فصل ها بسته به نقطه محل زندگی می توانند خیلی متفاوت باشند. کشور سوئد از نظر آب و هوایی می توان به سه بخش تقسیم کرد :

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور سوئد دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور سوئد ” را مطالعه نمایید.

  • بخش Götaland : این بخش در جنوب کشور سوئد قرار دارد و شامل شهر گوتنبرگ در جنوب کشور سوئد می باشد. فصل زمستان در این بخش کوتاه و ملایم تر است و در فصل تابستان، دما در طول روز بین ۱۵-۲۵ درجه است. هوا در این قسمت تقریباً شرجی است که باعث می شود روزهای گرم، گرمتر از حالت عادی و روزهای سرد، سردتر از حالت عادی حس شوند. همچنین، در فصل زمستان به ندرت در این بخش برف می بارد.
  • بخش Svealand : این بخش در میانه کشور سوئد قرار دارد که از استکلهم تا نروژ امتداد می یابد. آب و هوای این بخش کمی خنک تر از بخش قبلی است. متوسط دما در فصل زمستان چند درجه زیر صفر است و بارش برف در این منطقه متداول می باشد.
  • بخش Norrland : در این بخش ساکنین خیلی کمی وجود دارد ولی بسیاری از مردم به اشتباه گمان می کنند که آب و هوای کل سوئد شبیه به آب و هوای این بخش از این کشور می باشد. در فصل زمستان این بخش طولانی،‌ سرد و خشک است و دمای زیر صفر برای چندین ماه به طول می انجامد. فصل تابستان در این بخش کوتاه می باشد، اما دمای آن معمولاً‌ بالای ۱۵ درجه است.

افرادی که قصد تحصیل در سوئد را دارند می توانند مناطق جنوبی را برای تحصیل انتخاب کنند زیرا این منطقه از آب و هوای معتدل تری برخوردار می باشد. تابستانها کوتاه و گرم و زمستانهای سرد و طولانی از ویژگی های آب و هوای کشور سوئد است.  میانگین بارش سالانه از ۲۰۰ سانتی متر در غرب وجنوب غربی، تا ۵۰ سانتی متر در شرق و جنوب شرقی متغیر می باشد. بیش از نیمی از مساحت این کشور از جنگل پوشیده شده و طبعاً، صنایع چوب و ساخت ماشین آلات مرتبط با آن، معمول و متداول می باشد.

در مقاله ” اقامت در سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت سوئد اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور سوئد  – آب و هوای کشور سوئد در فصل تابستان

در فصل تابستان دمای کشور سوئد معتدل و بسیار مطلوب برای سفر می باشد. کشور سوئد در فصل تابستان به خصوص در نواحی جنوبی که دمای هوا بالاتر از سایر مناطق است، بسیار پر گردشگر و شلوغ می باشد. این نواحی به دلیل وجود سواحلی زیبا و جذاب مکان مناسبی برای گذراندن شب های تابستان  است که بهترین زمان برای سفر به کشور سوئد می باشد. با توجه به شرایط خاص کشور سوئد، این کشور در تابستان بیشتر از هر فصل دیگری روشنایی روز را شامل می شود لذا در فصل تابستان درصد کمی از ۲۴ ساعت روز شامل تاریکی شب می گردد.

آب و هوای کشور سوئد

آب و هوای کشور سوئد – آب و هوای کشور سوئد در فصل زمستان

در مقابل جذابیت فصل تابستان کشور سوئد، فصل زمستان قرار دارد. فصل زمستان در کشور سوئد بسیار سرد و دمای هوا معمولا زیر صفر است. در این کشور بارش برف و کولاک نیز زیاد می باشد. این فصل مناسب افرادی است که عاشق ورزش های زمستانی از جمله اسکی می باشد، زیرا این کشور دارای پیست های مجهز ورزش اسکی و مرکز مناسبی برای تفریح و ورزش است که بهترین زمان برای سفر به کشور سوئد برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی می باشد. در فصل  زمستان درصد کمی از ۲۴ ساعت روز هوا روشن می باشد.

شما می توانید برای مهاجرت به سوئد مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سوئد ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور سوئد – بهترین زمان برای سفر به کشور سوئد

بهترین زمان برای سفر به کشور سوئد ، فصل تابستان می باشد. ماه ژوئن(خرداد و تیر ماه) را می توان بهترین ماه برای سفر به کشور سوئد دانست. از مزایای سفر به کشور سوئد در این ماه می توان به هوای معتدل و مناسب برای سفر، سواحل زیبا و روشنایی طولانی تر از حالت عادی اشاره کرد. ماه های می و جولای (اردیبهشت و تیر و مرداد ماه) نیز برای سفر به این کشور مناسب می باشند. با توجه به میزان بارش بیشتر در این دو ماه شاید بتوان ماه ژوئن را بهترین انتخاب برای سفر دانست.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button