آب و هوای کشور رومانی

کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخارست . این کشور از غرب با مجارستان و صربستان ، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است . به دلیل فاصله زیاد از دریای آزاد ، آب و هوای کشور رومانی ، معتدل قاره ای با ویژگی های شرایط آب و هوایی مخصوص اروپای مرکزی است . فصول سال در کشور رومانی بسیار متمایز است یعنی در کشور رومانی چهار فصل مجزا وجود دارد (فصل بهار از ماه مارس تا می ، فصل تابستان از ژوئن تا اوت ، فصل پاییز از سپتامبر تا نوامبر و فصل زمستان از دسامبر تا فوریه) . گاهی اوقات زمستان های شگفت انگیز سردی را به همراه دارد و پس از آن تابستان ها بسیار سوزان می شود . دمای هوا در فصل تابستان معمولا از خیلی گرم تا گرم می شود و در ماه های تابستان حداکثر متوسط دما در شهر بخارست در حدود 29 درجه سانتی گراد و در ناحیه های جنوبی تر کشور ، درجه حرارت بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد متغیر می باشد . زمستان ها در کشور بلغارستان طولانی و سرد می باشد به طوری که  دمای روز در فصل زمستان بین 0 تا 5 درجه سانتی گراد است .

یکی از روش های مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به رومانی ” اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور رومانی

آب و هوای کشور رومانی

بارش برف فراوان در سراسر کشور به ویژه در مناطق کوهستانی رومانی از دسامبر تا اواسط ماه مارس ممکن است رخ دهد . دمای متوسط سالانه بستگی به عرض جغرافیایی و دامنه آن از 8 درجه سانتی گراد در شمال و 11 درجه سانتیگراد در جنوب، با درجه حرارت 2.6 درجه سانتیگراد در کوه و 12 درجه سانتیگراد در دشت می باشد و به طور کلی گرم ترین مناطق در مناطق جنوبی رومانی است . درجه حرارت در روز در فصل زمستان و 0-25 درجه سانتی گراد در ماه های تابستان متغیر می باشد . کشور رومانی در مناطق جنوبی می تواند گرمتر باشد، در مناطق شمال و شرق کوهستانی Transsilvania می توان آن را سردتر با دمای متوسط روزانه و شب های سرد در تابستان و درجه حرارت بسیار پایین تر از صفر در زمستان دید.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در رومانی دارید می توانید مقاله ” تحصیل در رومانی ” را مطالعه نمایید.

میانگین بارندگی سالانه در کشور رومانی به طول 700 میلی متر بیشتر در کوه ها (تا 1000 میلی متر) و کمتر در ساحل (حدود 400 میلی متر) است و این می تواند در تمام طول سال بارانی نیز شود ، بهار خشک ترین فصل سال در کشور رومانی است. در فصل تابستان، باران و رعد و برق، به ویژه در کوه ها معمول است. لباس سبک در این فصل در ساحل و در ناحیه های کم عمق پوشیده می شود. لباس های گرمتر در فصل زمستان و در طول سال در ارتفاعات مورد نیاز است.

در مقاله ” اقامت در رومانی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در رومانی اطلاعات کسب کنید .

در کشور رومانی 2 منطقه آب و هوایی متفاوت وجود دارد که اکثر مناطق دارای آب و هوای مرطوب گرم و گرم ترین ماه بیش از 22 درجه سانتیگراد است و سردترین ماه بین 18 تا -3 درجه سانتیگراد می باشد . آب و هوای مناطق کوهستانی مرطوب همراه با برف با گرم ترین ماه بین 10 تا 22 درجه سانتیگراد، سردترین ماه کمتر از 3 درجه سانتیگراد و در آخرین یا چند ماه بالاتر از 10 درجه سانتیگراد است.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

2.3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button