آب و هوای کشور ایسلند

کشور ایسلند ، شمالی ترین کشور اروپا و کشوری جزیره ای می باشد که در شمال اقیانوس اطلس واقع شده است و پایتخت این کشور ، شهر ریکیاویک است . این کشور هجدهمین جزیره بزرگ جهان و دومین جزیره بزرگ اروپا پس از بریتانیای کبیر است . کشور ایسلند شامل یک جزیره بزرگ و 30 جزیره کوچک در اقیانوس اطلس شمالی است که کمی پایین تر از مدار شمالگان قرار گرفته اند . فاصله کشور ایسلند به قاره اروپا نزدیک تر است تا به آمریکای شمالی و به همین دلیل عموما از نظر تاریخی ، سیاسی و فرهنگی به عنوان جزیره ای اروپایی در نظر گرفته است . آب و هوای کشور ایسلند سرد و قطبی است اما تا حدی تحت تاثیر جبهه هایی از هوای معتدل قرار دارد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ایسلند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ایسلند ” می باشد .

جریان ‌های آب گرم گلف استریم در کرانه ‌های جنوبی ایسلند باعث افزایش نسبی دما و جلوگیری از یخبندان‌ های گسترده در فصل زمستان می‌ شود. بیش از نیمی از پهناوری جزیره ایسلند، فلاتی می باشد که ۴۰۰ متر از سطح دریا بلندی دارد و فاقد پوشش گیاهی چشمگیر است. دوازده درصد مساحت کشور ایسلند پوشیده از یخ کوه است، که انباشته ‌ای از بارش‌ های زمستانی برف هستند. یک دهم آن پوشیده از بقایای فوران ‌های آتشفشانی می باشد  که در حدود ده هزار سال گذشته روی داده‌ اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایسلند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ایسلند ” بیاندازید.

علی‌ رغم عرض جغرافیایی و موقعیت کشور ایسلند در جنوب مدار قطب شمالی، این کشور خارق‌ العاده دارای دمای نسبتا معتدل است ، به علت وجود جریان گرم آتلانتیک شمالی که در آن وجود دارد. آب و هوای کشور ایسلند ، در فصل تابستان ‌ها معمولا معتدل و توام با باد و در فصل زمستان سردتر می باشد . از ماه دسامبر تا فوریه ، میانگین حداکثر دما حدودا ۲٫۲ درجه سانتی‌گراد، و دمای میانگین در تابستان از ماه ژوئن تا انتهای آگوست ، بین ۱۲٫۲ و ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد می باشد . لازم به ذکر است که دما در طول شب بیشتر از ۱۰ درجه نسبت به روز افت نمی‌ کند.

آب و هوای ایسلند

آب و هوای ایسلند

آب و هوای کشور ایسلند – بهترین زمان سفر به کشور ایسلند

از نظر آب و هوای کشور ایسلند ، بهترین زمان سفر به کشور ایسلند و فصل داغ گردشگران از اواسط ژوئن تا آگوست در ماه ‎های تابستان است که علت آن هوای گرم ‌تر و قابل تحمل ‌تر برای افراد است اما بدین معنا است که هزینه ‌های مکان ‌های اقامتی و پروازها به ایسلند به طرز محسوسی، گران ‌تر می‌ شود. افت هزینه در هزینه هتل، پروازها و اجاره کردن ماشین در طول ماه‌ های پاییز، بهار و زمستان، وجود خواهد داشت. بهترین زمان سفر به کشور ایسلند به غیر از فصل داغ به خصوص از اکتبر تا نیمه می (۹ مهر تا پایان اردیبهشت) می باشد که ممکن است با بسیاری از تورها و سفرهای ماجراجویانه تعطیل شده تا فصل داغ بعدی، رو به ‌رو شد . توجه داشته باشید که هر زمانی به ایسلند سفر می‌ کنید، باید آمادگی رو به‌ رویی با مه، باد، کمی باران و آب و هوای متغیر را داشته باشید.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ایسلند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ایسلند توضیح دادیم .

بهترین زمان سفر به ایسلند برای تماشای شفق قطبی ، ماه سپتامبر تا اواسط آپریل (۸ شهریور تا انتهای فروردین) می باشد زیرا در این ماه‌ ها، شب ‌ها کاملا تاریک هستند که مهم‌ ترین فاکتور برای دیدن نورهای شمالی محسوب می شود و برخی بر این باورند فرصت دیدن شفق قطبی در ماه‌ های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا اسفند) به دلیل شب‌ های تاریک‌ تر و زمان طولانی‌ تر شب‌ ها، بیشتر از بقیه زمان‌ ها است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button