مهاجرت اقامت کاری اسلواکی به عنوان یکی از راه های ورود به یک کشور محسوب می شود که از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. در این مقاله می خواهیم شرایط و چگونگی اخذ اقامت کار در اسلواکی را بررسی کنیم و همچنین به مدارک مهاجرت اقامت اسلواکی از طریق کار اشاره کنیم. آیا ویزای کار اسلواکی دارای شرایط سنی می باشد؟ چنانچه ما مدرک تحصیلی نداشته باشیم می توانیم ویزای کار در اسلواکی را بدست آوریم؟
ویزای کار اسلواکی دارای مدت زمان خاصی می باشد؟ چنانچه ما ویزای کار اسلواکی را کسب نمودیم می توانیم ویزای همراه بگیریم و گرفتن ویزای کار اسلواکی چه مزایای دارد؟ آیا اخذ اقامت کار اسلواکی نیاز به مدرک تحصیلی دارد؟ آیا ویزای کار اسلواکی دارای مدت زمان و شرایط خاصی می باشد؟ همچنین به سوالاتی درباره قوانین مهاجرت به اسلواکی از طریق کار و مراحل درخواست مهاجرت اقامت کاری اسلواکی توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان ارائه می دهیم.

اگر قصد مهاجرت به اسلواکی را دارید، اقامت اسلواکی از طریق کار می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و کاریابی به افراد می دهد. همچنین قوانین مهاجرت به اسلواکی پیچیدگی های مخصوص به خود دارد. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت اقامت کار اسلواکی می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط کار در اسلواکی 🔊

کار در اسلواکی و شرایط عمومی آن

کشور اسلواکی در اروپای مرکزی واقع شده است و از شمال با لهستان، از غرب با چک و اتریش، از جنوب با مجارستان و از شرق با اوکراین هم مرز است و نشان می دهد که از نظر موقعیت جغرافیایی، این کشور در قلب اروپا قرار گرفته است. این نکته می تواند یکی از نقاط قوت آن باشد زیرا که می توان با هزینه کمتر و سهولت بیشتر با کشورهای اروپایی دیگر ارتباط زیادی بر قرار کرد. اسلواکی از آنجا که در مرکز اروپا قرار گرفته است، برای سفر به کشورهای همسایه چه از نظر توریستی، چه از نظر کاری و تجارت بهترین حالت دسترسی را با کمترین هزینه در پی خواهد داشت.
این کشور حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن «براتیسلاوا» است. مردم این کشور به زبان اسلوواک که زیر شاخه ای از زبان های هنداروپایی و اسلاوی و زبان رسمی این کشور است، صحبت می کنند. نزدیکترین زبان به اسلواک، زبان کشور جمهوری چک است. همچنین کشور اسلواکی یکی از کشورهای کمونیست سابق است که هم عضو اتحادیه اروپا و همچنین منطقه شنگن و سازمان ناتو است.

کشور اسلواکی از نظر اقتصادی به کشور آلمان وابستگی زیادی د و از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نبوده است. ولی از وقتی که این کشور اسلواکی در سال 2009 وارد حوزه یورو شده به شدت در حال پیشرفت است، جالب است بدانید که از براتیسلاو تا شهر وین اتریش فقط 70 کیلومتر راه است اما هزینه های زندگی در اسلواکی 38 % کمتر از وین است و این باعث مهاجرت از طریق ویزای کار توسط بسیاری از شهروندان سایر کشورهای اروپا به این کشور شده است.

کار در اسلواکی و شرایط عمومی آن

مهاجرت کاری به اسلواکی و ویزای کار در اسلواکی

کشور اسلواکی از جمله کشورهای جز اتحادیه اروپا است که سالانه افراد زیادی به کشور اسلواکی مهاجرت می کنند و باید بدانیم روش مهاجرت کردن از طریق کار به این کشور چگونه است و چگونه میتوانیم به اسلواکی مهاجرت کنیم. مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا از طریق کار، به شکل های مختلفی صورت می گیرد. اشخاص در ابتدا باید برای اجازه کار درخواست دهند و سپس برای اقامت دائم اقدام نمایند. این کشور ویزای جستجوی کار ندارد. به همین علت جذب نیروی کار در اسلواکی وابستگی زیادی به نیاز کارفرمایان اسلواکی دارد. شخصی که می خواهد در کشور اسلواکی از این طریق اقامت بگیرد اول باید شرایط کار در اسلواکی را دارا باشد و مدت 3 الی 5 سال از کار وی در کشور اسلواکی بگذرد و سپس برای اقامت دائم درخواست دهد.
برای اخذ ویزا و دریافت موقعیت کاری در کشور اسلواکی، متقاضیان باید شرایط لازم از جمله:

شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی
شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی

سیستم اعطای ویزای کاری کشور اسلواکی بر اساس پیشنهاد کار (Job Offer) است. بدین معنی است که افراد متقاضی برای مهاجرت کاری به کشور اسلواکی باید یا پیشنهاد کاری و یا ویزای معتبر برای پیدا کردن شغل در اسلواکی داشته باشند. ویزای موقت و یا اقامت موقت کشور اسلواکی، به افراد تبعه خارج از اتحادیه اروپا داده می شود که قصد دارند در اسلواکی بیش از 90 روز حضور داشته باشند. پس از دریافت پیشنهاد شغلی و پیدا کردن کارفرما در شغل مورد نظر متقاضی، کارفرمای اسلواک وظیفه دارد ظرف 7 روز شخص را در اداره کار و امور اجتماعی اسلواکی و بیمه اجتماعی در دفاتر رسمی بیمه ثبت نام کند.

مراحل دریافت پیشنهاد کار (Job Offer) از کارفرما

شخصی که به عنوان کارفرما در اسلواکی است و میخواهد یک اتباع خارجی را استخدام کند باید توانایی پرداخت دستمزد یک ماه یک شهروند اسلواکی رو داشته باشد و همچنین آن کار فرما باید توانایی پرداخت بیمه و مالیات او را نیز داشته باشد و همچنین شغلی که خود کار فرما در آن کشور دارد یا همان بنگاه اقتصادی باید به سطحی از سود و زیان رسیده باشد.

باید بدانیم که ویزای کار کشور اسلواکی به این صورت است که کارفرما باید آن شغل را در اسلواکی ابتدا ۳ ماه به طور کامل آگهی نماید و همچنین این شغل را به مدت ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی نماید که کلاً ۹ ماه می شود که چنانچه در این مدت برای شغل مورد نظر کسی پیدا نشد از نیروی متقاضی کار یا همان اتباع خارجه غیر اتحادیه اروپا استفاده نماید که همانطور که میدانیم این کار به طور واقع در شرایط امروزی که اتحادیه اروپا وحتی امریکا و اسیا را در برگرفته تقریبا غیرممکن به نظر می رسد چرا که برای ان کار در همان کشور یا اتحادیه اروپا متقاضی پیدا خواهد شدواین فرصت برای شخص و گرفتن ویزای کارجاب افر ازبین می رود.

برای پیدا کردن کار در اسلواکی خود شخص باید حضور فیزیکی داشته باشد و همچنین نبود آن شخص در کشور اسلواکی امری دشوار و معمولا نشدنی است چرا که اگر در این مدت اگهی شخصی نبود بعد از از اتباع خارجی استفاده میکنند که بخواهد آن کار را انجام بدهد ولذا با اوضاع امروزی اتحادیه اروپا محال است متقاضی پیدا نشود و در این مدت بهتر است با کارفرما در ارتباط باشید و از طریق او ویزای کار در اسلواکی را اخذ نماید.

در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید. کارشناسان و مشاوران شرکت آتیه آفرینان ایرانیان با اگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور اسلواکی راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزای کاری اسلواکی را برای شما انجام خواهند داد.

روش دیگر اخذ ویزا کار در اسلواکی از طریق بلوکارت اروپا

گرفتن بلوکارت (Blue Card) یا کارت آبی یکی از بهترین انواع اقامت دائم در اتحادیه اروپا است. درواقع بلو کارت اتحادیه اروپا یک اجازه اقامت و همچنین ارائه دهنده حقوق اقتصادی و اجتماعی برای اتباع خارجی واجد شرایط است که برای کار در یک کشور اتحادیه اروپا اقامت دارند. امکاناتی که بلو کارت در اختیار اشخاص می گذارد این است که در یک کشور خاص از اتحادیه اروپا برای کار وارد شوند و بمانند. این کارت ورود متخصصان بسیار ماهر خارجی را در اتحادیه اروپا آسان می‌کند. در بسیاری از کشورهای عضو شینگن به دلیل نرخ رشد اقتصادی بالا و نیز نرخ منفی رشد جمعیت و کمبود نیروی کار جوان، نیاز شدیدی به نیروی کار ماهر خارجی ایجاد شده است.
از سوی دیگر این کشورها به دنبال نیروی کاری متخصص و تحصیل کرده و افراد ثروتمند و متمول می گردند. اتحادیه ی اروپا به منظور جبران کمبود نیروی کاری متخصص برای مهاجران متخصص کاری، تحصیل کرده کشورهای آسیایی و جهان سوم، شرایط کار و زندگی را در این قاره بهبود داده است.

روش های اخذ مهاجرت اقامت کاری اسلواکی | روش های اخذ مهاجرت از طریق ویزای کار به اسلواکی | شرایط مهاجرت کار در اسلواکی
روش های اخذ مهاجرت اقامت کاری اسلواکی

سیستم بلو کارت یک روش اقامت است که در آن اگر فردی یک سال در یک کشور اروپایی با این کارت سابقه کار کسب کند می تواند در به هر کشوری در اتحادیه ی اروپا که از بلو کارت حمایت می کند برود. این فرد باید در هر سال حداقل 6 ماه در اتحادیه یا اروپا ساکن باشد و حتی میتواند یک سال کامل را هم در خارج از اتحادیه ی اروپا زندگی کند بدون اینکه بلو کارت وی منقضی گردد.
با وجود اینکه بلو کارت در بیشتر کشورهای اتحادیه ی اروپا مورد تایید است اما این کشورها در برخی قوانین مربوط به بلو کارت تفاوت هایی دارند. در برخی از این کشورها می توانید با گذشت 2 سال اقامتتان را دریافت نمایید و در برخی دیگر از این کشورها این پروسه تا 5 سال نیز طول می‌کشد.

شرایط کار در اسلواکی و اخذ بلوکارت (Blue Card)

مهاجرت اقامت کاری اسلواکی از طریق بلوکارت

اخیرا با توجه به قوانین جدید وضع شده در سال 2021 میلادی، ثبت نام در طرح مهاجرتی نیروی متخصص اروپا، از دیگر راه های مهاجرت به کشور اسلواکی است. این کشور با توجه به کمبود نیروی متخصص، از طریق بلوکارت، با ارسال پیشنهادات کاری به اتباع خارج از اتحادیه اروپا از آنان برای انجام کار در این کشور دعوت می نمایند. این نوع اقامت بسته به مدت زمان قرارداد کاری فرد با کارفرمای مربوطه در اسلواکی از 1 تا 4 سال اعتبار خواهد داشت. اخذ ویزای کاری این کشور از دیگر راه مای مهاجرت به اسلواکی به شمار می رود.

 شرایط اصلی اخذ بلوکارت این کشور شامل موارد زیر است:
  • متقاضی شهروند حوزه شنگن باشد
  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر مربوط به حوزه شنگن
  • ارائه قرارداد کاری معتبر و مربوط به حوزه شنگن

قبل از شروع کار باید از واجد شرایط بلو کارت بودن اطمینان حاصل نمود. متقاضی هنگام درخواست بلو کارت باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن
  • حداقل 5 سال تجربه کاری درزمینه تحصیلی خود
  • حداقل یک سال قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی
  • از حداقل حقوق در کشور اتحادیه اروپا را که می‌خواهد در آن کارکنید مطلع باشد
  • دارنده بلوکارت در طی سه سال اول حضور در اسلواکی در صورت از دست دادن شغل خود، ۳ ماه فرصت دارد تا شغل دیگری پیدا کند. یا در غیر این صورت مجبور است این کشور را ترک نماید

اخذ ویزا کار در اسلواکی پس از تحصیل

برای بیشتر دانشجویانی که از دانشگاه های اسلواکی فارغ التحصیل می شوند، شرایط کار بسیار مناسب است. برای متخصصان، مهندسان و به طور کلی نیروی کار ماهر در این کشور، فرصت های شغلی زیادی وجود دارند که فارغ التحصیلان می توانند با رعایت قوانین و شرایط کار در کشور اسلواکی، اقامت پس از تحصیل در این کشور را کسب کنند.

بررسی شرایط اقامت کاری پس از تحصیل در اسلواکی

در سال های اخیر تعداد دانشجویان خارجی که برای تحصیل در رشته های مختلف وارد دانشگاه های کشور اسلواکی شده اند افزایش چشمگیری یافته است. دانشجویان کشورهای مختلف به دلیل هزینه های تحصیلی مناسب، هزینه های زندگی دانشجویی پایین و کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های کشور اسلواکی اقدام به تحصیل در این کشور می کنند. طبق آمارها بیش از 80% دانشجویان خارجی که به قصد تحصیل به این کشور آمده اند، بعد از اتمام درس خود در دانشگاه های اسلواکی، تصمیم به اقامت در این کشور می گیرند.

بررسی شرایط اقامت کاری پس از تحصیل در اسلواکی
بررسی شرایط اقامت کاری پس از تحصیل در اسلواکی

قوانین کار پس از تحصیل در این کشور از لحاظ کلیه شرایط مانند اکثر کشورهای اروپایی است و دانشجویان می توانند از بعد از اتمام دوره تحصیلی خود از 6 تا 12 ماه در این کشور اقامت داشته باشند و اقدام به کاریابی نمایند.

مهم‌ترین نکات کار پس از تحصیل در اسلواکی شامل موارد زیر است:
  • شغل باید مرتبط با مدرک تحصیلی اخذ شده از کشور اسلواکی (حداکثر تا 1 سال پس از فارغ التحصیلی) باشد.
  • دانشجو باید نسبت به تبدیل و تمدید نوع اقامت در کشور اسلواکی اقدام کند
  • ثبات توان مالی کافی و محل اقامت مناسب برای زندگی در کشور اسلواکی

برای اخذ جواز کار پس از اتمام دوره تحصیلی در کشور اسلواکی، متقاضیان باید مدارکی مانند قرارداد کاری یا پیشنهاد کاری را برای اثبات داشتن شغل مناسب ارائه دهند.
یک کارفرما در اسلواکی که می خواهد فردی را استخدام کند، قبل از شروع کار باید وی را در زمان 7 روز، به اداره بیمه اجتماعی، به دفتر کار، سیستم بیمه درمانی، امور اجتماعی و خانواده معرفی کرده و او را ثبت نام کند و پس از اتمام قرارداد نام کارمند باید از سیستم خارج شود.

مدارک مهاجرت اقامت کاری اسلواکی

متقاضیان برای دریافت ویزای کار اسلواکی نیاز به تهیه مدارک مورد نیاز سفارت دارند. علاوه بر این، اخذ مجوز اقامت از طریق کار و اقامت و زندگی در اسلواکی نیز در صورتی امکان پذیر است که متقاضیان، مدارک و اسناد مورد نیاز را به صورت کامل و بدون نقص به دفتر کار اسلواکی در محل سکونت خود ارائه دهند.
مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار و مهاجرت به اسلواکی به شرح زیر است:

  • مدارک شناسایی شخص (پاسپورت معتبر دارای حداقل 6 ماه اعتبار)
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • ثبت درخواست شغل به زبان اسلواکی
  • مدارک هویتی همراهان
  • مدارک و آزمایشات که در کشور اسلواکی انجام میشود و شامل آزمایش ادرار و خون و اسکن از سینه می باشد (تست سلامت فردی)
  • پرینت از حساب بانکی خود در ایران (اثبات تمکن مالی)
  • اثبات مسکن: امضا قرار داد اجاره یا مالکیت
  • بررسی زمینه های جنایی (ارائه عدم سوء پیشینه کیفری)
  • دلایل ثبت درخواست (پذیرش کار و یا درخواست کار و یا پیشنهاد کاری)
  • اثبات پوشش بیمه درمانی
  • ارائه قرارداد کار از سوی کارفرمای اسلواکیایی
  • گواهی اثبات تجربه ها و مهارت های کاری فرد
  • رزومه شخصی
  • ضمانت نامه کارفرما مبنی بر ساپورت تمامی هزینه ها همراه با کپی از اسناد هویتی
  • ارائه مدارک تحصیلی و آکادمیک

شرایط مهاجرت اقامت کاری اسلواکی

اجازه کار در اسلواکی برای مدت ۲ سال داده می شود و برای کار های فصلی حداکثر ۶ ماه است. در صورتی که دوره کاری تمام شده است، اگر نیاز به تمدید دوباره است باید 30 روز زودتر اعلام شود. اجازه کار در اسلواکی قابل انتقال نیست؛ لذا این کار را می توان برای یک کارگر و یک کارفرما خاص اعطا کرد و چنانچه شخصی بخواهد کار فرما را تغییر دهد باید فرم جدید را ارسال کند اجازه کار توسط دفتر کل امور اجتماعی و خانواده داده می شود و مهلت قانونی برای در نظر گرفتن درخواست استخدام ۳۰ روز است.

متاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که اجازه کار، قابل انتقال به غیر نیست. این بدان معنی است که ویزای کار فقط برای یک عنوان شغلی مشخص و یک کارفرمای خاص و حتی یک محل کار مشخص ویزای کار صادر می گردد. اما برای تغییر کارفرما و شغل، اشخاص می توانند درخواست دیگری ثبت کنند که مهلت قانونی برای رسیدگی به درخواست استخدام آن‌ها توسط ارگان های دولتی، 30 روز است.

شرایط  از طریق اخذ ویزای کار مهاجرت اقامت کاری اسلواکی | اخذ مهاجرت از طریق کار به اسلواکی | شرایط  کار در اسلواکی
شرایط از طریق اخذ ویزای کار مهاجرت اقامت کاری اسلواکی

لازم به ذکر است این مقاله به کوشش تیم تحقیقاتی موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه و تنظیم گردیده است و هرگونه کپی برداری از مطالب آن قانونی نیست.

کار در اسلواکی و مشاغل مورد نیاز 2022 اسلواکی

بخش قابل توجهی از فعالیت‌های تجاری این کشور شامل صادرات خودرو و وسایل الکترونیکی (به خصوص وسایل خانگی) است که به خصوص در بخش هایی مانند تولید و صادرات وسایل الکترونیکی خودرو با کشور آلمان همکاری نزدیکی دارد. اگرچه این کشور دارای منابع طبیعی غنی همچون زغال سنگ، آهن، مس، منگنز، نمک، زمین‌های کشاورزی و اندکی نفت و گاز نیز هست که می توان آن ها را به عنوان درآمد اصلی و مهم اسلواکی در نظر گرفت. بعد از گشایش اقتصادی این کشور سطح بیکاری پایین آمد و موقعیت های کاری زیادی برای مهاجرین ایجاد شد، به همین دلیل افراد زیادی از طریق ویزای کار اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. با داشتن مدرک تحصیلی مناسب و تجربه کار کافی، کشور اسلواکی یک مقصد عالی برای مهاجرت با ویزای کار به شمرده می شود.

دانش و آگاهی از مشاغل مورد نیاز در کشور اسلواکی در پیدا کردن کار در این کشور به بسیاری به افراد کمک می کند. مهاجرانی که قصد کار در کشور اسلواکی را دارند بهتر است از قبل با لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور یک آشنایی نسبی کسب کنند و چنانچه سابقه و زمینه کاری آن ها متناسب با این مشاغل بود برای کار در این کشور اقدام کنند. افرادی که در مشاغل ذیل دارای تخصص مناسب و مدارک تحصیلی دانشگاهی هستند می توانند جهت کار در اسلواکی اقدام نمایند:

  • مهندسی IT و برنامه نویسی
  • مشاغل مهندسی مخصوصا رشته های برق، الکترونیک و ساختمانی
  • مجلات و روزنامه نگاری
  • چاپ و صنایع وابسته
  • حسابداری
  • رانندگان و اپراتورهای خودرو
  • آرایشگری، خیاطی و مد
  • طراحی صنعتی
  • مشاور
  • سرآشپز
  • مدیر بازرگانی
  • کارگران فلز و ماشین آلات

در زیر لیست مشاغلی آمده که انتظار می رود تا سال 2030 بیشترین فرصت های شغلی را در اسلواکی داشته باشند آمده است:

  • دستیار تخصصی پزشکی
  • متخصصان حقوقی و اجتماعی
  • مشاغل خدماتی

کار در اسلواکی و نحوه کاریابی در اسلواکی

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد کشور اسلواکی در رده کشور های ارائه دهنده ویزای جستجوی کار نیست در صورتی که در کشورهای بسیاری ویزایی با عنوان ویزای جستجوی کار برای اتباع خارجی وجود دارد که به کمک آن افراد می توانند با حضور در خاک کشور مورد نظرشان، طبق قوانین به مدت شش ماه در جستجوی کار مناسب برای خود باشند. با این وجود در اسلواکی افراد می توانند به صورت آنلاین برای یافتن شغل مورد نظرشان اقدام نمایند. به همین منظور این کشور، موسسات کاریابی معتبری دارد تا با مشاوره های لازم افراد را درجهت یافتن کار مناسب یاری رسانند.

متقاضیان کار در اسلواکی می توانند برای یافتن کار مناسب، قبل از مهاجرت به این کشور رزومه خود را برای یکی از موسسات فعال در زمینه کاریابی ارسال کنند. داشتن تخصص بالا، رزومه قوی و مدارک مربوط به تحصیلات آکادمیک مهم‌ترین اصول در پیدا کردن شغل مطلوب و کار در اسلواکی است. این موسسات با توجه به رزومه شخص و فرصت های شغلی موجود مشاوره ها و پیشنهاد های شغلی را بررسی کرده و بهترین های آن را به شخص ارائه می دهند. پیدا کردن شغل در اسلواکی از چند راه امکان پذیر است. استفاده از موتور جستجوگر برای یافتن شغل مورد نظر و در ثانی استفاده از کمک سازمان های استخدامی که در خصوص کار های نیمه وقت و پاره وقت در اتحادیه اروپا انجام وظیفه می کنند. آدکو: در جمهوری چک از سال ۱۹۹۲ تاسیس و از سال ۲۰۰۲ نیز در اسلواکی ۲۴ شاخه از مشاغل را در اختیار مشتریان قرار داد.

نحوه کاریابی مهاجرت اقامت کاری اسلواکی | اخذ مهاجرت از طریق کار به اسلواکی | نحوه کاریابی شرایط  کار در اسلواکی
نحوه کاریابی مهاجرت اقامت کاری اسلواکی

کار در اسلواکی و مؤسسات کاریابی در اسلواکی

موسسات فعال و معتبر کاریابی در اسلواکی عبارتند از:

  • خدمات استخدام سازمانی DK Recruitment Services: در زمینه کارهای تمام وقت و پاره وقت در کل اتحادیه اروپا، از جمله اسلواکی، فعالیت می کند. همچنین به علت همکاری خوب با کارفرمایان و شرکت های تجاری، معمولاً طیف وسیعی از مشاغل را پیشنهاد می دهد.
  • موسسه کاریابی Index Nosluš و ManPower: متقاضیان با توجه به رزومه خود می توانند موقعیت های شغلی پاره وقت یا دائمی، را دریافت کنند. این شرکت یکی از فعالترین شرکت های کاریابی در کشورهای جمهوری چک و اسلواکی است. موسسه ManPower نیز انواع پیشنهادات شغلی موقت یا دائمی را که بسیار مفید هستند، ارائه می دهد. همچنین مشاغلی چون مدیر مالی، اپراتور مرکز تماس، حسابدار، مشاغل تولیدی، اداری،IT و غیره، را نیز پیشنهاد می دهد.
  • موسسه کاریابی Adecco : فعالیت آن در اسلواکی، در سال 2002 آغاز شده است. در حال حاضر این موسسه، 24 شعبه و دفتر کاری برای متقاضیان در جمهوری چک و اسلواکی دارد که در حال گسترش است.
  • موسسه کاریابی Trenkwalder: در زمینه جستجوی آنلاین موقعیت های شغلی رایگان در اسلواکی فعال تر از دیگر شرکت ها است.

از دیگر مراکز کاریابی در کشور اسلواکی:

  • AUJOB
  • Banská Bystrica
  • Košice
  • Arthur Hunt
  • CPL Jobs
  • Drill B.S.
  • Exact Recruitment
  • Grafton Recruitment Slovakia
  • Hofírek Consulting
  • Human Resources Consulting
  • Job Management

سایت های کاریابی در اسلواکی که متقاضیان می توانند به آن‌ها مراجعه نمایند شامل موارد زیر می شود:

  • SK بزرگ ترین و معتبر ترین موتور جستجوی کار در کشور اسلواکی است
  • SK
  • SK
  • sk
  • sk
  • Riley Guide.sk

کار در اسلواکی و بررسی ویزای همراه

دولت اسلواکی برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا که برای کار به کشور اسلواکی مهاجرت می کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال دارند و آن‌ها نیز می خواهند به عنوان همراهشان به کشور اسلواکی آمده و در کنار هم باشند، امکاناتی را فراهم کرده است تا این افراد نیز بتوانند خانواده خود را تحت عنوان ویزای همراه با خود به اسلواکی بیاورند. مطابق قوانین کشور اسلواکی، اعضای خانواده همراه متقاضی در ابتدا برای الحاق در اسلواکی می توانند برای ویزای اقامت موقت همراه درخواست دهند که در سفارت اسلواکی و در کشوری انجام می شود که متقاضی شهروند یا مقیم آنجا باشد.
بر اساس شرایط ویزای همراه اسلواکی، اقامت موقت همراهان تا پایان اعتبار مجوز اقامت فردی که ویزای کار را دریافت نموده است، صادر خواهد شد. اما به طور کلی، اقامت موقت برای اعضای خانواده یک فرد مقیم در اسلواکی با اعتبار حداکثر تا 5 ساله صادر می شود که اعضای خانواده با در دست داشتن این مجوز می توانند در کشور اسلواکی مشغول به کار شوند.

بررسی ویزای همراه مهاجرت اقامت کاری اسلواکی | اخذ مهاجرت از طریق کار به اسلواکی | نحوه کاریابی شرایط  کار در اسلواکی
بررسی ویزای همراه مهاجرت اقامت کاری اسلواکی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه اسلواکی

متقاضیان باید جهت درخواست ویزای اسلواکی به عنوان همراه مدارک خود را به سفارت اسلواکی ارائه دهند. ارائه صحیح کلیه مدارک مورد نیاز یکی از اصلی ترین شرایط ویزای همراه اسلواکی و از مهم‌ترین مراحل فرآیند اخذ ویزای همراه به حساب می آید. زیرا که ارائه اطلاعات ناقص یا مخدوش در این مرحله بر طبق قوانین منجر به رد کردن درخواست از طرف سفارت اسلواکی خواهد شد. مضافا باید توجه داشت که مدارک ارسال شده به سفارت اسلواکی حتما باید توسط یک مترجم مورد تایید قوه قضائیه به زبان این کشور یا انگلیسی ترجمه و تایید گردد.

  • فرم درخواست رسمی تکمیل شده: این فرم (درخواست اقامت موقت اسلواکی) باید قبل از ارسال به زبان اسلواکی تکمیل و امضا شود
  • ارائه 2 قطعه عکس 3 در 3.5 سانتی متری تمام رخ و جدید
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • اسناد تأیید کننده روابط خانوادگی: مدارک رابطه خانوادگی با فرد مقیم (کپی شناسنامه، کپی سند ازدواج و غیره) به عنوان مدرک هدف از اقامت
  • رضایت نامه والدین دیگر برای فرزندان زیر 18 سال: اگر فقط یکی از والدین درخواست اتحاد مجدد خانواده را داشته باشد
  • اثبات تمکن مالی: ارائه صورت حساب بانکی برای اثبات توان مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری: افراد بالای 14 سال باید ثابت کنند که دارای سابقه کیفری در طی 3 ماه اخیر نیستند
  • اثبات وضعیت اسکان: مدرک سکونتی در اسلواکی حداقل برای 6 ماه از اقامت موقتی (ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت خانه)
  • رسید پرداخت هزینه ویزای همراه اسلواکی: هزینه درخواست اقامت (اتحاد خانواده) اسلواکی 135€ (یورو) است

متقاضیان باید طی 180 روز از زمان اخذ ویزای اقامت، وارد خاک جمهوری اسلواکی شوند. بعد از ورود به خاک اسلواکی، متقاضیان باید طی سه روز کاری ورود خود به این کشور را به اداره پلیس گزارش دهند.

کار در اسلواکی و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلواکی

معمولا افرادی که برای مهاجرت از طریق ویزای کار در اسلواکی اقدام می کنند، در نهایت قصد اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را نیز دارند به همین منظور اگر فرد پس از اخذ ویزای کار اسلواکی و ورود به این کشور، با اشتغال تمام وقت خود به محض اینکه شروع به پرداخت کردن مالیات کند، بعد از گذشت 5 سال زندگی در اسلواکی می تواند برای اقامت دائم و دریافت پاسپورت این کشور تقاضا دهند. همچنین در صورت کار در اسلواکی، فرزندان افراد نیز ماهیانه در حدود 200 تا 400 یورو کمک هزینه دریافت می کنند.

نکته مهمی که متقاضیان کار در اسلواکی باید به آن دقت کنند این است که اداره کار اسلواکی در صورتی که نیروی کار خارجی قوانین و مقررات اقامت و قانون کار را نقض کند و به آن عمل نکند و یا کارفرما تشخیص دهد که نیروی کار واجد شرایط شغل مورد تقاضا نیست، می تواند مجوز اقامت فرد را لغو کند.

ذکر این نکته مهم است که متقاضی 2 سال قبل از اقدام و درخواست پاسپورت کشور اسلواکی، برای اقامت دائم، باید کارت آبی (Blue Card) این کشور را اخذ نموده باشد. 3 سال بعد از اخذ اقامت دائم این کشور هم، شخص می تواند برای پاسپورت این کشور اقدام نماید. به منظور اخذ پاسپورت اسلواکیایی مواردی نیاز است که شرح آن‌ها در زیر آمده است:

 وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلواکی
وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلواکی

کار در اسلواکی و سخن پایانی

ویزای کار اسلواکی و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت اسلواکی به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار اسلواکی و کار در اسلواکی مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. نرخ بیکاری، لیست مؤسسات کاریابی اسلواکی، مشاغل مورد نیاز 2021  اسلواکی، میزان دستمزد و نکات مربوط به قوانین و شرایط کاری اسلواکی و اخذ ویزای کار اسلواکی از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.
کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت کاری در کشور اسلواکی را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور اسلواکی از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت اقامت کاری اسلواکی

✳️ شرایط اصلی اخذ بلوکارت چیست؟

متقاضی شهروند حوزه شنگن باشد. ارائه مدرک تحصیلی معتبر مربوط به حوزه شنگن. ارائه قرارداد کاری معتبر و مربوط به حوزه شنگن

✳️ شرایط اقامت کار پس از تحصیل در اسلواکی چیست؟

طبق آمارها بیش از 80% دانشجویان خارجی که به قصد تحصیل به این کشور آمده اند، بعد از اتمام درس خود در دانشگاه های اسلواکی، تصمیم به اقامت در این کشور می گیرند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

کار در چک کار در چک

کار در چک و شرایط اخذ ویزای کار چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به چک ا...

مهاجرت کاری به ژاپن مهاجرت کاری به ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن یکی از کم هزینه ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت به کشور...

نظرات کاربران
یاسمن

سلام ممنون از مطالب مفید و سایت خوبتون

آتیه آفرینان

سپاسگذاریم

محمدی

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، سپاسگذارم از نگاهتون.

مصطفی

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت و مطالب مفیدتون.

آتیه آفرینان

سلام. ممنون از نگاهتون

ستارى

سلام روزتون بخير. ممنون از اطلاعات كامل و مفيدتون

آتیه آفرینان

سلام ممنون از دیدگاه پر انرژی شما

محمد

سلام من لیسانس مهندسی منابع طبیعی دارم ولی شغلم کارمند بازرگانی هستم یک سال سابقه دارم و مدرک مدیریت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن گرفتم -زبان انگلیسیمم خوبه 25 سالمه خواستم ببینم چجوری میتونم اقدام کنم برای کار و با توجه به رزومه ام چه شرایطی نیاز دارم برای پیدا کردن کار و اقامت پیشنهاد شما چیه و چه کشور هایی بهتر میگیرن

سارا جوادی

با سلام جناب آقای محمد با توجه به سن و سابقه کاری شما بهترین اقدام از طریق ویزای تحصیلی می باشد. گروه آتیه آفرینان برای اکثر کشورهای اروپایی ، کانادا و استرالیا اقدام دارد . لطفا در صورت داشتن هرگونه سوال با شماره 02172207 تماس بگیرید و یا از طریق فرم اریابی آنلاین اقدام کنید.

Qatia

سلام دوستان گلم امید است سرحال باشیدمن یک شهروند افغانستان هستم شغل مهندسی صنایع تولیدی ( تکنالوژی کیمیاوی) میباشم تجربه کاری درکارخانه های تولیدی شکرنمک وسیمان دارم میخواهم به کشوراسلواکی مهاجرت کنم امید است من را رهنمایی وهمکاری نمایید...

سارا جوادی

با سلام . دوست عزیز برای اقدام از طریق ویزای کار اسلواکی باید جاب آفر یا قرارداد کاری داشته باشید. درغیر این صورت باید از سایر روش ها وارد کشورهای شنگن شوید و بعد از پیدا شدن کارفرما قرارداد کاری ببندید. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button