کشور آلمان همانند سایر کشورهای اروپایی، مقصد مناسبی برای تمام فصول است اما بدین معنا نیست که می توان کاملا به پایداری وضعیت جوی این کشور را در تمام طول سال اعتماد داشت. این کشور، کشوری چهار فصل می باشد که از جاذبه های طبیعی غنی در کنار جاذبه های تاریخی برخوردار است. آب و هوای کشور آلمان با توجه به فصل ها بسیار متغیر می باشد. کشور آلمان در فصل بهار خیلی زیبا و دیدنی است و بعد از زمستان های سرد، دمای هوای این کشور به همراه قیمت هتل های آلمان و خدمات بالا نیز افزایش می یابد و فرصتی مناسب برای تفریح در این کشور است. لذا این کشور در فصل بهار، شلوغ ترین کشور برای سفر می باشد.  به طور کلی می توان گفت کشور آلمان دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد است البته طولانی مدت بودن جبهه سرد و بارش برف به مقدار زیاد، بسیار کم رخ می دهد. بارش باران برای متعادل کردن این کشور می باشد البته در ماه های تابستان میزان بارش باران بیشتر است که معمولا این بارش ها غیر قابل پیش بینی می باشند. به عبارتی امکان بارندگی در تمام طول سال وجود دارد. دمای هوا در روزهای ماه ژانویه (دی ماه) به سه درجه سانتی گراد و در ماه جولای (تیر ماه) به ۲۲ درجه سانتی گراد می رسد. دمای هوا در سردترین روزهای سال تا ۱۰- درجه و در گرمترین روزهای سال تا ۳۶ درجه بالای صفر می رسد. بالاترین درجه حرارت در طول سال مربوط به قسمت جنوب غربی کشور آلمان می باشد که تقریبا آب و هوایی مدیترانه ای دارد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور آلمان  – پوشیدن لباس مناسب در کشور آلمان

پوشیدن لباس مناسب با توجه به آب و هوای آلمان بسته به فصول سال متفاوت بوده و حجم این لباس ها تغییر می کند. در فصل های بهار و تابستان باید لباس ‌هایی با وزن کم تا متوسط و خنک را انتخاب کرد و طبیعتا در فصل های پاییز و زمستان، باید لباس های گرم و پوشیده مانند پالتوها و کاپشن ها را در نظر گرفت.  اگر فردی اهل کوهنوردی باشد و یا به ورزش های زمستانی چون اسکی علاقه داشته باشد بدون توجه به ماهی که در آن قصد سفر دارد، بهتر است لوازم ضد‌آب و اضافی با خود به همراه داشته باشد زیرا آب و هوای آلمان غیر قابل پیش بینی است و پیشنهاد مناسبی است که همیشه لباس های گرم به همراه خود داشت و حتی ممکن است نیاز به چتر پیدا کرد. در ادامه به بررسی مختصر فصول مختلف در کشور آلمان و میانگین دمای هوا در کشور آلمان می پردازیم.

آب و هوای کشور آلمان
آب و هوای کشور آلمان

آب و هوای کشور آلمان  – آب و هوای کشور آلمان در فصل بهار

به محض این که اولین باران در فصل بهار می بارد خورشید نمایان می شود ولی هوا به شدت خنک است. با شروع فصل بهار شکوفه های گیلاس در شهر( بیشتر در شهر برلین) نمایان می گردد. فستیوال های بهاره در اواسط ماه مارس بیشتر برگزار می گردد و از معروف ترین این فستیوالها، فستیوال اشتوتگارت می باشد. لازم به ذکر است که هر شهری فستیوال مخصوص به خودش را دارد. آب و هوای کشور آلمان در فصل بهار غیرقابل اعتماد است و اکثر مردم ترس از بارش برف تا اوایل ماه آپریل را دارند. وضعیت آب و هوا در ماه آپریل بسیار نا شناخته است و اکثرا بارش های رگباری که موجب تگرگ می شود، در پی خواهد داشت. میانگین دمای هوا در سه ماه مارچ ، آپریل و می به شرح زیر است :

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آلمان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آلمان ” بیاندازید.

  • ماه مارچ : میانگین کمترین دما ۳۳ درجه فارنهایت و بیشترین دما ۴۷ درجه فارنهایت
  • ماه آپریل : میانگین کمترین دما ۳۹ درجه فارنهایت و میانگین بیشترین دما  ۵۸ درجه فارنهایت
  • ماه می : کمترین میانگین دما ۴۷ درجه فارنهایت و میانگین بالاترین دما ۶۷ درجه فارنهایت

آب و هوای کشور آلمان  – آب و هوای کشور آلمان در فصل تابستان

هر فردی در آلمان عاشق فصل تابستان است زیرا در این فصل تفریحات برنامه ریزی شده و نوشیدنی های متنوع وجود دارد. فستیوال های فشن و رقص در فصل تابستان بسیار می باشد. آب و هوای کشور آلمان در فصل تابستان شامل روزهای آفتابی طولانی است که میان دمای ۶۵ تا ۷۵ درجه فارنهایت شناور می باشد. جنوب آلمان گرمترین نقطه کشور است. در جنوب غربی آلمان در این فصل میوه های کیوی، انجیر و لیمو در رشد می کند. میانگین دمای هوا در سه ماه ژون و جولای به شرح زیر است :

  • ماه ژون : میانگین کمترین دما ۵۱ درجه فارنهایت و بیشترین میانگین دما ۷۲ درجه فارنهایت
  • ماه جولای میانگین کمترین دما ۵۴ درجه فارنهایت و بیشترین میانگین دما ۷۶ درجه فارنهایت

آب و هوای کشور آلمان  – آب و هوای کشور آلمان در فصل پاییز

هوا در ماه سپتامبر و اکتبر به شدت دلپذیر و خنک است و از شاخ و برگ های رنگارنگ زیبا می توان لذت برد.  میانگین آب و هوای آلمان در فصل پاییز به شرح زیر است :

  • ماه اکتبر: میانگین کمترین دما در ماه اکتبر ۴۰ درجه فارنهایت و میانگین بیشترین دما ۵۸ درجه فارنهایت
  • ماه نوامبر: میانگین کمترین دما در ماه نوامبر ۳۴ درجه فارنهایت و میانگین بیشترین دما ۴۷ درجه فارنهایت

در مقاله ” اقامت در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت آلمان اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور آلمان
آب و هوای کشور آلمان

آب و هوای کشور آلمان  – آب و هوای کشور آلمان در فصل زمستان

مردم در ماه های ژانویه و فوریه ترجیح می دهند به فستیوال های شهر برلین بروند که بسیار متنوع و جذاب می باشد. میانگین دمای هوا در زمستان آلمان در سه ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه به شرح زیر می باشد:

  • ماه دسامبر : میانگین کمترین دما ۲۷ درجه فارنهایت و میانگین بیشترین دما ۴۱ درجه فارنهایت
  • ماه ژانویه: میانگین کمترین دما ۲۳ درجه فارنهایت و میانگین بیشترین دما ۴۰ درجه فارنهایت
  • ماه فوریه: میانگین کمترین دما ۲۵ درجه فارنهایت و میانگین بیشترین دما ۴۱ درجه فارنهایت

بهترین زمان ممکن برای اسکی در کشور آلمان بین ماه دسامبر و اواخر ماه مارس می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button