آب و هوای کشور سنگاپور

کشور سنگاپور در شمال خط استوا واقع شده و دارای آب و هوایی گرمسیری است .به عبارتی این کشور در تمام طول سال هوایی گرم دارد و به علت شرایط جغرافیایی کشور سنگاپور در فصل های مختلف سال ، تغییر هوا حس نخواهد شد اما از ماه دسامبر تا ژانویه هوا خنک تر می شود . درجه حرارت هوا بین 22 و 35 درجه سانتی گراد در نوسان می باشد . اکثرا صبح ها شبنم صبحگاهی همه جا را فرا می گیرد و هرچه به سمت ظهر پیش می رود ، درصد رطوبت هوا کمتر می شود . اگر چه کشور سنگاپور فصل مرطوب و یا فصل ندارد اما بارش باران در کشور سنگاپور قابل توجه است و سالانه 2340 میلیمتر بارندگی دارد . بنابراین بارندگی در هر ماهی از سال در این کشور ممکن است رخ دهد و فرد باید از آب و هوای کشور سنگاپور آگاهی پیدا کند تا بهترین زمان سفر را نسبت به شرایط انتخاب کند . مواجه شدن با دوران بارندگی در کشور سنگاپور برای افرادی که اولین بار به این کشور سفر کردند احتمالا خوشایند نخواهد بود . البته این بارش ها ، جنبه مثبتی نیز دارند . باران های فراوان کمک می کنند جنگل ها فوق العاده سبز و زیبا شوند ، مکان هایی که در بین گردشگران که می خواهند زیبایی های طبیعی این منطقه از آسیا را تجربه کنند ، فوق العاده محبوب هستند .

شما می توانید برای مهاجرت به سنگاپور مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سنگاپور ” را مطالعه فرمایید .

این کشور تحت تاثیر دو جریان مختلف از بادهای موسمی قرار می گیرد که عبارتند از :

  • بادهای موسمی شمال شرقی : بارندگی ‌های شدیدی از ابتدای ماه نوامبر (اوایل آبان) تا اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) رخ می‌دهد. بارندگی و وزش بادهای موسمی از ماه نوامبر (اوایل آبان ماه) تا ماه ژانویه (اوایل دی ماه) شدت می‌گیرند و دمای هوا خنک تر خواهد بود. گاهی بارندگی تنها یک بعد از ظهر و گاهی تا چند روز طول می‌کشد .
  • بادهای موسمی جنوب غربی : وزش بادهای موسمی جنوب غربی از ماه می (اردیبهشت) تا ماه سپتامبر (شهریور) شروع می ‌شود. این بادها نسبت به بادهای موسمی شمال شرقی، بارندگی کمتری به همراه دارد. میزان بارش در ماه ‌های ژوئن (خرداد)، جولای (تیر) و اوت (مرداد) به حداقل می ‌رسد. معمولا بارندگی در این زمان‌ ها، صبح هنگام و تنها یکی دو ساعت می باشد و رعد و برق یکی از اتفاقات رایج در این ماه‌ها خواهد بود.

آب و هوای کشور سنگاپور – آب و هوای کشور سنگاپور در فصل بهار

دمای متوسط روزانه کشور سنگاپور در تمام سه ماه فصل بهار ، 27 درجه سانتی گراد می باشد . بالاترین دما در این فصل به حدود 31 درجه و در پایین ‌ترین حالت به حدود 24 و 25 درجه سانتی گراد می ‌رسد. ماه های مارس، آوریل و می به عنوان ماه‌ های قبل از موسم بارندگی جنوب غربی هستند که در این دوران بارش باران محدود بوده و بیشتر در اوایل غروب رخ می دهد که این زمان از سال باد و رطوبت کمتری وجود دارد که باعث شده این دوره از سال بهترین زمان برای سفر به سنگاپور باشد.متوسط بارش باران در این فصل 166 تا 174 میلیمتر است که بین 17 تا 20 روز از هر ماه اتفاق می افتد و 7 تا 9 ساعت در هر روز، هوا آفتابی است  . زمانی زیادی که به گردشگران فرصت می‌دهد بیرون رفته، از زیبایی ‌های طبیعت این کشور بازدید کنند و از فعالیت‌ های تفریحی لذت ببرند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سنگاپور ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سنگاپور” است .

آب و هوای کشور سنگاپور – آب و هوای کشور سنگاپور در فصل تابستان

میزان گرما در فصل تابستان در کشور سنگاپور به بالاترین حد می ‌رسد. دمای متوسط در این فصل 27 درجه سانتیگراد است و می‌توان شرجی بودن هوا را به خوبی حس کرد، مخصوصا در گرمای روز، وقتی که مه هوا مشخص‌ تر است. دمای متوسط بالا در ماه‌ های ژوئن، جولای و آگوست تقریبا ثابت و حدود 31 درجه سانتی گراد می باشد . در زمان شب و اوایل صبح، وقتی که باد قوی ‌تر می شود،  دما تا 24 درجه پایین می‌آید. بارش باران در این فصل بین 150 تا 171 میلیمتر بوده و می‌توان انتظار بارش باران در 19 تا 20 روز از هر ماه را داشت .در این فصل باید با خود چتر و بارانی همراه برد و در زمان اقامت‌ انتظار این را باید داشت که روزهای بارانی نسبت به روزهای آفتابی بیشتر باشد. 8 تا 9 ساعت در روز هوا آفتابی می باشد و به مسافران زمانی کافی می ‌دهند تا بیرون بروند و بین بارش ‌ها از جاذبه‌ های کشور لذت برد. . دمای آب نسبت به بهار تغییری نمی‌ کند و در همان دمای 29 و 30 درجه باقی می‌ماند که دمایی عالی برای شنا و لذت بردن از ورزش‌ های آبی می باشد.

آب و هوای کشور سنگاپور – آب و هوای کشور سنگاپور در فصل پاییز

در فصل پاییز کشور سنگاپور به طور متوسط در هر ماه 18 تا 25 روز باران می‌ بارد . در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر، باد از دریای جاوا عبور می‌کند و رطوبت در بعد از ظهرها را پایین نگه می ‌دارد. متوسط دمای روزانه بین 26 تا 27 درجه سانتیگراد متغیر می باشد و در طول روز حداکثر دما تا 30 و 31 درجه هم می‌تواند بالا برود. کشور سنگاپور نسبت به سایر کشورهای غربی فوق‌ العاده داغ‌ تر است . دمای هوا در شب ‌هنگام و اوایل صبح تا 24 درجه سانتی گراد پایین می ‌آید. در این زمان از سال انتظار دیدن 6 تا 9 ساعت نور آفتاب در هر روز وجود دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سنگاپور می توانید مقاله ” تحصیل در سنگاپور ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور سنگاپور

آب و هوای کشور سنگاپور

آب و هوای کشور سنگاپور – آب و هوای کشور سنگاپور در فصل زمستان

دمای متوسط روزهای کشور سنگاپور در فصل زمستان بین 26 تا 27 درجه است. در طول روز دما تا 29 و 31 درجه هم بالا می‌رود، اما شب‌ ها تا 23 و 24 درجه پایین می‌آید. در این فصل از سال باران به شدت می بارد . ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه، ماه‌ های اوج موسم بارندگی شمال شرق هستند؛ زمانی که باران در سنگین ‌ترین حالت می بارد و باد ها مخصوصا در ژانویه و فوریه فوق‌ العاده شدید هستند . در این مدت از سال ممکن است برای چند روز پشت سر هم بدون هیچ وقفه‌ ای باران ببارد . بارانی ‌ترین ماه در کل سال ، ماه دسامبر می باشد و متوسط بارش باران 269 میلیمتر است. متوسط بارش برای ماه‌ های دیگر این فصل در گستره بین 165 تا 238 میلیمتر قرار دارد ، بارانی که در 13 تا 25 روز هر ماه رخ می دهد. متوسط ساعت ‌های آفتابی در هر روز 6 تا 8 ساعت می باشد .

آب و هوای کشور سنگاپور بهترین زمان برای سفر به کشور سنگاپور

بهترین زمان برای سفر به کشور سنگاپور در فصل های تابستان و بهار می باشد . سفر به سنگاپور در ماه های دسامبر تا ژانویه دلپذیر تر می باشد ولی در ماه های آوریل تا می (معادل خرداد و تیر)،  گرم ترین هوا از سال است که با بارش باران همراه است و میانگین بارش آن ۲۳۴۰ میلی متر می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button